Tātad esmu iekļuvis klostrea pagalmā, kuru ielenc klostera ēkas, bet tā centrā atrodas pati Svētā Nauma baznīca. Te vispirms izmetu loku pa klostera pagalmu un pafotogrāfēju klostera ēkas. Pagalmā satieku arī pāris skaļas, manāmi iereibušu ļaužu kompānijas, kuras šeit ieradušās no klosterī izvietotā restorāna, kurā notiek kaut kādas skaļas svinības. Jā! Nedomāju, ka šī būtu īstā vieta šādiem pasākumiem, bet ko padarīsi? Šķiet, ka Maķedonijas pareizticīgo baznīcai tas neizraisa nekādus iebildumus! Labi! Atgriezīšos pie tā, kādēļ šeit esmu ieradies un kādēļ šeit ierodas lielākā daļa ļaužu. Tas ir apskatīt Svētā Nauma klosteri, baznīcu un uzzināt ko vairāk par pašu Svēto Naumu.
Kas tad īsti ir šis vīrs, kuru sauc par Svēto Naumu? Izrādas, ka šis vīrs ir slaveno Kirila un Metodija ideju biedrs un aktīvs kristietības izplatītājs slāvu zemēs. Tāpat vēlāk Naums kļuva par jau iepriekš pieminētā Klementa līdzgaitnieku ar kuru kopā kļuva par slāvu pareizticīgas literatūras pamatliceju un izplatītāju. Sākotnēji Naums nodarbojās ar pareizticīgās literatūras skolas izveidošanu Preslavā, bet velāk ierodas Ohridas ezera krastā un 905. gadā šeit dibina klosteri, kuš tagad nosaukts viņa vārdā. Vairākos vēstures arhīvos ir saglabājušās vietējo garīdznieku rakstītās hronikas, kurās stāstīts, kā tapis klosteris, kā ritējusi tā iemītnieku dzīve, kā arī parakstīts 1875. gada ugunsgrēks, kas izpostīja klosteri.Tāpat šajās liecībās un arī vairākās leģendās tiek vēstīts par unikālām Nauma dziedniecības spējām. Par kalpošanu kristum un žēlsirdību arī Naums tika iecelts svēto kārtā.