Runājot par pašu torņu kompleksu un tā vēsturi lieta ir tāda, ka īsti nav zināms, kad tas tika uzbūvēts. Ir tikai zināms tas, ka šo kompleksu ir cēluši Ozdoja teipa priekšteči. Toties ar šiem torņiem ir saistītas un tautā izplatītas vairākas leģendas, un nostāsti. Viens no šādiem nostāstiem pat ir diezgan ticams un tajā ir sacīts:
Reiz kad ienaidnieki, pēc visu aula vīru nogalināšanas, esot ielenkuši vienu no torņiem, kurā bija patvērušies aula vecākie ļaudis un mazi bērni, kāda sieviete glābjot bērnus no neizbēgamas bojāejas esot tos pārnesusi uz torni, kurš atrodas uz aizas pretējās klints. To viņa veikusi pa trosi, kas bijusi nostiepta pāri aizai, starp diviem torņiem. Visi teipa ļaudis, kas palikuši šīs puses tornī, pēc brīža esot nogalināti, bet varonīgajai sievietei, ar vairākiem mazuļiem, esot izdevies izglābties. Tādējādi esot izdevies paglābt šejienes teipu no izmiršanas, jo kad izglābtie bērni izauguši, tie dibinājuši jaunas ģimenes un turpināja teipa tradīcijas.
Lai par Vovnaški torņu izcelsmi un vēsturi informācijas ir pamaz, par pašu šo reģionu šis tas ir zināms. Tad nu pāris rindiņā, šeit sēžot un baudot Vovnaški panorāmu, paturpināšu vēstures izklāstu.
Nedaudz no ingušu viduslaiku vēstures (Šahari).
Un tā nu, kā jau iepriekš minēju, pēc tatāru-mongoļu uzbrukumiem,XII-XIV g.s., ingušu un čečenu priekštečiem (vainahiem), nācās pamest līdzenumus gar Terekas un Sunžas upes krastiem. Tad ingušu priekšteči masveidā meklēja patvērumu Kaukāza kalnos un lielā daļa no viņiem nonāca arī šeit, Targimas ieplakā un Džeirahas aizā, kur tika dibinātas jaunas apmetnes un auli. Starp citu, viena no versijām ir tāda, ka tieši šajā laika periodā arī sāka veidoties šie cietokšņ ciemati (vouvi).