Taisot motoram kapitalku, bez precīziem instrumentim neiztikt, arī savam pirmajam žigulītim pārķidāju motoriņu.
Pie virpotāja pasūtīts paštaisīts vārstu blīvslēgu uzsitamais, šim instrumentam jau trīsdesmit gadiņi.
Taisot motoram kapitalku, bez precīziem instrumentim neiztikt, arī savam pirmajam žigulītim pārķidāju motoriņu.
Pie virpotāja pasūtīts paštaisīts vārstu blīvslēgu uzsitamais, šim instrumentam jau trīsdesmit gadiņi.
Paštaisīti virzuļu gredzenu savilcēji, pie motora salikšanas bez tādiem neiztikt, protams ka labāki ir oriģinālie, bet pie bada arī ar tēdiem var izlīdzēties.
Primitīvs riteņu sagāzuma kontroles instruments, plus-mīnus ar tādu regulējām špūri krievu laikā.
Uz korķu viļķa bāzes uzklonēts auto stikla gumijas ievilcējs, kādreiz bija ļoti noderīgs rīks.
Tagad turieties pie biksēm, mana pirmā krāsošanas pistole, cena 4.rubļi un 80.kapeikas. Visu savu žigulīti gruntēju ar šo rīku, vēlāk pat dažas detaļas čomiem piekrāsoju kamēr pie kaut cik normālas pistoles tiku.
Aptuveni tā tas izskatījās, bet vislabāk derēja aluspudele no Sencīša. Gaisu man dampēja paštaisīts kompresors no saldējamās iekārtas uzklonēts un darbība notika turpat smiltīs zem nojumes. Pāris reizes gadījās arī kuriozi, pudele no gaisa spiediena uzsprāga rokās.
Atradu vēl dažas bundžas ar ML krāsu, ar tādām agrāk autiņus krāsoja, tagad tai pat pielietojmu nevaru izdomāt.
Krāsošana agrāk bija traka padarīšana, sintētiskās krāsas obligāti bija jākarsē vismaz līdz 90 grādiem, dažas pat līdz 115. Savu pirmo autiņu un arī citus ko vēlāk gatavoju pēc tam dzinu krāsot pie pazīstamiem krāsotājiem vai nu uz centrālo VAZ krāsotavu vai uz Ogres Trikotāžas Kombināta krāsotavu, bija arī dažas privātās krāsotavas (nelegāli uzbūvētas). Savu žigulīti arī vilku krāsot uz Centrālo VAZ krāsotavu.
Pāris gadiņus padarbojoties brīvā dabā un dažreiz pa ziemu arī tēva garāžā kur likās ka ir aukstāks kā ārā. Nolēmu būvēt savu darbnīcu un krāsotavu lai būtu neatkarīgs un beidzot normālos apstākļos varētu darboties.
Ļoti aizraujošs raksts!
Un cik pēc raksta varēja spriest, šo darbošanos mācījies no meistariem tajos laikos?
Apsveicu ar to, ka jau 300 dienas spokos ir labākais mehāniķis kāds te jeb kad ir bijis.
Cepuri nost, lielum lielais respekts retajam mūsdienu cilvēkam, kuram rokas aug no īstās vietas un joprojām darbojas ar to lietu, kas pašam pie sirds iet!
Paldies par 24 a to es tikko žiguli nopirku tur visādi krāmi nāca līdzi a tādu pirmo reizi redzēju.
Ui,paldies par superlabo rakstiņu! Garšīgā jaunība atnāca,kad mopīšu cilindriņiem lūciņas vīlējām,galviņas sēdinājām un ''minskas'' karbulīšus pielāgojām..Ieliniekiem,protams,pufikam bij jābūt gaisā! Eh,tā forši palika no šitā garšīgā teksta!
Saša,raksti grāmatu!
Tavus rakstus var lasīt un lasīt,žēl tik ka + var tikai 1x ielikt :(
3 bilde graujoša maģītis uz baterijām mocis un tas viss piedotd to stilu "hipiju " ļ oti patīk .....
Centīšos sameklēt bildes ar saviem krievu smagajiem močiem (kādreiz aizrāvos ar restaurēšanu ) superrrr!!!
Nemaz nezināju ka krievu auto ar emalja krāsām krāsoja... tādas vispār vaitad var sapulēt lai kaut cik normāli spīdētu? Cik esmu redzējis PSRS laiku auto, viņiem tas spīdums tāds nabadzīgs.