Taisot motoram kapitalku, bez precīziem instrumentim neiztikt, arī savam pirmajam žigulītim pārķidāju motoriņu.
Pie virpotāja pasūtīts paštaisīts vārstu blīvslēgu uzsitamais, šim instrumentam jau trīsdesmit gadiņi.
Taisot motoram kapitalku, bez precīziem instrumentim neiztikt, arī savam pirmajam žigulītim pārķidāju motoriņu.
Pie virpotāja pasūtīts paštaisīts vārstu blīvslēgu uzsitamais, šim instrumentam jau trīsdesmit gadiņi.
Paštaisīti virzuļu gredzenu savilcēji, pie motora salikšanas bez tādiem neiztikt, protams ka labāki ir oriģinālie, bet pie bada arī ar tēdiem var izlīdzēties.
Primitīvs riteņu sagāzuma kontroles instruments, plus-mīnus ar tādu regulējām špūri krievu laikā.
Uz korķu viļķa bāzes uzklonēts auto stikla gumijas ievilcējs, kādreiz bija ļoti noderīgs rīks.
Tagad turieties pie biksēm, mana pirmā krāsošanas pistole, cena 4.rubļi un 80.kapeikas. Visu savu žigulīti gruntēju ar šo rīku, vēlāk pat dažas detaļas čomiem piekrāsoju kamēr pie kaut cik normālas pistoles tiku.
Aptuveni tā tas izskatījās, bet vislabāk derēja aluspudele no Sencīša. Gaisu man dampēja paštaisīts kompresors no saldējamās iekārtas uzklonēts un darbība notika turpat smiltīs zem nojumes. Pāris reizes gadījās arī kuriozi, pudele no gaisa spiediena uzsprāga rokās.
Atradu vēl dažas bundžas ar ML krāsu, ar tādām agrāk autiņus krāsoja, tagad tai pat pielietojmu nevaru izdomāt.
Krāsošana agrāk bija traka padarīšana, sintētiskās krāsas obligāti bija jākarsē vismaz līdz 90 grādiem, dažas pat līdz 115. Savu pirmo autiņu un arī citus ko vēlāk gatavoju pēc tam dzinu krāsot pie pazīstamiem krāsotājiem vai nu uz centrālo VAZ krāsotavu vai uz Ogres Trikotāžas Kombināta krāsotavu, bija arī dažas privātās krāsotavas (nelegāli uzbūvētas). Savu žigulīti arī vilku krāsot uz Centrālo VAZ krāsotavu.
Pāris gadiņus padarbojoties brīvā dabā un dažreiz pa ziemu arī tēva garāžā kur likās ka ir aukstāks kā ārā. Nolēmu būvēt savu darbnīcu un krāsotavu lai būtu neatkarīgs un beidzot normālos apstākļos varētu darboties.
raksts!!!!
Malacis,kadreiz brauksu ciema pie Tevis savam 300m sparnu parkrasot :)
1,3l, bet pareizais, vēl Itāļu motora bloks
Ja nemaldos, tad itāļu Fiati bija ar vārstiem apakšā, kā jau teici, Tev gadījās pareizais motors, tātad viņam arī bija tie vārsti apakšā?
Kādas bija atšķirības, tīri jaudas ziņā, degvielas patēŗiņš, par kuru toreiz neuztraucās. :D
Ļoti ceru, ka neko nejaucu. :D
Visu cieņu!!!
P.S.
Es gribētu zināt, kuri ir tie idioti, kas šadiem rakstiem ieliek -
Apbrinojami... Tas viss sasniegts tikai ar lielu gribasspēku un apņēmību... VNK apbrīnojams cilvēks, un es nebrīnos ja tavi sapņi ir piepildījušies... Tikai pozitīvi...
Labs raksts :) katru tavu rakstu lasu ar lielu interesi, pats arī cenšos nodarboties ar kautko tamlīdzīgu.:) tikai pagaidām 50cm3 klasē :D
Cepuri nost, lielum lielais respekts retajam mūsdienu cilvēkam, kuram rokas aug no īstās vietas un joprojām darbojas ar to lietu, kas pašam pie sirds iet!
Ui,paldies par superlabo rakstiņu! Garšīgā jaunība atnāca,kad mopīšu cilindriņiem lūciņas vīlējām,galviņas sēdinājām un ''minskas'' karbulīšus pielāgojām..Ieliniekiem,protams,pufikam bij jābūt gaisā! Eh,tā forši palika no šitā garšīgā teksta!
Apsveicu ar to, ka jau 300 dienas spokos ir labākais mehāniķis kāds te jeb kad ir bijis.
Ļoti aizraujošs raksts!
Un cik pēc raksta varēja spriest, šo darbošanos mācījies no meistariem tajos laikos?
Bēt mūsdienās ja bērnam ir motorolleris, tad tēvs neļauj aiztikt motoru un tik kladzina ka savos gados ar aizvertam acim vareja izjaukt un salikt. nejau visi pirmaja reize visu zin. Ar laiku. Tapēc man reizēm nepatīk šis pasākums.
Nu veciit. Es gar zemi! Visa taa tehnika... IIpashi sajuusmaa par to pusautomaatu. Es jau 4 gadus kaa prom no Latvijas. Man ir visaadi moderni verkji un instrumenti. Bet ir arii dazhi krievu laiku instrumenti ko izmantoju diezgan aktiivi.
Laikam jau sākums visiem vienāds, tāpat kā man, puse instrumentu paša projektēti