Jau tagad SkyWay ritošā sastāva vadības sistēma spēj atpazīt sejas, kas ļauj tai izsekot pasažiera veselības stāvokļa pasliktināšanos, kā arī savlaicīgi atklāt un novērst nelikumīgas darbības, piemēram, vandālisma aktus. Turklāt, tā pastāvīgi veic pašmācību, kas nozīmē, ka stīgu transporta sistēmu drošības līmenis pastāvīgi pieaugs.
Ātrums un pārvadāšanas jauda
Starp visiem pilsētas sabiedriskā transporta veidiem tramvajs ir līderis pēc ritošā sastāva celtspējas (ātrgaitas versijas — 22 000 pasažieru stundā) un ietilpības, piekāpjoties tikai metro. Pateicoties sakabei, tramvaja līnijas vagonu skaitu ir viegli palielināt, nepalielinot vadītāju skaitu.
Mūsdienu tramvaju kustības ātrums var sasniegt 120 km/h, tomēr, ņemot vērā izvietojumu «pirmajā līmenī» un pastāvīgus satiksmes traucējumus, praksē tā darbības rādītāji mainās no 20 līdz 40 km/h. Tas ir tāpēc, ka tramvaji pārvietojas pa koplietošanas ceļiem. Starp citu, NVS teritorijā tramvaju sistēmas ar vidējo braukšanas ātrumu virs 24 km/h sauc par ātrgaitas.
SkyWay pilsētas transporta kompleksos caurlaidspēja var būt 50 000 un vairāk pasažieru stundā, bet ritošā sastāva maksimālais ātrums var sasniegt 150 km/h un vairāk. Ir skaidrs, ka tam jābūt taisnos trašu posmos un pilsētas kompleksa smagajās versijās, kur pārvietojas vilcieni ar ietilpību 200– 300 pasažieri. Ir acīmredzams, ja trasē būs līknes, teiksim, ar 200 metru rādiusu, tad ātrums uz tās nevar būt lielāks par 36 km/h sānu centrbēdzes paātrinājumu dēļ, kas fizisku iemeslu dēļ nevar būt vairāk par 0,5 m/s2. Un tas nav SkyWay trūkums, tie ir – fizikas likumi, kuriem pakļaujas visas transporta sistēmas, tostarp arī stīgu transports.
Tāpat kā ātrumu 150 km/h nevarēs attīstīt, ja starp blakus esošajām stacijām būs, piemēram, 500 metri. Maksimums – 70 km/h posma vidū, balstoties uz fizikas likumiem, jo ērtam paātrinājumam un bremzēšanai jābūt mazākam par 1 m/s2. Pretējā gadījumā šādam pilsētas pārvadājumu «komfortam» ir noturīgs apzīmējums «ved kā malku».
Tāpēc 50 tūkstošu pasažieru caurlaidspēja stundā un ātrums 150 km/h – tās ir pilsētas stīgu transporta iespējas, bet konkrētas pilsētas transporta līnijas specifiskās īpašības nosaka priekšizpēte vai biznesa plāns konkrētam mērķprojektam.