Jaunākā tendence urbānistikā: aizliegt automobiļus
Pagājušajā nedēļā vietne Futurism.com paziņoja par plāniem aizliegt autotransporta satiksmi vienā no noslogotākajām Sanfrancisko ielām. Tiek apgalvots, ka ierobežojums attieksies uz absolūti visām mašīnām, ieskaitot taksometrus, kas darbojas, izmantojot Uber un Lyft koplietošanas platformas. Tiek citēts bezpeļņas organizācijas «Kājām pa Sanfrancisko» izpilddirektora citāts. «Katru dienu pa ielu Better Market iziet apmēram pusmiljons cilvēku. Šī ir viena no bīstamākajām vietām, ja aplūko šeit notikušo ceļu satiksmes negadījumu skaitu. Jaunais plāns beidzot izmainīs šo situāciju, radīs videi draudzīgu vidi un vienlaicīgi neticamu pilsētvidi».
Sanfrancisko –
ne vienīgā pilsēta, kas pārdomā mašīnu lomu transporta sistēmā. Aprīlī Ņujorkas varas iestādes aizliedza automobiļu pārvietošanos Centrālā parka apgabalā, Parīzes centrs kļūst par zonu bez automašīnām katra mēneša pirmajā svētdienā, Bogotā (Kolumbija) ceļi, kuru kopējais garums pārsniedz simts divdesmit kilometrus, ir slēgti braukšanai katras nedēļas septītajā dienā.
«Mūsu galvenais mērķis – atgriezt ielas cilvēkiem», saka Oslo vicemērs pilsētas attīstības jautājumos Anna Markusen. «Tas ir veids, kā mēs vēlamies izmantot savas ielas un tas, kā mēs redzam to lomu. Mūsuprāt, ielām vajadzētu kļūt par vietu, kur jūs satiekat cilvēkus, pusdienojat restorānā zem atklātām debesīm, kur spēlējas bērni un mākslinieki izstāda savas gleznas».