Pievieno rakstu! Seko Draugiem Seko Facebook Seko Twitter
 
50
36
« 1  2  3 »

Šajā rakstā:

Japāņu portāls Emira: «SkyWay var kļūt par daļu no globālās transporta sistēmas»

Kravu pārvadājumi SkyWay stilā (kravas video prezentācija)

Kā jaunā Unicont-a dzesēšanas sistēma padarīs to drošāku?

EkoTehnoParkā atklāts jauns SkyWay izmēģinājumu komplekss

Tropu junikars dodas uz Šārdžu (video)

Office Life: «Mūlis, kas brauc pa sliedēm»

Ātrgaitas junibuss gatavojas testēšanai

SkyWay intelektuālā sistēma: mašīnu sacelšanās nebūs

«Argumenti un fakti» par situāciju ar SkyWay, Onliner.by un TUT.by

Techkult ziņu portāls: «SkyWay – transporta revolūcijas priekšgalā»​

«Baltkrievija Šodien»: ar kādām tehnoloģijām nodarbojas Minskā?

Anatolijs Junickis un uzņēmējs Tomass Velsers apmainījās ar monogrāfijām

Kāpēc SkyWay projektos ir vajadzīga blokķēde?​

SkyWay ražošana: jaunais korpuss nodots ekspluatācijā (video)

Kā SkyWay novērsīs ceļu satiksmes negadījumus

Kas rūpējas par stīgu transporta drošību?​

SkyWay kanālā TOP-Five (vairāk nekā 4milj. auditorija.) ļoti interesants video!

Tehnoloģiju cīņa: SkyWay vs monosliede

Kā jaunā Uniconta... Autors: The Next Tech Skyway 66
Attēls no: new.skyway.capital
1.

Kā jaunā Unicont-a dzesēšanas sistēma padarīs to drošāku?

Apskatot fūru, kravas vilcienu vai daudztonnu baržu ar konteineriem, mēs pat neiedomājamies par šāda veida transporta estētiku vai videi draudzīgumu. Varbūt daži atcerēsies katra no tiem loģistikas priekšrocības. Un attiecīgi arī kravu pārvadāšanas izmaksas. Bet tikai daži padomās, kā tas darbojas.

Unicont-s nav tāds, kā jebkurš no iepriekšminētajiem analogiem. Šis kravas transporta veids ir pelnījis uzmanību kaut vai tikai tāpēc, ka tas ir pievilcīgāks, rentablāks un videi draudzīgāks. Bet aiz tā ārienes ir daudz detaļu, kuras ir apbrīnas vērtas. Šodien mēs pastāstīsim par vienu no tām.

Kas ir dzesēšanas sistēma un kāpēc tā ir vajadzīga?

Tāpat kā automašīnā, Unicont-ā dzesēšanas sistēma ir nepieciešama, lai noņemtu siltumu no elementiem, kas tiek uzkarsēti: motoru, invertoru, enerģijas uzkrāšanas ierīču, lādētāju un DC/DC pārveidotāja darbības rezultātā.

Katram no tiem ir sava maksimālā pieļaujamā darba temperatūra, pēc kuras sasniegšanas elements pārkarst un pārstāj darboties. Bet ir vēl arī ārējā temperatūra. «Komforta» priekš junikonta skaitās 25°C. Kaut arī kopumā tas spēj «izturēt» arī 60°C.

Tad lūk, lai pārkaršana nenotiktu, jaunā sistēma nodrošina 3 shēmas, pa kurām notiek siltuma pārnese. Viens liels aplis vai trīs mazi. Nepārtrauktu darbību nodrošina 2 sūkņi: primārais un sekundārais.

Ko dod jaunā dzesēšanas sistēma?

Jaunā trīs kontūru dzesēšanas sistēma ir pielāgota Unicont-a tehniskajām īpatnībām, kas kardināli atšķiras no pasažieru transporta vajadzībām.

Atgādinām, Unicont-s – tas ir SkyWay transporta sistēmas divsliežu piekares pašgājējs transportlīdzeklis, kas paredzēts jūras konteineru pārvadāšanai ar nominālo garumu 20 un 40 pēdas. Unicont-s sastāv no diviem vilces moduļiem, kurus savstarpēji savieno stingra teleskopiska sakabes ierīce, kas pilda arī kravas balsta platformas funkciju. Maksimālais ātrums – līdz 80 km/h.

Tad lūk, jaunā sistēma ļauj pilnībā nodrošināt vilces elektriskās piedziņas darbību. Turklāt, dzesēšanas sistēmas algoritms piedāvā risinājumu kopumu dažādu elementu atteices gadījumā. Pateicoties viedajai vadības sistēmai, Unicont-s spēs tos pieņemt patstāvīgi.

Kā darbojas jaunā dzesēšanas sistēma?

Kā mēs jau teicām, sistēma ir aprīkota ar lielu skaitu «viedo» sensoru. Tie pastāvīgi pārbauda temperatūru galvenajos mezglos. Balstoties uz šo informāciju, viedā vadības sistēma (ISU) izolē vai integrē shēmas, ieslēdz vai izslēdz gaisa kondicionētāju un palīgpumpu.

Visas darbības ir automatizētas un reģistrētas programmā. Ja sistēma ģenerē kļūdu, tai tiek piešķirts kods un bīstamības līmenis. Balstoties uz šo līmeni, ISU izlemj, vai pārsūtīt šo konkrēto Unicont-u aizsardzības režīmā, lai dispečers to uzraudzītu, vai patstāvīgi novērst traucējumus.

Ja tiks atklātas kļūdas sistēmas elementu darbībā, vai tās var novērst attālināti?

SkyWay Technologies Co. speciālisti veica DFMEA- analīzi. Tā ļāva uzzināt iespējamos veidus, kā atklāt šīs dzesēšanas sistēmas galveno elementu kļūmes. Design Failure Mode and Effects Analysis – metode, lai identificētu kritiskākos ražošanas procesu posmus, kas nepieciešams produkcijas kvalitātes pārvaldībai. Tās ieviešanas laikā tiek analizētas iespējamās konstrukcijas neatbilstības, šo neatbilstību sekas un iemesli.

 

Balstoties uz šo analīzi, tika sniegti vairāki ieteikumi, kā rīkoties, ja sistēmā rodas dažādas kļūdas. Tajā pašā laikā par problemātisko situāciju risināšanas vadmotīvu ir kļuvusi preču piegāde «par jebkuru cenu». Inženieri jau tagad saka, ka gandrīz vienmēr to var panākt, samazinot enerģijas patēriņu, neatkarīgi no situācijas. Tomēr, ir arī citi iespējamie risinājumu varianti, kurus Unicont-s varēs pieņemt patstāvīgi.

Ja rodas darbības traucējumi, kurus ISU nevarēja novērst, vienskaitļa Unicont-s palēninās un pāriet uz depo. Balstoties uz kļūdu kodiem un ieteikumiem to novēršanai, tiek veikta tehniskā apskate. Galvenais – nekādā gadījumā nepalēnināt kustību uz līnijas.

Lai jūs saprastu, dzesēšanas sistēma var pilnībā iziet no ierindas tikai vienā – integritātes pārkāpuma gadījumā. Un tas ir iespējams tikai ārējās ietekmes gadījumā. Tas ir, vēl pirms Unicont-s uzsāk braucienu.

Ja cietīs sistēmas necaurlaidība, dzesēšanas šķidruma līmenis pazemināsies, tas nozīmē, iedarbosies sensori. Šāds transportlīdzeklis netiks palaists uz līnijas. Ja sistēmā tiks aprauti vadi vai sabojāsies sensors, pateicoties kontroliera funkcijai «aprāvuma kontrole» transportlīdzeklis netiks izlaists uz līnijas;.

Cik lielu attālumu Unicont-s var nobraukt, barojoties no borta enerģijas uzkrāšanas ierīces?

Unicont-s ir paredzēts kontaktu tīkliem. Tomēr, ja no tā tiek zaudēta barošana, tas samazinās ātrumu un pārslēgsies uz darbības režīmu no borta enerģijas krātuves.  Brauciena rezerve šajā gadījumā būs 60 km (taisnā kustībā).

Visā sistēmā, kas nodrošina transportlīdzekļu darbību, ir uzstādīts liels skaits sensoru. Tie ļauj pašdiagnosticēt problēmu, uzzināt tās bīstamības pakāpi. Turklāt, to nosaka ne tikai savienojuma ar jebkuru elementu zaudēšanas gadījumā, bet arī pēc papildu pazīmēm. Lai pilnīgi precīzi saprastu, vai šī kļūme ietekmē Unicont-a darbību.

Kurā attīstības posmā pašlaik atrodas Unicont-s?

Unicont-s atrodas aktīvā darba fāzē, dokumentācija par to ir uz 95% nodota ražošanai, un jau tiek ražotas galvenās sastāvdaļas. Līdz gada beigām cehā notiks nodošanas ekspluatācijā un stenda pārbaudes darbi.

Kad mēs redzēsim Unicont-u?

Unicont-u var nodemonstrēt ar 6. līnijas gatavību EkoTehnoParkā, kas tiek būvēta speciāli kravas transportam. Un tad Unicont-s tiks uzlikts uz sliedēm un pārbaudīts lauka apstākļos.

Kā redzat, SkyWay kravas transportā jau projektēšanas posmā tiek paredzēts augsts drošības līmenis, kā arī visi iespējamie veidi, kā samazināt riskus pasūtītājiem. Neraugoties uz visiem tehnoloģiski sarežģītajiem Unicont-a «pildījumiem», tā ekspluatācijā nevajadzētu rasties grūtībām. Jo transportlīdzekļa konst

rukcija nodrošina ērtu apkopi, remontu un glabāšanu.

Ātrgaitas junibuss gatavojas... Autors: The Next Tech Skyway 66
Attēls no: new.skyway.capital
2.

Ātrgaitas junibuss gatavojas testēšanai


Ātrgaitas transports – patiess lepnums visiem, kas iesaistīti SkyWay projektā. Skaists, pludlīnijas, futūristisks, ar unikāliem aerodinamiskiem raksturojumiem, praktiski tuvu teorētiskajai robežai. Šodien tas ir vēl vienu soli tuvāk masveida ražošanai.

Šis junibuss pirmo reizi tika parādīts Berlīnē izstādē InnoTrans 2018, kur tas piesaistīja daudzu viesu uzmanību.

Šodien ātrgaitas junibuss gatavojas testēšanai. Šim nolūkam EkoTehnoParkā jau ir uzlabota rites virsma uz kopņu estakādes un izveidots mūlis – transporta modelis, kas pilnībā atkārto junibusa izskatu un visus junibusa mezglus, bet kurā nodrošināta ātra un tieša piekļuve visiem elementiem.

 

Testi palīdzēs identificēt problemātiskās jomas, to uzlabošanas veidus un prognozēt tehniskās apkopes laiku. Kad visi jautājumi būs atrisināti, var uzsākt transporta masveida ražošanu.

Jau tagad Unibus-s lepojas ar īpašu rites sistēmu. Tā nodrošina vienmērīgu kustību un lielu ātrumu ar nelielu dinamisku gājienu. Lai to pierādītu, vēl ir jāveic stenda testi. Tie sāksies, kad būs gatavs īpašs veltņu stends. Tas ļaus testa paraugam sasniegt ātrumu līdz 500 km/h. Jo ceļa garums EkoTehnoParkā ļauj paātrināties tikai līdz 100 km/h.

EkoFestā 2019 viesi redzēja gan pašu mūli darbā, gan pilnvērtīgu junibusu, kas pabijis Berlīnē. Pat 100 km/h ātrums netika uzrādīts drošības apsvērumu dēļ, transportlīdzekļi pārvietojās ar drošu ātrumu 20 km/h.

Apvienoto Arābu Emirātu iedzīvotāji gaida savu ātrgaitas transporta modeli. Tas junibuss, kuru jūs redzējāt EkoFestā 17. augustā, – sava veida «ģimenes minivens».  Tuvajiem Austrumiem tiek projektēti 20-vietīgie junibusi ar eju pa centru un pat sanitāro mezglu. Pēc analoģijas ar esošo modeli tos varēs salīdzināt ar «reisa autobusiem». Bet tie pagaidām atrodas izstrādes stadijā.

Tuvākajā laikā notiks rites sistēmas testi. Bet plānos – jauni ātrgaitas transportlīdzekļu modeļi, kas nodrošinās pārvadājumus globālajā transporta un informācijas tīklā TransNet.

Radoscaronie darbi no... Autors: The Next Tech Skyway 66
Attēls no: new.skyway.capital
3.

Radošie darbi no investoriem un SkyWay projekta faniem pienāk no visas pasaules. Šonedēļ mēs jums parādīsim kolāžas, ko publicējis investors no Polijas sociālajā tīklā Vkontakte ar pretenciozu nosaukumu «Vēsturiskais SkyWay». Ilustrācijās Zisser Vojković piedāvā «pārcelties» ar junibusiem un junikariem uz pagājušā gadsimta sākumu.

 Autors: The Next Tech Skyway 66
Attēls no: new.skyway.capital
4.
 Autors: The Next Tech Skyway 66
Attēls no: new.skyway.capital
5.
 Autors: The Next Tech Skyway 66
Attēls no: new.skyway.capital
6.
SkyWay intelektuālā sistēma... Autors: The Next Tech Skyway 66
Attēls no: new.skyway.capital
7.

SkyWay intelektuālā sistēma: mašīnu sacelšanās nebūs

Šajās dienās SkyWay informācijas dienests sarunājās ar SkyWay projektēšanas organizācijas speciālistu mākslīgā intelekta un automatizēto vadības sistēmu jomā, ar tehnisko zinātņu kandidātu Juriju Sorokinu.

Jurijs pastāstīja par stīgu transporta sistēmu drošību, mākslīgā intelekta, kas tiek izmantots SkyWay un bezpilota automobiļos, īpatnībām, kā arī par to, kādu filmu ir vērts noskatīties, ja vēlaties uzzināt par mākslīgā intelekta(MI) attīstību.

Kāpēc ir vajadzīgas intelektuālās sistēmas?

MI attīstība mūsdienās ir tikai sākumstadijā. Kad cilvēks nolēma apmācīt mašīnu analizēt informāciju un pieņemt lēmumus, viņš sāka ar to, ka ievietoja tanī noteiktus algoritmus. Rezultāts bija atkarīgs no spējas visu paredzēt. Bija acīmredzams, ka tas nav iespējams. Tāpēc radās nepieciešamība iemācīt datoru domāt, spriest un spēt pielāgoties. To tagad arī mēģina realizēt visā pasaulē. Bet, līdz šim dators nevar iztikt bez cilvēka.

Ar ko mākslīgais intelekts līdzinās bērnam?

Kaut kur ideālā visumā bērni spēj mācīties visu no savām kļūdām. Viņi paši izzina pasauli, un viņu kļūdu maksa ir nesamērīgi zema. Bet tas ir ideālā pasaulē. Bet reālajā pasaulē jūs diez vai gribētu, lai jūsu dēls ieliek pirkstus kontaktligzdā un uzzina, cik sāpīgi «sit» elektrība.

Situācija ar mākslīgo intelektu ir tāda pati. Piemēram, ir mašīna, ir labirints. Iedarbinājāt automašīnu, lai tā meklētu izeju. Mašīna iebrauca strupceļā, iegaumēja, ka izejas nav, un atgriezās atpakaļ. Šādas kļūdas cena ir maza – risks ir attaisnots.

Bet, pieņemsim, ka pārvietojoties mašīnas priekšā rodas šķērslis. Piemēram, uz brauktuves stāvoša kravas automašīna, un bremzēšanas ceļš nav pietiekams. Mašīna, kas konfigurēta, stingri ievērot satiksmes noteikumus, būs izvēles priekšā: šķērsot nepārtraukto līniju un iebraukt pretī braucošajā joslā, vai tomēr bremzēt un pieļaut sadursmi ar iespējamu kaitējumu pasažieru veselībai. Pašmācības mašīna var izdarīt izvēli: nepārkāpt satiksmes noteikumus, bet pēc tam, pamatojoties uz seku novērtēšanas rezultātiem, tā uzskatīs, ka lēmums bija nepareizs. Diez vai jūs gribētu kļūt par izmēģinājumu trusīti un apmācīt automašīnu uz jūsu veselības rēķina. Tāpēc MI pašmācība ir iespējama tikai tad, ja nepareiza lēmuma pieņemšanas sekas ir niecīgas.

Attiecīgi, nenoliedzami liela ir cilvēka loma MI būvniecībā. Sākotnēji tieši viņam ir jāapmāca šī sistēma. Un apmācības kvalitāte būs tieši atkarīga no izstrādātāju, programmētāju, no visu, kas to apmāca, prasmes. Mašīna visu laiku ir jākontrolē .

Kā mēs apmācām SkyWay transportu?

Ņemsim, piemēram, sejas atpazīšanas sistēmu, kas uzstādīta SkyWay transporta kompleksā. Lai tā iemācītos atklāt veselības pasliktināšanās, vandālisma vai vardarbības gadījumus, nevēlamus pasažierus, tai principā bija jāiemācās atpazīt sejas. Tai deva milzīgu skaitu cilvēku attēlu, kā arī situāciju, ieskaitot prettiesiskas. Tā sistēma izcēla noteiktas likumsakarības, lai rezultātā identificētu cilvēkus, lai nodrošinātu piekļuves kontroli transporta kompleksa pakalpojumiem un identificētu situācijas ar aizmirstām lietām vai kautiņiem.

Stīgu transporta apmācība notiek pastāvīgi. Informācija analīzei tiek rakstīta visu izbraucienu laikā, neatkarīgi no tā, vai notiek MI vai ritošās sistēmas testi. Tāpēc datu kopa tiek pastāvīgi atjaunināta.

Bezpilota automobiļu ražotāji MI apmācībai arī regulāri vāc informāciju no savām mašīnām, kad kursē pa ielām. Tomēr, viņu gadījumā ir jāmāca automašīnai reaģēt uz visām briesmām, kas rodas ceļā, un aizsargāt no ārējiem draudiem. SkyWay transporta gadījumā MI ir humānāki mērķi. Paceļot trasi otrajā līmenī, mēs jau esam atbrīvojušies no ārējiem draudiem. Tāpēc MI mācās uzraudzīt drošību transporta iekšienē un aprēķināt ātrākos un ērtākos maršruta uzdevumus. Kad junibusi nonāks sērijveida ražošanā un parādīsies pilsētu ielās, arī tad MI turpinās apmācīt, taču tas nekad nekļūs par draudu cilvēku drošībai.

Salīdziniet stīgu transportu un bezpilota automobiļus

Gan bezpilotnieki, gan SkyWay transporta sistēmas izmanto vairāku veidu sensorus: optiskās (kameras) un radarus. Kādas ir to priekšrocības un trūkumi?

Optiskie sensori ar labi apmācītu MI var viegli atpazīt objektus. Tomēr tie joprojām ir tālu no cilvēka līmeņa. Jo kamera neredz neko vairāk kā pikseļu kopu. Lai arī pūlī var ātrāk atpazīt noteiktu objektu no dotā saraksta. Bet kamera slikti mēra attālumu un ātrumu. Vēl viens trūkums – ir tāds, ka tā ir ļoti kritiska pret ārējiem apstākļiem (gaisma, lietus, migla). Jā, ir dažādi veidi, kā ar tiem cīnīties, taču tas ievērojami palielina uzraudzības sistēmas izmaksas.

Otrais sensors, ko plaši izmanto objektu noteikšanai gan stīgu transportā, gan lielākajā daļā bezpilotnieku – radars. Tas ir piemērots visiem laika apstākļiem, lieliski mēra attālumu līdz objektam, tā kustības parametrus. Bet nelielā klasifikācijas pazīmju apjoma dēļ tas gandrīz neatpazīst atklātos objektus. Un visu uztver kā šķērsli. Pārbaužu laikā nogabalā mēs redzam atspoguļojumu visam: zālei, balstiem, infrastruktūrai. Un, ja transportlīdzeklis uzskatītu, ka tas ir šķērslis satiksmei, mēs paliktu nekustīgi uz vietas.

Lai uzlabotu no kamerām un radariem saņemto informāciju, mēs esam izveidojuši programmas, kas apvieno datus no optiskajiem un lokālajem sensoriem. Redzēt tos darbībā varētu demonstrēšanas laikā Anatolija Junicka «sunīši». Mēs iemācījām MI papildināt vienu informāciju ar citu. Lai, pamatojoties uz šiem datiem, pieņemtu optimālākos lēmumus un nodrošinātu drošu transportlīdzekļu kustību.

Trešais sensoru tips, ko izmanto daži bezpilotnieki, bet ne SkyWay Technologies Co. – tie ir lidari. Plāns lāzera stars skenē zonu un saņem lielisku optisko reproducēšanu. Tajā pašā laikā tas labi definē kustības parametrus. Šķiet, ka viss ir kārtībā, izņemot dažus «Bet». Kuru dēļ mēs stīgu transportā neizmantojam lidarus. Pirmkārt, tā ir cena. Otrkārt, lidars – mehāniska ierīce, kurai ir tendence salūzt. Treškārt, tā ir optiska ierīce. Tāpēc lietū vai miglā, kad lāzera stars izklīst, tas redz sienu. Lidaru, mūsuprāt, vislabāk būtu izmantot Kalifornijā. Ņemot vērā, ka mēs orientējamies uz daudzveidīgu tirgu, bet testējam transportu Baltkrievijā, kur parasti lietus un migla – lidaru izmantošana mums nav praktiska.

Jau gandrīz Skynet

Parasti katru bezpilota transportlīdzekli uzskata par neatkarīgu vienību. Tas ir pašpietiekams, ar noteiktiem parametriem un iepriekš noteiktu informāciju, piemēram, apgabala karti. Un šādu vienību kustība ir haotiska, kas, savukārt, noved pie zemas caurlaides spējas.

SkyWay arī katrs infrastruktūras elements ir apveltīts &laguo;ar prātu un apķērību»,, vēl ir arī centrālā intelektuālā vadības sistēma (CIVS). Tā kontrolē visu transporta kompleksu, saskaņā ar izvirzītajiem uzdevumiem  Seko kustības ātrumam un drošībai, apvieno plūsmas un reaģē uz katra konkrēta klienta vēlmēm, lai nodrošinātu viņam maksimālu komfortu. CIVS aprēķina ērtākos un optimālākos maršruta uzdevumus, pastāvīgi atjauninot ienākošos datus.

Vēl SkyWay intelektuālo... Autors: The Next Tech Skyway 66
Attēls no: new.skyway.capital
8.

Vēl SkyWay intelektuālo sistēmu atšķirība no bezpilota autotransporta, ir spēja ātri reaģēt ārkārtas situācijās. Jebkura transportlīdzekļa kļūme noved pie maršruta uzdevuma tūlītēja pārrēķina pārējām mašīnām, kas saistītas ar šo maršrutu. Kā arī nepieciešamajiem pasākumiem, kas jāveic izveidojušās situācijas risināšanai: evakuācija, transportēšana utt. Tas ir, atšķirība starp mūsu un konkurējošajām sistēmām – globāla satiksmes plūsmas kontrole, neskarot katra transportlīdzekļa individualitāti.

Par ko runā mašīnas?

Mašīnas komunicē ne tikai centralizēti. Jo viena to elementa kļūme varētu izraisīt katastrofu. Tāpēc katrs transportlīdzeklis sazinās ar visiem transporta infrastruktūras elementiem. Iedomāsimies neiespējamo, ka CIVS tomēr pārstāj darboties. Katra atsevišķa mašīna zina savu uzdevumu, sazinās ar citām mašīnām, kas atrodas tuvumā un pārraida informāciju par apkārtējo situāciju. Tāpēc visi transportlīdzekļi var turpināt virzīties pa maršrutu un reaģēt uz visām izmaiņām, neatkarīgi no CIVS darbības.

Intelektuālā sistēma ir darbībā

Tēstēšana transporta evakuācijas tehnoloģijai – piemērs tam kā mašīnas izpildīja CIVS uzdevumu. Bet tās sazinājās arī savā starpā – tieši sastiķēšanās laikā.

laquoSunītisraquo ndash... Autors: The Next Tech Skyway 66
Attēls no: new.skyway.capital
9.

«Sunītis» – šis ir vēl viens no specifiskiem darba piemēriem, kas atklāj mūsu sistēmu iespējas – transportlīdzekļu pārvietošanos virtuālā savienojumā. Raugoties no drošības viedokļa, attālumam starp mašīnām vajadzētu būt atkarīgam no bremzēšanas ceļa, kas nepieciešams, lai apstādinātu otro, apstādinot pirmo. Turklāt, vēlams, lai tas būtu pēc iespējas lielāks. No otras puses, lai palielinātu pasažieru satiksmi, šis attālums ir jāsamazina. Kā atrast līdzsvaru?

Attiecībā uz virtuālo sakabi, mēs neesam pētījumu pionieri. Pie tā strādāja mūsu konkurenti. Bet mēs izmantojām un modernizējām šo koncepciju. Pirmais transportlīdzeklis – vadošais, tas pilda savu maršruta uzdevumu. Pārējie kontrolē un izmaina savus kustības parametrus: attālumu, intervālu, laiku līdz priekšā esošajam modulim.

Kāpēc ir vajadzīga virtuālā sakabe?

Piemēram, ir uzdevums: pēc iespējas ātrāk pārvest kravas un pasažierus pa šoseju Minska-Maskava. Lai to atrisinātu, būs jāsaglabā minimālais intervāls starp moduļiem. Bet, to sasniegt būs iespējams tikai virtuālās savienojuma dēļ. CIVS uzdevums |– izveidot virtuālu sakabi atkarībā no esošajiem satiksmes grafikiem un individuālajām pasažieru vajadzībām.

Birojā parādījās SkyWay Technologies Co intelektuālo sistēmu pārvaldes vadītājs Jevgenijs Rodčenkovs. Ieinteresējies par sarunu tēmu, viņš papildina Juriju Adamoviču:

Starp citu, virtuālā sakabe, raugoties no komerciālā labuma viedokļa, samazinās enerģijas izmaksas, palielinās pasažieru plūsmu un līdz ar to arī peļņu. Tā palīdzēs samazināt slodzi, braucot plūsmā, kā tas darbojas fūru gadījumā, lai samazinātu enerģijas izmaksas un palielinātu pasažieru plūsmu.

Jurijs Adamovičs turpina skatīt jautājuma tehnisko pusi. Anatolijs Eduardovičs, nosaucot junibusu «sunītis», ne tikai demonstrēja adaptīvo sekošanu vadītājam, kas nepieciešams virtuālās sakabes ieviešanai. Viņš parādīja arī dažu sistēmai pilnīgi neparastu komandu izpildi: bēgšana, pakaļdzīšanās. Saprotiet, kad Anatolijs Eduardovičs teica, ka mūsu kompānijas atrisinātais uzdevums ir ļoti nopietns, viņš nepavisam n elielījās. Šajā jautājumā mēs patiešām ieņemam vadošu pozīciju.

Ko redz junibuss?

Atgriežoties pie tehniskās redzes jautājumiem, es atgādinu, kā vienā demonstrācijas brīdī Anatolijs Eduardovičs teica: «Sistēma redz ļoti daudz liekus objektus un šķēršļus». Jo, atšķirībā no līdzenā asfalta, mēs strādājām uz neideālas virsmas. Un tas, ka mūsu izstrādātā sistēma ir iemācījusies atlasīt nepieciešamos objektus un apstrādāt nepieciešamo informāciju virsmas kropļojumu līmenī, liecina par milzīgiem panākumiem.

Ja testu laikā junibusam ceļā būtu citi cilvēki, viņš tos izstrādātu pēc vislielākā iespējamā apdraudējuma principa. Balstoties uz paša transportlīdzekļa un potenciāli bīstamu priekšmetu kustības parametriem, aprēķinot to ceļu krustojumu. Jo tuvākais var aizbraukt prom, bet attālumā stāvošais – tuvināties.

Intelektuālās sistēmas pret vandālismu

Mūsu tehniskās redzes sistēma jau atpazīst ieročus transportlīdzeklī un ārpus tā, sūta signālu «atklāta potenciāli bīstama situācija» dispečeram. Tieši viņam ir jārīkojas tālāk. Tomēr cilvēks vēl spēlē galveno lomu. Tāpēc, ka kļūdas cena būs pietiekami augsta, ja, teiksim, salonā būs cilvēks nevis ar rotaļu pistoli, bet ar īstu. Bet mēs mākslīgajam intelektam dosim iespēju izvēlēties, ko darīt.

Tomēr, prast atpazīt vandālisma aktus un potenciāli bīstamas situācijas, piemēram, agresīvu uzvedību &nadsh; nav vienkārši. MI būs jāiemācās atšķirt vienkāršu uzsitienu uz pleca no sitiena, vai laipnu žestu no draudiem. Bet mēs izmantojam milzīgas datu kopu bāzes, lai mašīnas to beidzot varētu izdarīt.

Jevgenijs Rodčenkovs papildina: «Starp citu, ir filma, kurā nevis cilvēks māca robotu, bet otrādi. Tā saucas «Es-māte». Tās morāle ir par to, kā notiek lēmuma izvēle, kāpēc tieši tādā veidā, un kurš tomēr ir gudrāks &nadsh; cilvēks vai robots».

Kāpēc roboti vēl ne drīz pārņems pasauli?

Cilvēka lidojumi kosmosā, neraugoties uz visām briesmām, pieņemtie lēmumi par sevis upurēšanu ārkārtas situācijā par labu citas personas glābšanai, un pat ideja «nosūtīt sūtni pēc vēl vienas vīna pudeles», kad šķiet, ka nu jau ir pienācis laiks apstāties – tie visi ir neracionāli lēmumi. Uz tiem ir spējīgs tikai cilvēks. Un, nav zināms, cik laika būs nepieciešams, lai iemācītu to mašīnai, un vai tas vispār sanāks. Tāpēc, baidīties no robotu sacelšanās vēl ir pāragri. Jo pagaidām tie atgādina mazus bērnus, un mēs «ar saviem» SkyWay ļoti lepojamies.

Techkult ziņu portāls... Autors: The Next Tech Skyway 66
Attēls no: new.skyway.capital
10.

Techkult ziņu portāls: «SkyWay – transporta revolūcijas priekšgalā»

Techcult.ru portāls, kas veltīts zinātnei, tehnikai un augstajām tehnoloģijām, publicēja rakstu par stīgu transportu. EcoFest 2019 laikā izdevuma korespondents sarunājās ar SkyWay izstrādātājkompānijas vadību, kā arī novērtēja stīgu transportu dzīvē un vizinājās ar vairākiem ritošā sastāva modeļiem. Kā norāda autors, braukšanas raksturlielumi pilnībā atbilst deklarētajiem rādītājiem: gaitas gludums, zems trokšņa līmenis, komforts.

«Kabīnes iekšpusē ir ļoti klusas, var viegli runāt, nepaceļot balsi. Kustība ir ātra un nemanāma – vibrācijas praktiski nav. Turklāt, viņi var sasniegt ātrumu līdz 100 kilometriem stundā. Starp citu, 100 km/h SkyWay junibusiem nepavisam nav robeža – vienkārši EkoTehnoParka demonstrācijas trases izmēri neļauj kapsulām ieskrieties ātrāk».

Lasiet pilnu versiju jaunumu caur saiti.

« 1  2  3 »
50
36
Citi šī autora raksti:
Lasi vēl labākos rakstus:
komentāri [2164]

Lai komentētu, Tev jāreģistrējas!

Reģistrēties
vai ienāc ar:
Kārtot komentārus: populārākie | jaunākie | vecākie
Rādīt bildes
Pliiners avatars
Medaļa Dienas joksMedaļa Dienas domaMedaļa Recidīvists
  Pliiners 10.10.19 13:01  
7
0
Astrālim baigie brīnumi, ka ir vairāki dzesēšanas kontūri. Ha! Jau simts gadus autobūvē tiek pielietoti dalīti dzesēšanas kontūri, lielais un mazais, kuru darbību regulē primitīvs termostats. Un viss strādā ideāli, jo viss ģeniālais ir vienkāršs. Ja Astrālis ir iedomājies, ka iebūvēt desēšanas sistēmā 40 sensorus un datoru ir kaut kāds sasniegums, tad nu, khm, khm. Atraduši ar ko lielīties!
Grey Wolf avatars
Medaļa Dienas domaMedaļa Dienas domaMedaļa Dienas doma
  Grey Wolf 11.10.19 21:20
6
0

atbildot uz The Next Tech komentāru " Tu man vari ticēt vai nē, bet nevienam tev na... "

MAzliet papētiju, krievijā ir vairākas PRIVĀTAS organizācijas kas nodarbojās ar sertefikātu izsniegšanu.. - samaksā un viss- visu izšķir naudas daudzums..  Tieši tāpēc ar krievijā izniegtu sertefikātu, citur pasaulē var vienīgi atslaucīties- neviens to neņem par pilnu..  , savulaik Talsos nogāzās pacēlājs pilns ar cilvēkiem .. - baltkrievijā, nekas šājā ziņā nav mainijies- visini cilvēkus ar ko gribi- nekādus papīrus nevajag- ka tik samaksā naudiņu.. 

 

maks37 avatars
Medaļa Spoks
  maks37 16.11.19 22:17
5
0

atbildot uz S W I S T S komentāru " Eiropas Fondi Nefinansē PONZI.!!! "

...ne  tikai PONZI nefinansē, bet nefinansē arī projektus kuri nevar būt perspektīvā lietojami un pienestu sabiedrības vajadzībām kādu pievienoto vērtību...Eiropas transporta attīstības fondi nefinansē tehnoloģiju izstrādes vajadzības un futūristiskus nākotnes projektus....      Laikam tam tomēr ir tādi Mouhtami AAE, kuriem miljardi ir kā nav kur likties, un var  no miljardiem kādus miljonus  atvēlēt visādiem Pasaules  neatzītajiem ģēnijiem iedot lai   čāļi nekreņķējās un k-ko dara...)

maks37 avatars
Medaļa Spoks
  maks37 16.11.19 23:05
5
0

atbildot uz S W I S T S komentāru " Nevis nav noteikumi rakstiiti bet SW nav iek... "

Moktoums arī var pēdējā dienā ko pārdomāt, jo  Mouktoms ir AAE monarhijas karalis....AAE nav Eiropa.AAE visu gala būtībā  nosaka viens cilvēks.Tādu pieņēmumu nevajadzētu  izslēgt,ka AAE monarhs pēdējā dienā izdomā  savā AAE Expo prezentācijā ielikt  pirms tam neafišētu  piedāvājumu.... bet vai AAE ir Holiwooda, kur  SHOW elementi ar izrādīšanos un mirkļa BLĪKŠĶIEM  publikas apžilbināšanai tiek pielietots...???     Uz Expo  interesenti brauc jau ar laicīgu domu, ko tur ieraudzīt un nevis kā uz cirka izrādi  brauc  redzēt ar cik garām ausīm šoreiz  trusi no cilindra laukā izvilks  burvju mākslinmieks...))

maks37 avatars
Medaļa Spoks
  maks37 16.11.19 21:59
5
0

atbildot uz maks37 komentāru " ... Bet TNT, kādas problēmas Juņickim ar savu... "

...un kur vel parādās SW PONZI  būtība, ka SW sistēmā  noteikumus nosaka naudas saņēmējs, nevis naudas aizdevēji!       TNT, PONZI piramīdas nav rāmjos ieliekamas , un katrā jaunā piramīdā  ,to organizētāji izdomā jaunus nestandarta gājienus. ,jo PONZI struktūru veidotāji ir slīpēti gudri blēži. Bet pamatprincipi gan finansu t un tehnopiramīdām  ir gan nodefinēti pēc kādām pazīmēm jāvadās, lai atpazītu piramidālo uzņēmējdarbības formu!!!

Pliiners avatars
Medaļa Dienas joksMedaļa Dienas domaMedaļa Recidīvists
  Pliiners 09.11.19 10:12  
5
0
atbildot uz The Next Tech komentāru " Es tev skaidroju, kas ir SkyWay un kas ir Sky... "

Kopš kura laika Panda ir nomainījusi kaut viena autoražotāja logo? Vai tad tagad taksometrs atbrauc E klases Panda? Kāds "labākais veids, kā troļļiem paskaidrot"? Tu kā atver muti, tā tev sanāk leņķagrāduprocenttemperatūrupipeļpirksts. Labāk būtu klusējis.
Grey Wolf avatars
Medaļa Dienas domaMedaļa Dienas domaMedaļa Dienas doma
  Grey Wolf 13.10.19 10:38
5
0

atbildot uz The Next Tech komentāru " Iemesli kam melot? tak runā skaidri! "

netēlo muļķi, lai naudu savāktu.. kam gan vel...

Grey Wolf avatars
Medaļa Dienas domaMedaļa Dienas domaMedaļa Dienas doma
  Grey Wolf 13.10.19 13:42
5
0

atbildot uz maks37 komentāru " Stulbi protams būtu tādu konkrēto motorriteni... "

aa pareizi, viņiem vel taču motoru tīšanas darbgalds vajadzīgs, tie ir arī pāris desmiti tūkstoši...  Bet vispār, liela daļa no lielajiem ražotājiem ddaļu detaļas pasūta citur..  ir maz ražotāju kas visu izgatavo paši.. Teiksim BOING lielu daļu ražo citās rūpnīcās- teiksim dzinējus - ko ražo rolls-royce  (tas vispār ir lielākais aviācijas dzinēju ražotājs pasaulē)..  Bet redz Junciks visu pats taisa - jo nopirktas veselas 3 FRĒZES..    

Grey Wolf avatars
Medaļa Dienas domaMedaļa Dienas domaMedaļa Dienas doma
  Grey Wolf 11.10.19 21:09
5
0

atbildot uz The Next Tech komentāru " Tiešām? tad paskaidro man vienu lietu profeso... "

BAltkrievijā ne tikai tādi brīnumi notiek.. pie tam sertefikātu neviens nepaprasīs, līdz kas nenotiks, toties būvējot pilsētvidē tādu papīru vajadzēs.. -  Un tāpat neticu tavam stāstam.. 

Grey Wolf avatars
Medaļa Dienas domaMedaļa Dienas domaMedaļa Dienas doma
  Grey Wolf 12.10.19 13:38
5
0

atbildot uz The Next Tech komentāru " Aizbrauc uz Minskas biroju un pajautā tur. Es... "

Mums skolā pie sienas karājās Rainis.. ta pie sienas var piekārt ko gribi, kau sertefikātu no Marsa..  krāsainās izdrukas ir lētas.. 

- jebkuram iNvestoram būtu tiesības, paprasīt linku, uz tiem sertefika'tiem..  - tas būtu tikai loģiski, bet ja tādu nav, tad sasprauž batonus ausīs, un uz pašām ausīm sakarina makaronus...

Grey Wolf avatars
Medaļa Dienas domaMedaļa Dienas domaMedaļa Dienas doma
  Grey Wolf 11.10.19 13:18
5
0

Astrāli- kad ieliksi foto ar ES sertefikātiem? tie taču jau teju 3 gadus kā gatavi...? - tu iedvi linku ar fotogrāfijām ķīniešu valodā, uz kurām rakstīts - "mēnešrižu laikā nelietot" vai tuvu tam .. 

- nesakarīgs teksts., ķīniski...

Grey Wolf avatars
Medaļa Dienas domaMedaļa Dienas domaMedaļa Dienas doma
  Grey Wolf 13.10.19 11:12
5
0

atbildot uz The Next Tech komentāru " Nu jūs esat it kā pieauguši cilvēki, bet nu d... "

vispār normāli cilvēki uzbūvē ēkas, un tad pērk mēbeles...  Ja saki tiek būvētas rūpnīcas.. tad parasti iepērk aparatūru, to pasūtot iepriekš, iemaksā daļu naudas.. un tad kad rūpnīca gatava, atved arī aparatūru, un uzreiz to pieslēdz..    

ĶerCiet avatars
Medaļa Admins iesakaMedaļa Admins iesakaMedaļa Admins iesaka
  ĶerCiet 13.10.19 14:30  
4
0
Huiņa kas velkās gadu garumā 🙄🙄🙄
S W I S T S avatars
Medaļa Dienas joksMedaļa ZeltrocisMedaļa Zeltrocis
  S W I S T S 09.11.19 09:23  
4
0
atbildot uz The Next Tech komentāru " Man nav nekādi pārmetumi un uz visu ir atbild... "

VK visi ir taadi paši luņi kā tu jo tik retais atklaati pasaka ko domā un par to Slava dzēš viņa komentu jo sektā tak nab pieņemts dzirdēt patiesību.
Grey Wolf avatars
Medaļa Dienas domaMedaļa Dienas domaMedaļa Dienas doma
  Grey Wolf 13.10.19 10:59
4
0

A man jātvainojās, tā nav Poncī shema.. ponc''i shēmā sākumā noguldītājiem maksā apsolītos procentus, šeit tikai baro ar solijumiem.. 

Grey Wolf avatars
Medaļa Dienas domaMedaļa Dienas domaMedaļa Dienas doma
  Grey Wolf 13.10.19 18:00
4
0

atbildot uz maks37 komentāru " TNT te SW prezentē ar tādu Minhauzenisku pomp... "

No Junciks viedokļa tieši viss ir pareizi.. skaties..  Nopērkam 3 frēzmašīnas par 100K katru, akcionāriem pasakām, ka iztērējam 1,5 miljonus..  200K strapniekkompānija, lai tur muti un opā 1 citrons kā no gaisa..  - Pasakam investoriem, ka audiam samaksājām 4 līmonus - tie kantori ko astrālis slavināja, mazāk par ļimonu neņem..  patiesībā, likumā prāsīto gada pārskatu uztaisa kaimiņu Marjusa, par 100 Eurikiem.. Atkal  4 citroni klāt...  - būvējam 3 rūpnīcas par 10 citroniem, faktiski labi ja citrons uz trim angāriem .. 

atkal 7 citroni nost...  un tā ar visu..  TĀ IR KLASIKA.. shēma veca kā pasuale.. 

- kautkā jau tā nauda ir jānoraksta..     

- galvenais zināt ar ko jāpadalās, tad viss notiekās.. 

 

maks37 avatars
Medaļa Spoks
  maks37 09.11.19 22:55
4
0

atbildot uz maks37 komentāru " Runa laikam gāja, ...bet Tev  jāizsaka s... "

......nu apmēram tieši tas pats, kā  PSRS laikos žiguļi bija  vietējam patēriņam...un bija žiguļi, kas jau saucās LADA gāja uz ekportu  ar nelielām  virsbūves uzlabojuma ekstrām, utt upp...Ja nemaldos, un cik atceros, tad  3- žigulīti pat eksportēja uz Kanādu ar  dermantīna -pārklājuma jumta apvalku kurš izskatījās pēc  mākslīgās ādas apšuvuma.....LV reti kurš tādu EXPORTA ŽIGULĪTI varēja dabūt, bet  bija ,un  mājā kur es bērnībā dzīvoju, viens ČEKISTS-]CEKAS priekšnieks ar tādu braujk]aja    ......   Bet doma saprotama, par ko Tu TNT domāji, ...apmēram ar to pašu PSRS laiku žigulīti, kad   exporta variants  jāsauc savādāk, nekā  parastais...."   Un SW tas parts,  Juņipods vai kas un kā to sauktu, ir tomēr zem KAŽOKA tas pats   ak jā....TNT.  tas nav nekas jauns, kā  vienam un tam pašam produktam mainīt atpazīšanās  nosaukumus.....  Te man Tev jāpiekrīt, ka   SW propogandoni  nreko jaunu nav izdomājuši, jo šādu pārdošanas principu,kad  pārdevējs  vienu un to pašu preci diviem un vairākiek pircējiem pārdod  tā kā pircējs  grib dzirdēt  ko pārdod..."smi:  ššo pārdošanas  principu jau  pielieto kopš...  viduslaikiem....varbūt senāk, ....visticamāk ka  jau kopš laikiem kad cilvēks radās un  notikās pirmais  darījums par apmaiņu starp diviem cilvēkiem  par prweci-pakalpojumu..)jo ir jāpārdod, -jābut sociālai apmaiņai ar ..es tev-tu man-un tā tālāk pa  ķēdīti, bet  nedrīkst būt   ES-TEV-TU-MAN UN ATPAKĀL-un man būs  jāmeklē citi kas to TAVU nekam neko nevajadzīgo gribēs ņemt!!   Pirmām kārtām   TEV ir -MAN jāpiedāvā  reāli lietojama man-un citiem vajadzīga prece vai pakalpojums... kuru es varu tālāk citiem  peidāvat utt upp....bet ja Tu tikai tukšu gaisu  piedāvā, kā SW gadījumā, tad tā ir piramīda!!!!!   

S W I S T S avatars
Medaļa Dienas joksMedaļa ZeltrocisMedaļa Zeltrocis
  S W I S T S 09.11.19 21:12
4
0

atbildot uz The Next Tech komentāru " Par ko tad tiek melots? tu ko esi iedomājies,... "

Ja Tu vēl neesi sapratis to kā tiek veidots SW "BIZNESS",tad man ar tevi nav ko runāt.Viss SW balstās uz tā ka vēlamo uzdod par esošo jeb īsāk runājot nereālo par reālo un tie jau ir meli ar kuru palīdzību tiek zombēti vienkāršie,lētticīgie cilvēki kuri akli tic ka no bleķa monētas izaugs naudas koks Junitskis būdams slīpēts maita pats pārāk daudz nedirš zinot ka var norauties pa feisu bet savā vietā izmanto šestakus-vebināristus kuri tad pi*djat uz nebēdu.

maks37 avatars
Medaļa Spoks
  maks37 15.11.19 23:11
4
0

atbildot uz The Next Tech komentāru " Tu uzskati tos cilvēkus par bērniem? Man t... "

Tu k- ko murgo...kāds patvaļīgi, kādi cilvēki muļķi.....   Varbūt mēs pirms tam nesapratāmies, bet par ko es  runāju, ka uz EXPO nevar pēdējā pusgadā pieteikt no valsts savas  kompānijas prezentēšanu...ja nu vienīgi konkrētā valst var savā izstāžu stendā kādus dažu kvadrātmetrus  atvēlēt...... Bet TNT es skatījos BY  2020 gada EXPO piedāvājumu, tur nekādi SW nefigurē....... Tu gribi teikt, ka BY konspirāciju ir izdomājuši un SW izvilks prožektoru gaismā  tikai savā izstādē 2020 gada Expo atklāšanas dienā...????

maks37 avatars
Medaļa Spoks
  maks37 09.11.19 23:31
4
0

atbildot uz S W I S T S komentāru " Toļas uzdevums ir tēlot mūžīgo inženier... "

Nu bet  Toļa jau  kopš PSRS laikiem  nodarbojās tikai ar  tehnoloģiju izstradi......Anatolijam Eduardovičam  interesē tikai  tehnoloģijas izgodrotq...vai izgudrotā tehnoloģija  kādam būs vajadzīga kādreiz vai nē...Toļikam tas nav būtiski, jo Toļiks ir izgudrotājs un -futūrists  !   Un šādu  tehnoloģiju izstrādes   procesu kādam ir jāfinansē,....  Kādreiz  Toļikam pirmajā  Gomeļas  tehnoloģiju ceham naudu deva  PSRS   militāristi  -programmu ietvaros,kad Juņickis  bija piesūcies pie  PSRS  Vissavienības  jaunatnes kosmiskās  pētniecības centra   budžeta...)      SWIST,   argādini TNT   tos milzīgos  Juņicka  ieguld''ijumnus  PSRS  kosmiskajās tehnoloģiju attīstībās.....Astrālis   jau sen vairs   nekur nepublicē ne ar vienu vārdu, ka Juņickis  ir piedalījies k- kādos  PSRS kosmisa projektos....Juņickis vienīgais  ir   lekcijās sēdējis un klausījies lekcijas  ko gudrāki  inženieri  stāstīaja,     savādak  Juņickim bija tikai  darbs Gomeļā  un ar vel kādiem  20-25  tādiem pašiem inženieriem   katru dienu  uz rasējamā dēļa  pārkopēt   atnesto detaļu uz papīra....  respektīvi  Juņickim bija  darbs  jādara....   JĀNOKOPĒ   rietumos  ražoto  tehnoloģiju un pēc iespējas  to tehno  pielāgot  PSRS vajadzībām, jo PSRS nevarēja atļauties paši  ko sākt ražot lai būtu visu pirms jāizgudro....   ....PSRS uztur'[eja  tūkstošiem inženierpersonālu, tikai kuri nodarbojās ar to  ka inženierien]m bija  jāsēž un jā'[stuko kā TO tehnoloģīju  rietumi izgudrojuši......Piemērs, ir VEFā    psrs laikos mans onkulis  strādāja tikai ar to ,ka  katru dienu  zem mikroskopa  pētīja   k-kādas mikroshēmas un  elementārākos procesorus jauca laukā zem mikroskopa ...stulbi  bet  PSRS militāristi to pieprasīja, lai simtiem un tūkstošiem  gudru cilvēku nodarbojas ar k- kādu huuiņu, nevis  radītu  vērtības  kurasi pēc tam lietotu,Juņickis jaunir  viens no tiem 10 000_ inženieriem bijušajā PSRSā, kas pēc augstkolas pabeigšanas   PSRS sistēmā   ir piedzimis, un  naivi domāt ka MG un vel pieevām  k-kādā  pēdējā  diktatūrā Eiropā kā BY , kaut kas var  progresīvi-tehnoloģiski veidoties....  TNT,  nu tā  , izņemot  diktatoriskos sabiedrības  kopienas režimos ....nebūs.....

« 1  2  3  4  5 »