Šis ir turpinājums maniem iepriekšējiem diviem rakstiem, biogrāfisks stāsts par amerikāņu progresīvā metāla titāniem, Dream Theater (rakstā DT).
Ieteicams pirms šī, izlasīt iepriekšējās divas daļas.
Stāsts par grupu, kas apvienoja lielāko tiesu mūzikas žanru vienā: 3. daļa3
Notika 1994. gada oktobris, DT bija izlaiduši savu trešo albumu ''Awake'', un palikuši bez taustiņnieka. DT noteikti bija savā strpā apsprieduši ideju par karjeras turpinājumu bez taustiņnieka, izmantojot fonogrammas, tomēr tas vairs nebūtu atmosfērīgi.
Tūlīņ visos tuvākajos un netik, laikrakstos parādījās grupas bilde, kur četri jaunieši tur tūres ''Support'' plakātu.
Tas nozīmēja, ka kandidātu noklausīšanās tiks veikta uzreiz praktiski, jeb pašos koncertos.
Pirmais no kandidātiem jau bija pilnīgi ideāls - Jordan Rudess. Jordanam toreiz bija jāveic izvēle starp DT un The Dixie Dregs, daudz populārāku grupu.
Par kopīgi nospēlētu pirmo koncertu tūrē, DT bija par viņu ļoti sajūsmā.. Jordans arī. Bet tomēr viņš izvēlējās otru grupu, kurā viņam būs vairāk laika ko veltīt ģimenei.
Otrs variants bija Derek(-s) Sherinian. Dereks arī ir no Bērklijas Mūzikas koledžas, kā trīs DT dibinātāji, uz to brīdi skaitījās Alice Cooper grupas dalībnieks, un gadu iepriekš devās tūrē ar pasaulesslavenajiem Kiss.
Spēlēšanas stila un tehniskajā ziņā, protams, Dereks un Jordans ir pilnīgi dažādi mūziķi - viens (Jordans), zin visu mūzikas teoriju, māk nospēlēt jebkuru klasiskā komponista gabalu, un ir daudzreiz tehniskāks par otru. Otrs (Dereks) ir rock`n`rolla čalis, kurš ir Hammonda Kaligula, spēlē uz taustiņiem, kā uz ģitāras.
Pēc Jordana atteikšanās, grupa lemj turpināt karjeru ar Dereku, kurš loģiskā kārtā, piekrīt.
Dereks, sākot spēlēt ar DT, bija šokā no tā paša lielā muzikālās neķītrības izaicinājuma, kuru viņam, esot grupas sastāvā, bija jāpieņem. ''Es iedomāties nevarēju, kā tagad, katru nakti man nāksies spēlēt vienas no sarežģītākajām taustiņu partijām, tādā veidā, sevi izaicinot.''
Ar Dereku, grupa pabeidza tūri ''Waking Up the World'' 1995. gada sākumā, un devās atpakaļ ''Bear Tracks'' studijā, lai ierakstītu beidzot gatavo ''A Change Of Seasons'' dziesmu. Tā kļuva par kolektīva pirmo visgarāko - ilga veselas 23 minūtes.
Lai A Change Of Seasons varētu izlaist, DT izveido veselu EP albumu - pievienojot no gada sākumā nospēlētā koncerta, kaverus.
Tā sanāca, ka daudzi vēljoprojām pieskaita A Change Of Seasons EP albumu pie oficiālās diskogrāfijas, kas īsti nav pareizi (EP ir neoficiāls rekords), tāpēc jau tajā laikā albums kļūst progresīvās mūzikas vidē ļoti populārs.
Pēc izlaišanas, DT dodas tūrē, kas tāpat ir veltīta arī kolektīva desmitgadei.
Jau pēc A Change Of Seasons tūres, 1996. gada sākumā, DT dodas studijā, lai sāktu strādāt ar savu nākamo albumu.
Šoreiz, līdz čaļiem nonāca baumas par to, ka cilvēki grib dzirdēt dziesmas ''Metropolis part I. : The Miracle and the Sleeper'', kas ir no albuma ''Images And Words''.
Jo patiešām, ja ir pat norādīts, ''part I'', tad jābūt laikam arī ''part II''.
Problēma bija, ka leibls East West Records (agrāk, ATCO Records), lika grupai rakstīt īsākas, radio tipa dziesmas. Petrucci tam, pēc pārdomām, piekrita, teica ka interesanti būtu iet pretī pārmaiņām. Bet Portnojam šī ideja galīgi nepatika, strīdēties viņi, protams, nesāka.
Vairāk nekā gadu, DT sēdēja studijā (dažus koncertus nospēlējot 1996. gada vasarā), un rakstīja nākamo albumu bez ierakstīšanas atļaujas. Pēc Portnoja vārdiem, vienā mirklī DT tik vīlās visā notiekošajā, ka pat taisījās likt grupai galu..
1997. gada martā viss beidzot bija gatavs, un DT dabūja ierakstīšanas atļauju, kopā ar producentu Kevinu Shirley.
Tā paša gada maijā, bija ierakstīts pietiekami materiāla priekš konceptuāla dubultalbuma, bet budžeta jautājumu dēļ, leibls lika grupai visu sapresēt vienā diskā.
Rezultātā, lielākā tiesa dziesmu lidoja pataisno miskastē, un kas palika, tika pārveidotas/sadalītas tā, ka atpazīt nevarēja.
Tādā veidā, albums galīgi zaudēja koncepciju, sakarīgi, veselu dziesmu ''Metropolis pt.2'', ar visu albuma koceptu, atstāja uz labākiem laikiem.
''Falling Into Infinity'' iznāca 1997. gada septembra beigās, un bija dažādi kritizēts.
Billboard200 čartos viņš ieņēma 52. vietu( kas ir zemāk, par diviem iepriekšējiem - 2.vieta Mainstream sadaļā ; 32 parastajā).
Lielākā daļa kritiķu nosauca albumu par komerciālu izgāšanos, un muzikālā ziņā garlaicīgu.
''Falling Into Infinity'' nav pavisam garlaicīgs, viņš ir savādāks. Savādāk rakstīts, savādāk pasniegts.. liriski pat ļoti labs.
1997. gada beigās, kad DT bija nospēlējuši kādu daļu ''Touring Into Infinity'' tūres, leibls ''Magna Carta Records'' piedāvāja Maikam Portnojam izveidot side-projektu, progresīvās mūzikas ietvaros, lai kaut nedaudz aizklātu ''Falling Into Infinity'' komerciālo neveiksmi.
Pie tam, viņam ļauj pilnībā pašam izvēlēties un sastādīt dalībniekus, kuri projektā spēlētu.
Pirmais, ko Portnojs uzaicina, bija Jordans Rudess. Es domāju, jūs varēt minēt, kādēļ.
Kā basģitāristu, Maiks izvēlas Tony Levin(-u), no ''King Crimson''.
Kā ģitāristu, Maiks vēlējās dabūt Dimebag(-u) Darell no ''Pantera'', bet viņš bez sava brāļa, ka ir bundzenieks, atteicās pat iestāties ''Megadeth''.
Tādēļ, Portnojs paņem Petrucci no DT.
Projekts sāk darbību 1997. gada pavisam beigās, Bear Tracks studijā, un nosaucas par ''Liquid Tension Experiment''.
Projekta dalībnieki izmantoja priekš sevis jaunu tehniku - džemojot (improvizējot), un ierakstot to visu vienā lielā blāķī, lai pēc tam klausītos, un konstruētu no materiāla dziesmas.
Tādā veidā, viņu pirmais albums iznāca jau 1998. gadā, un komerciāli tika atzīts daudz augstāk nekā DT rekords.
Pēc DT tūres, grupa izlaiž dokumentālo filmu ''5 Years In a LiVetime'', un līdz ar viņu arī koncertalbumu ''Once In a LiVetime'', 1998. gada beigās.
Uz albuma bildes redzams mūks ar senās Romas teātri uz galvas. Bildes autors, stap citu, bija viens no tiem, kam nepatika DT oriģinālais šrifts, tāpēc šeit viņš ir savādāks.
Pēc veiksmīga darba ar Liquid Tension Experiment, Portnojs vēlreiz uzaicina Jordanu Rudess uz DT. Jordans piekrita.
Kas notika ar Dereku? Dereks saņēma attālināti norādījumu uz durvju pusi, un ieteikumu sākt solo karjeru. Ar to viņš arī turpināja.
Šī bija biogrāfiskā stāsta 3. daļa, paldies par uzmanību!