Pievieno rakstu! Seko Draugiem Seko Facebook Seko Twitter
 
0
78

Tu neesi vienīgais, kas cieš no sāpēm sprandā. Kā rāda statistika, tad pēdējo 25 gadu laikā sprandas un mugurkaula sāpes ir kļuvušas daudz izplatītākas. Lielākoties sāpes sprandā pāriet, bet ir cilvēki, kuri regulāri cieš no tā. Tiek uzskatīts, ka tas ir saistīts ar sliktu vai labu sēdēšanas pozu un ka dažas pozas var izraisīt sprandas sāpes, bet tam nav zinātnisku pierādījumu. Īstenībā pētījumi ir parādījuši, ka neizgulēšanās, pazemināta fiziskā aktivitāte un paaugstināts stress ir krietni nozīmīgāki faktori, kas izraisa sāpes sprandā.

Neskatoties uz to, ka veselības profesionāļi iesaka izmantot ergonomiskus krēslus, galdus, klaviatūras un citas ierīces, izskatās, ka izgulēšanās, sportošana un stresa samazināšana var palīdzēt samazināt sāpes sprandā.

nbspLai arī uzskati par... Autors: Lestets Sprandas sāpju cēlonis nav saistīts ar to, kādā pozā tu sēdi
Attēls no: unsplash.com
1.

 

Lai arī uzskati par nepareizu sēdēšanu ir diezgan labi iesakņojušies, zinātnei nav pierādījumu, ka tas patiešām tā ir. Nesen Austrālijā veiktais pētījums neatrada nekādu statistisku saistību starp to, kā pusaudži sēž, un sprandas sāpēm. Tas neskatoties uz to, ka pusaudži parasti sēž dažādās "nepareizās" pozās.

Cilvēki patiešām sēž dažādās pozās, bet izskatās, ka tam nav nekādas saistības ar sāpēm. Pētījumi drīzāk ir atklājuši saistību ar pieaugušo noskaņojumu.

Lai arī ergonomiskie risinājumi darba vietā neatstāj ietekmi uz to, vai radīsies sāpes sprandā, tie varot palīdzēt atveseļoties no sāpēm sprandā.

Dažādos pētījumos ir ticis atklāts, ka cilvēki, kuriem rodas sāpes sprandā, strādā stresainā darbā un ir nav fiziski aktīvi, tāpat viņiem ir nomākts noskaņojums. Viņu ķermeņi izjūt lielāku spriedzi un, kā tika konstatēts pētījumos, tad arī lielāku muskuļu spriedzi kakla un plecu apvidū.

 

Izgulies, sporto un atpūties

 

Lai novērstu sāpes sprandā vajag nodarboties ar sportu, pat tādas vienkāršas nodarbes kā pastaiga var palīdzēt novērst sāpes. Tāpat nedrīkst taupīt uz miega rēķina.

Vari droši sēdēt pie galda kā gribi, bet nedrīkstētu pārāk ilgi sēdēt vienā un tajā pašā pozā. Tas tomēr var izraisīt sāpes muskuļos.

Ja sāpes sprandā tomēr ir radušās, tad vajadzētu labāk izgulēties un izvēlēties kādu relaksējošu nodarbi, jo zinātniskie pētījumi nav atraduši pierādījumus tam, ka ir tāda lieta kā "slikta" sēdēšanas poza.

 

0
78
Citi šī autora raksti:
Lasi vēl labākos rakstus:
komentāri [2]

Lai komentētu, Tev jāreģistrējas!

Reģistrēties
vai ienāc ar:
Kārtot komentārus: populārākie | jaunākie | vecākie
Rādīt bildes
ezkins avatars
Medaļa Redaktors iesakaMedaļa NastijsMedaļa Zebra
  ezkins 10.11.19 21:45
3
0

Man paliidzeeja sudraba kjeediite, kuru nenjeemu nost gadiem.

Banančiks00 avatars
Medaļa KomiķisMedaļa MērisMedaļa Aspazija
  Banančiks00 19.11.19 11:11  
0
0
Kosmodisks??? 😂