Malkojot tēju nelielā kafetērijā skvērā pie katedrāles un mošejas pārmijam pāris vārdus ar tās saimnieku Arkanu. Arkans īsumā pastāsta mums, ka ne visi albāņi kā tas bieži tiek uzskatīts ir musulmaņi un ne visi serbi ir pareizicīgie. Patiesībā aptuveni 10-15% no Kosovas albāņiem ir kriestieši un aptuveni tik pat % no Kosovas serbiem piekopj musulmaņu tradīcijas un vispār vairāk kā 20% no iedzīvotājiem šeit nav reliģiozi, kurus it kā varētu pieskaitīt pie ateistiem. Jā, kara laikā Kosovas teritorijā cieta no vandālisma un tika sagrautas vairākas baznīcas un mošejas, bet lielākā daļa tomēr tika pasargātas no postījumiem un starptautiskajos preses izdevumos publicetos stāstus par baznīcu dedzināšanu Kosovā Arkans uzskata par nedaudz pārspīlētiem.
Labi! Par Kosovas konfliktiem un etniski reliģiozām nesaskaņām vēl parunāsim stāsta turpinājumā un tā otrajā daļā, kad dosimies uz Mitrovici Ziemeļkosovā, bet tagad dodamies uz savu auto un turpināsim savu ceļu līdz Gadimes alām. Nonākam stavvietā un skatos, ka mūsu auto ir ne tikai no ārpuses nomazgāts! Ir iztīrīts un izsūknets salons un pat riepas ievaskotas. Stāv kā jauns-un tas viss par 2.50 eiro!? Jautāju vēlreiz jauneklimm : cik man jāmaksā? Viņš atbild 2.50 eiro! Nedaudz apjūku un nodomāju, ka esmu pārklausījies! Jā! Par 2.50 eiro pilnu auto tīrīšanu diez vai varēsiet veikt kādā citā no Eiropas valstīm.
Gadimes alas.
Ok! Mūsu auto ir tīrs, kā jauns un varam turpināt ceļu. Pametam Ferizaji un braucam Prištinas virzienā. Jo tuvāk tuvojamies taj, jo jaunbūvju skaits gar ceļa malām pieaug. Vietām top pat veselas industriālās zonas. Jā iespaidīgi! Var manīt, ka Kosova izbauda īstu ekonomisko izrāvienu, jeb tā sacīt šeit laikam sākušies „treknie gadi”, kādus mums Latvijā solīja biedrs Kalvītis. Kā mums parasti teica Šlesera kungs „ es jums pateikšu tikai vienu”, tad es pateikšu to, ka atšķirībā no Latvijas treknajiem gadiem šeit vairāk tiek būvētas industriālas nozīmes ēkas nevis tikai dzīvojamās mājas un vasarnīcas.