Bet nevienai tiesai, ja tā apgalvo sevi par taisnīgu, nevajadzētu izdarīt spriedumu, neuzklausot otras puses liecības.
19. gs beigās izdotā grāmatā "Atsegtā Izīda", tās autore Helēna P. Blavatska, krua šodien tiek saukta par New Age kustības vienu no aizsācējām, citē vēstuli no Čarlza Soterana, Ņujorkas Liberālā Kluba sekretāra, kurš Masonu ordenī ieņēmis pietiekami pakāpes, lai būtu kompetents par to runāt. Viņš arī iesvētīts Mūsdienu Angļu Rozes un Krusta brālībā, un citās slepenās biedrībās, un ir "Ņujorkas Advokāta" masonu redaktors:
“Atbildot uz jūsu vēstuli, es labprāt dalīšos pieprasītajā informācijā, attiecībā uz senatnes un pašreizējo Brīvmūrniecības situāciju. Jūs pareizi atsaucaties uz faktu, ka Brīvmūrniekiem, nemazākā mērā kā panīkušajām teoloģijām šajās dienās, ir sava pasakainā vēsture ko stāstīt. Sis ordenis ir aizsērējis no muļķīgām un absurdām bībeles leģendām, un nav nekāds brīnums, ka tā nozīme ir kritusies un tā civilizēšanas darbs ir traucēts. Par laimi milzīgais anti-Masoniskais satraukums, kas sacēlās Savienotajās Valstīs šī gadsimta laikā, ir licis krietnam skaitam tā strādnieku ienirt patiesajā Amatniecības izcelsmē, un iznest gaismā veselīgāku lietu stāvokli ”.
“Jums ir taisnība, sakot ka Bībele ir “liela gaisma” Eiropas un Amerikas Masonismā. Saistībā ar šo, teistiskā koncepcija par Dievu un bībeles kosmogoniju vienmēr tikusi uzskatīta par diviem no tās dižajiem stūrakmeņiem. Tās hronoloģija arī šķiet ir bāzēta uz šo pašu pseido-atklāsmi. Šādi, Dr. Dalčo, vienā no saviem traktātiem apgalvo, ka Masonu Ordenis tika izveidots vienlaicīgi ar Radīšanu. Tādēļ nav pārsteidzoši, ka šādam panditam vajadzētu turpināt, apgalvojot ka Dievs bija pirmais Grandmeistars, Ādams otrais, un pēdējais iesvētīja Ievu Dižajās Mistērijās. Dr. Olivers, vēl viena Masonu autoritāte, visā nopietnībā ziņo,par to, kas būtu saucams par Ložas posmiem, kur Mozus ir attēlots kā Grandmasters, Jošua kā Grandmāstera pārstāvis, un Aholiabs un Bezalēls kā Granduzraugi! Jerusalemes templis, kuru mūsdienu arheologi ir atklājuši kā struktūru, kas nemaz nelīdzinās tai senatnei, kurā tam būtu jābūt uzceltam, un nepatiesi nosaukts pēc monarha, kura vārds apstiprina savu mistisko raksturu, Sol-om-on; (Saules apzīmējums trijās valodās) spēlē, kā jūs pareizi piezīmējat, zīmīgu lomu Masonu mistērijās.
Tādas fabulas kā šīs, un trdicionālā Masonu senās Ēģiptes kolonizācija, ir devusi Amatniecībai brīvību ilustratīvai izcelmei, uz kuru tai nav tiesības, un kuras priekšā četrdesmit gadsimtu Grieķijas un Romas mitoloģijas pazūd nebūtībā. Ēģiptiešu, haldejiešu un citām teorijām, kas nepieciešamas katram “augsto pakāpju” fabrikatoram, bija savs īsais nozīmīguma laiks. [...] Balstot uz tām un tās kopējot rituālos, zīmēs, rokas spiedienos, parolēs utt. tika izveidotas viduslaiku ģildes. No franču vārda “Macon”, kas atvasināts no “Mas” sena normandiešu lietvārda “māja”, nāk mūsu angļu “Masons”, mājas cēlājs. Tāpat kā Londona ļāva ģildēm brīvību iekļūt nepiederošajiem, tā mēs atrodam Masonu tirdzniecības ģildes darām to pašu. Tādu vīru, kā Eliass Ešmols piekļuve aktīvajā brālībā, pavēra ceļu lielajai “Masonu revolūcijai 1717. g.”, kad radās SPEKULATĪVĀ Brīvmūrniecība. 1723 g., un 1738 g,. Masonu viltvārža Andersona konstitūcijas tika uzrakstītas svaigi radītajai pirmajai Anglijas “Brīvo un Pieņemto Masonu” Grandložai, no kuras bāzes mūs šodien sveic visas citas visā pasaulē.”
“Sīs viltus konstitūcijas, Andersona uzrakstītas, tika toreiz sakompilētas, un lai pasniegtu tās bezjēdzīgās muļķības, viņam pietika pārdrošības apgalvot, ka gandrīz visi dokumenti, kas attiecās uz Masonismu Anglijā, ir tikuši reformātoru iznīcināti 1717. g. Par laimi, Rebolds, Hugans, un citi Britu Muzejā un Boldlejiešu Bibliotēkā un citās publiskās institūcijās ir atklājuši pietiekami daudz liecības par seno praktisko Masonu ložas vietas izpildītāju sastāvu, lai apgāztu šo apgalvojumu.”
“Ir ļoti interesanti piezīmēt, ka vairums no ložām, kuras pastāv, tādas kā Senā un Akceptētā Skotu Loža, Avinjonas Loža, Templiešu ordenis, Feslera Loža, “Austrumu un Rietumu Imperatoru dižais konsulāts - Suvereno Prinču Masonu” loža u.c. gandrīz visas ir pēcnācēji no to tēva Ignacija Lajolas dēliem. Barons Hunds, Kavalieris Ramsejs, Čoudijs, Zinnerdorfs, un daudzi citi, kuri dibināja pakāpes šajās ložās, rīkojās pēc Jezuītu Ģenerāļa instrukcijām. Tā ir tā ligzda, kurā šīs augstās pakāpes bija izperētas, un neviens Masonu rituāls nav brīvs to kaitīgās ietekmes, ne vairāk kā Klemonta Jezuītu koledža Parīzē.”
“Mūsdienu Templieši, uz ko jūs atsaucaties jūsu vēstulē, ir tikai žagatas pāvu spalvās. Masonu Templiešu mērķis ir Masonisma sektantizēšana, vai drīzāk Kristietizēšana.[...] Saskaņā ar sekciju, ja ne visu Izraelītu ticību, kas pieder Amerikas ložai - Tamplerisms ir Jezuītisms.”
Patiesi Jūsu,
Čarlzs Soterans
Šādi sagrūst drupās dižā, episkā Masonu poēma, tik daudzu mistisku Bruņinieku apdziedāta, kā vēl viens atklāsmes evanģēlijs” - noslēdz Blavatska.
Jūs esat noteikti dzirdējuši teicienu: “Visi ceļi ved uz Romu?”...
Tiem, kurus ir ļoti pārsteidzis nesagatavotus šāds pagrieziens, es rekomendētu ieskatīties, ja viņi to vēlas, rakstā par Jezuītiem, un to metodēm.