Kā noteikt, vai bērniem dzīvē veiksies? Daudzi vecāki uzskata, ka skolā vajag labi mācīties un, ja bērniem ir sliktas atzīmes, tad vajag mācīties vairāk. Tomēr īstajā dzīvē skolā iegūtās atzīmes neko daudz nenozīmē. Vai tev ir gadījies dzirdēt par nesekmīgiem skolēniem, kas ir ieguvuši labu darbu un augsti apmaksātu pozīciju? Šeit būs daži iemesli, kāpēc tā var notikt.
8 iemesli, kāpēc nesekmīgi skolnieki sasniedz dzīvē vairāk6
Viņiem ir vienalga par atzīmēm
Daudziem labiem skolēniem viņu atzīmes ir panākumu pazīme: ja viņiem ir labas atzīmes, tas nozīmē, ka viņi ir kaut ko sasnieguši. Taču atzīmes ir subjektīvas un ir atkarīgas ne tikai no zināšanu kvalitātes, bet arī no citiem faktoriem, piemēram, skolotāja un viņa noskaņojuma. Sliktajiem skolēniem nav vajadzīgas atzīmes, lai pierādītu, ka viņi ir veiksmīgi. Tiecoties uz saviem mērķiem, viņi nemeklē citu cilvēku atzinību, viņiem vairāk rūp tas, cik viņi paši ir apmierināti ar paveikto.
Viņi necešās izskatīties labi
Labiem skolēniem bieži vien ir ļoti svarīgi atstāt uz skolotāju labu iespaidu. Tāpēc viņi cenšas būt aktīvi, pat ja kāds priekšmets viņus neinteresē. Sliktiem skolēniem savukārt ir vienalga par to. Lai gan viņi ciena skolotājus, viņi nedara to, ko nevēlas darīt. Ļoti bieži cilvēki saskarsmē ar priekšniekiem pieturas pie šiem uzvedības modeļiem.
Viņi nedara visu paši
Daudzi labi skolēni ievēro noteikumu: "Ja vēlaties kaut ko izdarīt, dari to pats." Tas ir tāpēc, ka viņi ir pieraduši būt iesaistītiem un visu kontrolēt. Tajā pašā laikā slikti skolēni izmanto citus cilvēkus, lai iegūtu to, ko viņi vēlas. Pieaugušo dzīvē cilvēki arī pieturas pie šiem modeļiem: kamēr daži nogurdina sevi, darot vairāk, nekā reāli spēj, citi deleģē uzdevumus citiem cilvēkiem.
Viņi atļaujas būt nepilnīgi
Daži cilvēki pieturas pie noteikuma: "Es to daru lieliski vai nedaru vispār." Dzīvot šādi ir neticami grūti, jo būt veiksmīgam visās jomās vienkārši nav iespējams. Cilvēki gadiem ilgi darīs sev netīkamu darbu, cenšoties strādāt arvien grūtāk, un nekad nedarīs kaut ko tādu, kas viņiem patiešām patīk. Šeit ir piemērs: “Es gāju mākslas skolā, un tur bija zēns. Viņš bija diezgan labs, bet vidusskolā viņš ar neko īpaši neizcēlās. Tomēr tas viņam netraucēja kļūt par vienu no labākajiem grafiti māksliniekiem valstī. Tagad viņš strādā ar cilvēkiem no visas pasaules. Ja viņš būtu perfekcionists, kurš patiešām rūpētos par savām atzīmēm, viņa talants nekad nebūtu atklāts."
Viņi nepārcentīsies
Nesekmīgi skolēni nekad nedarīs lietas, kas viņus neinteresē, it īpaši lietas, kas, viņuprāt, ir bezjēdzīgas. Tā vietā viņi koncentrējas uz lietām, kas viņus patiesībā interesē. Izcilnieki turpinās mācīties visu, lai tik būtu labs skolnieks. Vēlāk izcilnieki bieži iznieko savas dzīves gadus ar sliktām attiecībām un netīkamiem darbiem. Šeit ir stāsts, kas parāda sliktu studentu loģiku. To stāstīja kāda liela uzņēmuma īpašnieks: "Es mācījos 7 dažādās skolās un vienmēr biju slikts students. Es negribēju mācīties priekšmetus, kas mani neinteresēja. Kādā brīdī es vienkārši pārtraucu iet uz matemātikas stundām. Tajā pašā laikā es lasīju daudz lietas, kas mani interesēja. Turklāt es jau izmantoju internetu, kad neviens no maniem skolotājiem pat nezināja, kas tas ir. Visu savu brīvo laiku pavadīju tiešsaistē, spēlējot pie datora, lasot vai ejot ārā."
Viņiem ir citas lietas, ko darīt
Nesekmīgi skolēni pavada savu brīvo laiku tā, kā vēlas: viņi lasa, sporto, spēlē mūziku, dejo vai spēlējas ar citiem bērniem. Pēc psihologu domām, skolēniem izcilniekiem bieži ir grūti atpūsties, jo viņi vienmēr ir saspringti ne tikai garīgi, bet arī psiholoģiski. Diemžēl šī problēma saglabājas arī pieaugot: viņi bieži jūtas noraizējušies, jo baidās neattaisnot citu cilvēku cerības.
Viņi pieņem ne tikai veiksmes, bet arī zaudējumus
Mēs visi zinām cilvēkus, kuriem ir ļoti grūti tikt galā ar neveiksmēm. Viņi pat mazākās kļūdas uzskatīs par milzīgām problēmām. Nesekmīgie skolēni ir pieraduši saņemt sliktas un labas atzīmes. Viņiem slikta atzīme (neveiksme) nav pasaules gals. Reālajā dzīvē viņi daudz labāk tiek galā ar stresu un vieglāk atkopjas pēc kļūdām.
Viņi ir gatavi riskēt
Cilvēkiem, kuriem skolā neveicās, visu laiku bija jāpielāgojas situācijām. Viņi atļāvās sapņot un nedzīvot saskaņā ar vecāku plāniem. Tagad viņi labāk tiek galā ar savām kļūdām. Ja viņi vēlas pamest skolu, mainīt darbu vai pārcelties uz citu valsti, viņi to darīs. Viņi ieklausās sevī un tajā, ko vēlas.