Labdien!
Man radās iedvesma izveidot šo rakstu kā savu personīgo viedokli par iespēju bezmaksas studēt. Esmu beidzis vidusskolu pirms pāris gadiem, bet noteikti gatavojos iet studēt nākamajā gadā.
Labdien!
Man radās iedvesma izveidot šo rakstu kā savu personīgo viedokli par iespēju bezmaksas studēt. Esmu beidzis vidusskolu pirms pāris gadiem, bet noteikti gatavojos iet studēt nākamajā gadā.
Cilvēki varētu iedalīties lielos vilcienos trīs slāņos, trūcīgie, viduvējie un bagātie. Tie, kuri dzīvo labklājībā varētu apmaksāt studijas bez problēmām, vidusšķiras slānim, pie kura pieder vairākums iedzīvotāju, būtu pāris gadiņi jāpiekrāj, lai varētu studēt. Taču trūcīgakiem, kuri dzīvo nabadzībā nebūtu iespējams samaksāt 20 000 par studijām, lai iegūtu grādu.
Bet tad būtu jājautā sekojošs jautājums: kas ir nabadzība? Vai tā ir nolaidība vai arī iespēju trūkums? Manuprāt, nabadzība ir nolaidība. Protams, ne visos gadījumos, bet pa lielam tā ir nolaidība. Nabadzība ir atkarīga no tā kur tu dzīvo, rases piederības, iespējām valstī. Bet es uzskatu, ka iespējas visiem ir vienādas. Protams, dzīvojot tādā vietā kā Alaska, tuvu pie Ziemeļpola, nabadzības līmenis ir augsts, loģiski, jo tur nekā nav tikai sniegs un klusums. Salīdzinot Aļasku un Dubaju iespējas NAV vienādas. Kapitālisms kurā mēs dzīvojam pēc savas būtības nav godīga spēle. Kapitālisma sistēmā kapitāls pieder privātpersonai. Pēc principa, katrs pats par sevi. Jeb katrs pats savas laimes kalējs.
Iedomāsimies to pašu Kardašjanu ģimeni. Ilgu laiku ziņās bija rakstīts, ka tā Keilija( ??? ) palika stāvoklī un viņas tikko dzimušais bērns jau automātiski kļuva par slavenību par kuru zinām pat mēs, Latvijā. Nu tātad šādā sistēmā mēdz būt, ka tu neesi vēl piedzimis, bet tavs kapitāls tev ir nodrošināts līdz mūža galam. Bet tu vari piedzimt arī nabadzīgā ģimenē, senčiem nav naudas un līdz ar to arī tu esi nabadzīgs. Bet toties cilvēkam ir dotas smadzenes, rokas un kājas. Pat, ja tu esi piedzimis nabadzīgā ģimenē, tev ir iespēja izsisties dzīvē. Nav jātup pie senčiem, bet būtu jāvelk no nabadzības sevi ārā un jāparauj senči līdzi. Latvijā ir diezgan visādu opciju ko darīt arī bez naudas. Piemēram, noliec kategoriju un brauc ar kravas auto. Viņi ļoti labi pelna! Darbs nebūs nekāda izklaide, darbs ir smags, toties atalgojums tiešām ir liels. Nav naudas kategorijai? Nu tad strādā un piekrāj. Nu tas tāds piemērs ir ko darīt. Iespējas var atrast vienmēr un visādas. Ne velti kapitālisms darbojas uz principa katrs pats par sevi. Ir cilvēki kuriem paveicas un kuriem mazāk paveicas, bet tas nenozīmē ka nevari būt veiksmīgs nākotnē.
Un mana atbilde uz jautājumu varētu būt NĒ. Studijām nevajadzētu būt bezmaksas. (Neattiecas uz budžeta grupām)
Manuprāt, tas sagarautu ekonomiku vēl vairāk. Manuprāt, valstij uzturēt katru bezmaksas studējošo studentu būtu visai sarežģīti. Kur paliek studiju maksa? Par ko maksājam vairākus tūkstošus, lai tiktu pie papīriem? Pirmkārt jau, to veido pasniedzeju algas. Augstskola uztur arī atbilstošu vidi, pērk aparatūras, saimnieciskie izdevumi, utt.
Latvijā ir ļoti daudz gadījumu, kad studenti tiek budžeta grupā, bet studijas pamet vai nemācās un sanāk, ka valsts maksā par studentu kļūdām.
Izejot no šī viedokļa, ja viss būtu par brīvu, visticamāk izglītības sistēmā sāktos haoss un studenti skraidītu no vienas fakultātes uz citām meklējot to, kas viņiem vislabāk patīk un valsts tik spētu maksāt par studentu kļūdām.
Protams, ka viss vienmēr grozās un arī grozīsies ap čaukstošajiem papīrīšiem, jo lai varētu nodrošināt izglītību augstā līmenī, sadarboties ar organizācijām, lai pilnveidotu mācību procesu, nodrošinātu nepieciešamās aparatūras, viss maksā naudu. Un kur gan iegūt to, ja ne no pašiem studentiem?
Nu, ne velti mans tēvs ir teicis, kurš ir inženieris, ir vienmēr man atgādinājis, lai es mācos, mācos un vēlreiz mācos, jo studijas nav lētas. Viņš man vienmēr teica, ka tikai bagātie var atļauties nemācīties. Nenāku no bagātas ģimenes, kura visu varētu apmaksāt. Tāpēc labākā lieta, ko varētu darīt ir izvēlēties savu sapņu profesiju un mērķtiecīgi mācīties, lai tiktu budžeta grupā.
Bet tas ir tikai mans viedoklis šajā jautājumā.
VISS PATIESI VAJADZĪGAIS IR PAR BRĪVU VAI ĻOTI LĒTI --JEBKURAM IR PIEEJAMA INFORMāCIJA --MĀCIES UZ VESELĪBU-- JEBKURŠ VAR SALĪGT AR MEISTARU LAI APMāCA PROFESIJU ====TIKAI CIK % PROT SRADĀT AR INFORMACIJU--CIK % SPĒJ OPERĒT AR LIELU INFORMACIJU ?? ...... VISIEM MĀCA SKOLĀ MAEMATIKU- UN IEMACA PA -BET CIK % SPĒJ LIETOT MATEMATISKO APARĀTU--- vnk nevajag jaukt realo izglīõību un kompeences a kaukadu kretīnu izdotu dokumentu ---====================================================================="" 2021 gada CE 12 klasēm --matemātika -- izcils uzdevumiņš šogad C daļā"" --- savlaik iemetu spokos haltūrrakseļus --IZGLĪTOJIES -- Septiņu rūķi dala pienu . Mana ""tehnoloģija"" vs "INTERESANTA matemātiska problēma " 2021 gada CE 12 klasēm --matemātika -- izcils uzdevumiņš šogad C daļā
PS . ja ir interese --varu tādu kā garīgo vadību mēgināt ja apgūstot precīzās zinānes konstatē ''es nesaprotu uz ko skatos""-- fizika pamatā un matemaika kā fizikas valoda --- (plika maemaika -bez realas fizikas ir zinātne par neko--veselam praam nav iespējams ""nekam"" pieķeries