Šī aina ir fascinējoša. Popkultūras karalis Endijs Vorhols sēž pie galda, viņa priekšā ir iepakojums ar hamburgeru no «Burger King». Viņš to attaisa un sāk ēst. Apmēram 5 minūšu laikā viņš to ir apēdis, gluži kā parasts cilvēks, bet viņa slavas dēļ visi turpina skatīties. Ainas beigās viņš pasaka: «Mans vārds ir Endijs Vorhols un es tikko pabeidzu ēst hamburgeru».
Kāpēc Endijs Vorhols apēda hamburgeru?13
Šo filmu 1981. g. radīja dāņu filmu veidotājs Jorgens Lets, un tā ir redzama filmā «66 scenes from America», kas ir vizuālas pastkartes no režisora ceļojuma pa Ameriku. Lets nepazina Vorholu, bet Vorhols bija apsēsts ar sevi, un, par cik tas bija kaut kas tāds, ko viņš pats darītu, tāpēc arī Vorhols tam piekrita.
Leta draugi viņam esot teikuši, lai aizmirstot par šo ideju, bet Lets esot vienkārši ieradies pie Vorhola un pastāstījis viņam par to. Vorholam šī ideja ir uzreiz iepatikusies, tāpēc viņš piekrita filmēties.Diemžēl viņam nācās ēst «Burger King», jo Lets aizmirsa nopirkt «McDonald's», ko Vorhols uzskatīja par pašu skaistāko. Šī aina tika uzņemta ar pirmo dubli.
Kāpēc Coca Cola un Burger King?
Tā ir Endija Vorhola filozofija, kurai grūti nepiekrist, ka tajā ir kaut kas saistošs. «Kas ir lielisks par Ameriku - tā uzsāka tradīciju, kur bagātākie pircēji pērk tādas pašas lietas kā nabagie. Tu vari skatīties televizoru un ieraudzīt Coca-Cola, un tu zini, ka prezidents dzer Coca-Cola un Liza Teilore dzer kolu, un padomā, ka tu arī vari dzert kolu. Un kola ir kola, un nekāds naudas daudzums tev neļaus iegūt labāku kolu par to, ko var nopirkt uz katra stūra. Visas kolas ir vienādas, un visas ir labas. Liza Teilore to zina, prezidents to zina un tu arī!»
Tā ir popkultūras ideja, kas ir pateikta ar tik vienkāršu ilustrāciju. Tas pats attiecas arī uz hamburgeriem vai citām plaša patēriņa precēm.
Noskaties video!