Nav aiz kalniem eksāmenu laiks, tāpēc liela apjoma informācijas iegaumēšana var kādam šķist neiespējama vai izraisīt nepatiku pret apgūstamo vielu. Šajā rakstā aprakstīšu vienkāršu metodi, kā iegaumēt lielu apjomu informācijas, ja pēc tam tā ir jāatceras un jāizmanto analīzei. Metode sevī ietver zooloģiskā dārza apmeklēšanu un asociāciju izveidi, kas palīdz atcerēties dažādas saistītas lietas.
Lietas, kas būtu jāizdara pirms zooloģiskā dārza apmeklējuma:
+ konspektēt vai iepazīties ar apgūstamās vielas saturu
+ iegūt zooloģiskā dārza karti un sadalīt konspektam atbilstošā kārtībā
+ svarīgākās apgūstamās vielas detaļas censties sasaistīt ar dzīvniekiem, par kuriem visvairāk zini
Respektīvi, kad esi iepazinies ar apgūstamo vielu, kuras nostiprināšana tev ir jo īpaši svarīga, tad doties apmeklēt zooloģisko dārzu un apmeklējot atsevišķu dzīvnieku apskates vietas, censties atcerēties par tematu, kuru atcerēšanās tev būs nepieciešama eksāmenā vai kādā citā pārbaudes darbā.
Ar bildēm un nelielu aprakstu centīšos izveidot piemēru, kas ļāuj saprast kā šī asociatīvā metode darbojas.
Ja vēlies apgūt vispārējo fiziku ar šīs metodes palīdzību, tad lietas būtu organizējamas sekojoši:
o Mehānika - plēsēji
- Kinemātika - lauva
- Pretestība, berze - tīģeris
- Darbs un enerģija - lūsis
- Hidrostatika, airostatika - vilks
...
o Optika - zālēdāji
- Gaismas atstarošana un laušana - briedis
- Fotometrija - alnis
- Gaismas difrakcija - bifelis
...
o Elektrodinamika - rāpuļi
- Līdzstrāva - varde
- Kapacitāte - ķirzaka
- Magnētisms - krupis
...
o Formulas - putni
- Ķermeņa kinētiskā enerģija - strauss
- Oma likuma izteiksme - flamingo
- Ņūtona pirmā termodinamikas likuma izteiksme - pelikāns
...
Šajā piemērā visu vienkāršoju, lai taptu skaidra ideja kā organizēt apgūstamo vielu, lai asociatīvi to varētu vieglāk iegaumēt. Līdzīgi šo visu var organizēt psiholoģijas vai ķīmijas, vai jebkura cita priekšmeta apgūšanai. Atļaušos vien piebilst, ka šī metode laba ir, ja pārbaudes darbam gatavojies ar laika rezervi, jo asociatīvajā metodes izmantošanā svarīgi ir paspēt arī kaut reizi kārtīgi izgulēties pirms pārbaudījuma vai zināšanu izmantošanas. Tā pat dalījumu var veidot vairākās apakšgrupās, ja ir nepieciešams piem. plēsēji - kaķveidīgie, suņveidīgie, lāčveidīgie utt. Tomēr nav ieteicam šādu apgūšanas veidu izmantot dažādu priekšmetu apguvei - vienu gadu fizikas, citu ķīmijas, tāpēc šāda apgūšanas metode vislabāk ir izmantojama priekšmetam, ar kuru vēlies saistīt savu nākotnes specialitāti.
mēģini, vērtē, komente