AIZMIRSTIET KUĢI "FLYING DUTCHMAN", ŠIE BAISIE SPOKU KUĢI IR ĪSTI
Šie baisie spoku kuģi ir īsti!9
Marks Tveins reiz ir teicis: "Nekad neļaujiet patiesībai bojāt labu stāstu", taču viņš arī teica, ka "Patiesība ir dīvaināka nekā daiļliteratūra, jo daiļliteratūrai ir jāturas pie varbūtības, bet patiesība tā nav". Mēs nevaram iedomāties labāku veidu, kā iepazīstināt ar šiem savdabīgajiem un bieži vien satraucošajiem stāstiem no atklātās jūras, kas varētu šķist pārāk traki, lai būtu patiesība.
1.Mary Celeste
Sāksim ar visu laiku slavenāko spoku kuģi. Kuģis "Mary Celeste" devās ceļā no Ņujorkas un 1872. gada 7. novembrī devās uz Dženovu Itālijā. Tās kapteinis Bendžamins Brigss bija ieguldījis kuģī savus mūža ietaupījumus, lai pārliecinātos, ka tas atbilst mērķim. Uz kuģa atradās viņa sieva, divus gadus vecā meita, septiņi rūpīgi atlasīti apkalpes locekļi un denaturēta spirta krava. Pirms kuģa izbraukšanas Brigss vakariņoja kopā ar "Dei Gratia" kapteini Deividu Morhausu, kurš atklāja, ka "Mary Celeste" novirzījās no kursa un kuģis tika pamests 29 dienas vēlāk.
Pierādījumi liecināja par kapteiņa un apkalpes kuģa pamešanu, izmantojot pazudušo glābšanas laivu. Morhauss nogādāja "Mary Celeste" kuģi krastā un pēc tam tika turēts aizdomās par kuģa okupāciju, taču vēlāk tika attaisnots un devās prom ar daļu no savām izglābtajām vērtībām, kas atradās uz kuģa.
Problēma atrisināta?
Ne īsti. Interesanti, ka 1884. gada novembrī kapteinis Gilmans C. Pārkers apzināti avarēja "Mary Celeste" kuģi netālu no Haiti, mēģinot apkrāpt apdrošināšanas kompāniju. Viņš cieta neveiksmi un nomira apkaunojumā, bez naudas. Taču viņam tas neizdevās un kādu laiku vēlāk viņš nomira - nedabūnams ne naudu, neko.
2. SS Baychimo
Stāsts par "SS Baychimo" ir nedaudz savādāks. Šis kravas tvaikonis, kas uzbūvēts Zviedrijā 1914. gadā, bija paredzēts ceļošanai pa Aļaskas ledainajiem ūdeņiem. Tomēr 1931. gadā kuģis iestrēga ledū un līdz ar to apkalpe pameta kuģi, taču viņi grasījās atgriezties uz kuģa, tiklīdz laika apstākļi norimsies, taču "Baychimo" izrāvās no pietauvošanās vietām un sāka dreifēt. Kuģis tika izsekots 72 jūdžu attālumā no vietas, kurā tas bija iesprūdis, taču kuģa apkalpe nolēma, ka kuģis nav vairs tik labi kuģojošs. Lielākā daļa no kravas tika izkrauta ārā un kuģis atkal tika pamests ledainajos Aļaskas ūdeņos. Bet dažu nākamo desmitgažu laikā kuģis tika regulāri manīts klusi šūpojoamies pāri viļņiem, taču klājs bija galīgi tukšs, uz tā nebija nekā, izņemot kaudzi vecu kažokādu. Pēdējo reizi kuģis redzēts burājam 1962. gada martā un pēdējo reizi redzēts, ieslodzīts ledū, septiņus gadus vēlāk.
3. Octavius
Apokrifiskais stāsts par kuģi "Octavius", 18. gadsimta "šoneri", burtiski ir atvēsinošs. Atgriežoties no Ķīnas uz Londonu 1762. gadā, "Octavius" pazuda. Trīspadsmit gadus vēlāk viņu pie Grenlandes krastiem pamanīja vaļu medību kuģis. Apkalpe uzkāpa uz klāja un atklāja, ka kuģa apkalpe bija sasalusi līdz nāvei kopā ar kapteini, kas sēdēja stāvus pie rakstāmgalda ar pildspalvu rokā. Viņam blakus, segā ietīta, gulēja viņa sieva un viņa mazais dēls. Pēdējā ierakstā viņa žurnālā "Octavius" atradās 250 jūdzes uz ziemeļiem no Barovas, Aļaskā, dažus mēnešus pēc ostas pamešanas.
Bet stāsts ar to nebeidzas. Kuģa "Octavius" kapteinis bija sacījis ostas vadībai, ka labos laikapstākļos viņš grasās kuģot pa ziemeļrietumu maršrutu, kas iepriekš nekad nebija paveikts. Taču pēdējais ieraksts kapteiņa kuģa žurnālā un atklātā kuģa atrašanās vieta liecina, ka viņš to paveica, taču secinājumi vēsta, ka viņi kuģa kapteinis, viņa ģimene un apkalpe jau bija biruši.
4. Ourang Medan
"Visi virsnieki, ieskaitot kapteini miruši, guļ kuģa telpās un uz tilta, iespējams, visa apkalpe mirusi... Es mirstu."
Saskaņā ar dažādiem ziņojumiem, šis avārijas izsaukums tika veikts 1947. gada jūnijā no "Ourang Medan", un to uztvēra kuģis "Silver Star", kas atrada nebojāto spoku kuģi. Pēc iekāpšanas "Silver Star" kuģa apkalpe ieraudzīja šausminošu skatu. Visur mirušu cilvēku ķermeņi, “Ar augšupvērstām sejām pret sauli, skatās, it kā bailēs…”. "Ourang Medan" tika aizvilkts uz ostu, pirms tas noslēpumaini aizdegās, uzsprāga un nogrima. Bet par "Ourang Medan" eksistenci sākotnēji nebija nekādu ierakstu, un, ja kuģis "Silver Star" ap šo laiku piedalījās glābšanas operācijā ūdeņos, tad tā glābšanas operācija nekad netika oficiāli reģistrēta.
Kas tad īsti notika? Dominē viena teorija, kas izskaidro, kāpēc par tā likteni ir zināms tik maz. Vai bija iespējams, ka "Ourang Medan" apkalpe tika saindēta ar nelegālām ķīmiskām vielām un nervus paralizējošām vielām, ko viņi pārvadāja kādas valdības aģentūras uzdevumā? Varbūt patiesība ir aprakta kaut kur zem viļņiem.