Ir bijuši vairāki centieni padarīt velosipēdu tehnoloģiski izmantojamāku, lai atvieglotu cilvēka pārvietošanās iespējas. Gadu gaitā daži no tehnologu cenieiem ir attaisnojuši uz velospēdu liktās cerības, savukārt citi nav guvuši pietiekami lielu atsacību izmantotāju aprinās, kas tiek uzskatīts par galveno jauninājumu virzīājspēku. Šķiet pēdējais pie kā velotehnikas attīstība ir apstājusies ir velosipēda riteņu izmēru palielināšana un velosipēda aprīkošana ar maināmiem ātrumiem, kurus mainot, pašu velosipēda mīšanas procesu var padarīt vieglāku vai grūtāku, atbilstoši vēlamajai slodzei.
Lai gan materiāli un tehnoloģija to atļauj, patreiz velosipēdu tehnoloģiskā attīstība pēc vairākiem kritērijiem ir vērtējama kā stagnējusi un pietiekami stabili produkti tirgū, ļauj izvirzīt dažādas konspirācijas teorijas, kuras uzsver naftas magnātu kaitejošo ietekmi uz videi draudzīgām tehnoloģijām, kuras ierobežo dažādu ērtu risinājumu pieejamību pārvietošanās vajadzībām.
Pašreiz vēlamie velotehnoloģiju attīstības virzieni:
+ saliekamā velosipēda kompaktums
+ velosipēda vieglums
+ velosipēda salikšanas ātrums, lai to sāktu izmantot
Lielākie šķēršļi:
+ izveidot saliekamu, pietiekami leilu, riteni
+ izveidot mehānismu, kurš ļautu izveidot saliekamu, spēka pārneses daļu (ķēdi)
+ izveidot mehānismu, kurš ļautu salikt dažādus vadus, troses, lai tie būtu ātri izmantojami braukšanai
Patreiz tirgū ir pieejams diezgan liels klāsts saliekamo velsoipēdu, tomer stabilākie risinājumi vēl aizvien ir visai svarā apjomīgi, to izmēri ir visai ieverojami, kā arī salikta velosipēda izmērs nav vienkārši satilpināms parastā mugursomā. Svarīgākais izaicinājums tehnologiem patreiz ir saliekama, atsevišķa riteņa rata izveide, kas nodrošinātu velosipēda kompaktāku risinājumu. Bez tam tehnologi pagaidām nespēj atteikties no metāla konstrukcijām savos risinājumos, kas pašu velo mehānismu padara krietni vien smagāku, tā vietā, ja tiktu izmantota oglekļa škiedras konstrukcija.
lasi, vērtē, komentē