Pievieno rakstu! Seko Draugiem Seko Facebook Seko Twitter
 
0
719
« 1  2  3  4 »

Elektriskie auto apsteidza laiku, bet pazaudēja savu popularitāti benzīna un iekšdedzes dzinēju pieaugošās popularitātes dēļ.Hibrīdi, visu riteņu piedziņa ir 100 gadus sena tehnoloģija.

Vēl citas tehnoloģijas, kas ir daudz senākas nekā tu domā !

1831gads Džozefs Henrijs... Autors: Werkis2 Elektrisko automobiļu vēsture 1835. - 2013.
1.

1831.gads. Džozefs Henrijs (Joseph Henry) izgudro pirmo spēcīgo elektro-magnētu (Galvenais komponents elektro-motorā).

1833gads Kalējs Tomas... Autors: Werkis2 Elektrisko automobiļu vēsture 1835. - 2013.
2.

1833.gads. Kalējs Tomas Devenports (Thomas Devenport) iegādājas no fabrikas elektro-magnētu, kuru izjauc, lai saprastu, kā tas darbojas. Pirms viņa vairāki citi cilvēki bija radijuši līdzīgas ierīces, taču tās bija pārāk vājas, lai varētu izmantot ierīcēs kam nepieciešama lielāka jauda.

1834.gadā viņš izgudro pirmo, spēcīgo DC (Līdzstrāvas) elektrisko motoru, kas darbojās uz baterijām, kuru viņš izmantoja maza modeļa automobīļa darbināšānai. Taču viņa izgudrojms negūst nekādu atsaucību, jo viņš izmantoja ļoti vājas baterijas un DC dinamo vēl nebija izgudrots.

1842.gads. Tomas Devenports (Thomas Devenport) un skots Roberts Deividsons (Robert Davidson) izgudro labākus elektro automobīļus, kas darbojas uz vienreiz lietojamām baterijām.

1851gads ASV Senāts atbalsta... Autors: Werkis2 Elektrisko automobiļu vēsture 1835. - 2013.
3.

1851.gads. ASV Senāts atbalsta Čārlza Graftona Peidža (Charles Grafton Page) eksperimentālo - elektrisko dzelzs ceļu no Vašingtonas DC līdz Baltimorai. Eksperiments izgāzās, jo baterijas uzsprāgu.

1859gads Francūzis Gastons... Autors: Werkis2 Elektrisko automobiļu vēsture 1835. - 2013.
4.

1859.gads. Francūzis Gastons Plantē (Gaston Plante) izgudro uzlādējamas svina baterijas.

1865.gads. Francūzis Gastons Plantē (Gaston Plante) izgudro ietilpīgākas baterijas.

1881.gads. Vilijams Morisons (William Morrison) ASV uzbūvē pirmo komerciāli veiksmīgo elektrisko automobīli.

1883. gads. Anglijā tiek atklāta pirmā komerciāli veiksmīgā tramvaju un trolejbusu līnija, ko projektēja Magnus Volks ( Magnus Volk)

1886.gads. Frenks Spraudže (Frank Sprauge) izgudro pirmo praktiski pielietojamo DCelektro-motoru, kas spēj nodrošināt vienmērīgu atrumu pie dažāda smaguma kravām, kā arī šis motors nedzirkstaļo.

1897.gads. Frenks Spraudže (Frank Sprauge) izmanto savu motoru tolejbusu līnijā Ziemēļ Amerikā.

1897gads Elektriskos... Autors: Werkis2 Elektrisko automobiļu vēsture 1835. - 2013.
5.

1897.gads. Elektriskos automobīļus komerciāli sāk izmantot, kā Taksometrus Ņujorkā. Šos taksometrus ražoja - Electric Carriage and Wagon Company of Philadelphia.

1897.gads. Baker Motor Vehicle Company izveido elektrisko automobīli ar kuru iespējams nobraukt 160 Km un attīsīt ātrumu līdz 35 km/h.

1899gads Beļģu quotLa Jamais... Autors: Werkis2 Elektrisko automobiļu vēsture 1835. - 2013.
6.

1899.gads Beļģu "La Jamais Contente" uzstādīja ātruma rekordu 68 jūdzes stundā (109,4 Km/h).

1900gads Ferdinants... Autors: Werkis2 Elektrisko automobiļu vēsture 1835. - 2013.
7.

1900.gads. Ferdinants Poršē (Ferdinand Porche) uzbuvē pirmo hibrīda (prototips) tipa automobīli  Lohner Porche Semper Vivus (Vienmēr dzīvs) ar maksimālo atrumu 59 km/h, šis automobīlis bija arī pirmais visu riteņu piedziņas auto, kā arī katram ritenim bija sava bremze.

1900-. Baker Motor Co uzbuvē elektrisko automobīli ar maksimālo ātrumu 193 km/h.

20gadsimta sākums20gadsimta... Autors: Werkis2 Elektrisko automobiļu vēsture 1835. - 2013.
8.

20.gadsimta sākums.

20.gadsimta sākumā, Amerikā bija sācies uzplaukums un automobīļi sāka kļūt arvien populārāki. Tika piedāvāti tvaika, elektriskie un benzīna automobīļi. 1899 - 1900. gadā elektriskie automobīļi bija vispopulārākie.

20.gadsimta sākumā elektriskajiem automobīļiem bija vairākās priekšrocības, salīdzinot ar benzīna automobīļiem un tvaika automobīļiem, tie nevibrēja, nesmirdēja un bija samērā klusi. Tāpat toreiz benzīna automobīļiem bija ļoti sarežģītas ātruma kārbas, tādēļ bija ļoti grūti samainīt atrumu, kamēr elektriskajiem automobīļiem nebija nepieciešams mainīt ātrumus.

Arī tvaika autmobīļiem nebija nepieciešams mainīt ātrumus, taču, lai piedarbinātu ar tvaiku darbināmu automobīli, reizēm aukstos rītos bija nepieciešams pat līdz 45 minūtēm, lai varētu to iedarbinātm, kā arī tvaika automobīlis varēja nobraukt mazāku attālumu ar ūdeni nekā elektriskais automobīlis ar vienu uzlādi.

Toreiz tikai pilsētās bija labi ceļi, tādēļ netika mēroti lieli attālumi un tas bija ideāli priekš elektriskajiem automobīļiem kuri bija spējīgi mērot tikai īsus ceļus. Lai piedarbīnātu benzīna automobīli bija nepieciešams izmantot kurbuli, kamēr elektriskajiem auto nebija šāda problēma.

Lielākā daļa elektrisko autmobīļu maksāja 1.000 dolārus, taču lielākā daļa agrāko elektrisko automobīļu bija dekorēti, ar skaistiem saloniem, kas veidoti no dārgiem materiāliem un paredzēti priekš turigiem cilvēkiem. 1910.gada elektrisko auto cena sasniedza 3.000 dolārus. 20.gadsimta divdesmitajos gados elektriskie automobīļi bija kļuvuši ļoti populāri.

Fotoatēlā redzamais automobīlis ir Phanteon 1902, ko  ražoja "Woods Motor Vehicle Company of Chicago" (Čigākas Koka-Motor Autokompānija).

Phaneton spēja nobraukt 18 jūdzes (29 Km) un maksimālai ātrums tam bija 14 jūdzes stundā ( 22.5 Km/h). Šis elektriskais automobīlis toreiz maksāja 2.000 dolārus, kas mūsdienās būtu 54060 dolāri. 1916.gadā šī pati Čigākas firma izgudroja hibrīda automobīli, kam bija gan iekšdedzes motors, gan elektriskais motors. - More Power !!!!!

1900. gadā no 4192 ASV ražotajiem automobīļiem 28% bija elektriskie automobīļi, kas brauca pa  Ņujorkas, Bostonas un Čikāgas ielām.

1907.gads. Banku sabrukums smagi ietekmē elektrisko automobīļu ražotājus.

1908. gads Henrijs Fords uzbūvē Model - T ar iekšdedzes benzīna dzinēja motoruy, kas samazināja pieprasījumu pēc elektriskajiem auto.

1912.gads. Elektrisko taksometru beigas Ņujorkā.

1916.gads. Baker Motor Company uzbūvē Pirmo, kārtīgo Hibrīda automobīli.

1916. Baker Motor Company pārtrauc elektriski autmobīļu ražošanu.

 

1908gads Ford modelis T Autors: Werkis2 Elektrisko automobiļu vēsture 1835. - 2013.
9.

1908.gads. Ford modelis T.

1910gads Tomas Alva Edisons... Autors: Werkis2 Elektrisko automobiļu vēsture 1835. - 2013.
10.

1910.gads. Tomas Alva Edisons domāja, ka nākotnē būs liela nozīme elektriskajiem auto. Viņš izgudro bateriju ar kuru nobrauca 1000 jūdzes, taču vēlāk pārtrauc uzlabo šo bateriju un pavisam pameta darbu pie tās. Mūsdien'as zinātnieki ir izdomājuši, kā Edisona bateriju padarīt 1000 reizes ietilpīgaku un iespējams pielietot mūsdienu elektriskajos automobīļos.

1912.gads tiek izgudrots elektriskais automašīnas starteris un vairs nav nepieciešaība pēc kurbuļa, tas benzīna automobīļus padarīja daudz pievilcīgākus.

« 1  2  3  4 »
0
719
Citi šī autora raksti:
Lasi vēl labākos rakstus:
komentāri [51]

Lai komentētu, Tev jāreģistrējas!

Reģistrēties
vai ienāc ar:
Kārtot komentārus: populārākie | jaunākie | vecākie
Rādīt bildes
sprq avatars
Medaļa StudentsMedaļa JubilārsMedaļa Trumpe
  sprq 08.01.14 10:58
22
0

Ja 100 gadu atpakāļ, XX.gs. 20-30gados, naftas magnāti un to lobiji nebūtu nobremzējuši elektrombīļu attīstību, domāju, ka tagd visi braukātu ar elektromobīļiem...

Tagad jau arī elektromobīļu attīstība tiek bremzēta...

diedelnieks123 avatars
Medaļa Dienas domaMedaļa Dienas joksMedaļa Admins iesaka
  diedelnieks123 12.01.14 20:20
12
1

atbildot uz UnicornSlayer komentāru "  šitiem vēl dirst un peldēt l... " Uzskatu ka pilsētai elektroauto ir ideālais variants. Jo piemēram es pa pilsētu brauktdams ik pa laikam dabūju lādēt akumulatoru kurš nepaspēj uzlādēties, jo distances ir salīdzinoši mazas (5-10km). Cik bieži pilsētnieki nobrauc vairāk kā 160km dienā. Un ģimenēm tāpat ir pārsvarā 2. mašīnas, ja vajag pie lauku radiem tad var braukt ar otru. Pēc statisikas vairāk kā 75% clvēku dienā nobrauc zem 30km dienā. Man vienreiz viens teica:"Un ja nu vakarā uz operu sagribas?"(esmu Ventspilnieks) Kā tad savā mūžā uz operu neesi bijis un tieši tagad nu diži brauksi darba dienā.

Viena uzlāde izmaksā ap 2Ls un ar t var nobraukt 160km vasarā un ap 110km ziemā. Cik daudzas mašīnas tērē tik ekonomiski degvielu? Aukstums nav arguments, jo par elektroauto pētīju Somijā un tur ir stipri aukstāks kā pie mums. Protams ka pa ziemu nobraucamo km skaits krītas, jo ir jāsilda keramiskās plāksnes salona siltajam gaisam. 

Dārgums. Ap 5000 Ls var pārbūvēt praktiski jebkuru ikdienas autiņu. Kuru modeli vien vēlies. Baterijas jāmaina apmēram reizi 5 gados. Un tas atkal izmaksā pusi no summas, bet cik daudzi cilvēki brauc ar mašīnu tik ilgi? 

BET ir izstrādāti jauni elektromotori kurus var ielikt pa taisno riteņos. Katrs motors ir līdz 125 Zs jaudīgs un kā jau elektromotors attīsta visu savu jaudu uzreiz, tātad uzrāviens ir daudz reiz labāks. Paskaties pie cik apgriezieniem Lamborgini attīsta savu max. jaudu

Ātrums ir atkarīgs no pievienotās ātrumkārbas. Iespējas ir visādas un elektroauto ir paredzēti vidēji līdz 40km ārpus pilsētas dzīvojošajiem. Tā ka 100 - 110 km/h man liekas pilnīgi pietiekami.

Komerctransportam  (busiņiem) ir vieglāk ielikt akumulatorus un vidējā kravas busā uzliekot biku stingrāku piekari var salikt akumulatorus vidēji 300 km pieveikšani ar ko pietiek vairumam uzņēmumu.

Uzrāviens. Apskati White zombie   Tas protams ir ekstrēmais variants, bet ir pa ko padomāt.

Elektroauto protams ir tikai viena no variācijām par autobūves nākotni, bet nav tik slikti kā lielākā daļa ļautiņu domā. Un elektrodzinēju kā sekundāru dzinēju kas palīdz uzrāvienos un samazina degvielas patēriņu principā vajadzētu/varētu jau tagad izmantot.

Tas i es avatars
Medaļa PulicersMedaļa Troll killerMedaļa Pulicers
  Tas i es 03.01.14 00:19
4
0

1897.gads. Baker Motor Vehicle Company izveido elektrisko automobīli ar kuru iespējams nobraukt 160 Km un attīsīt ātrumu līdz 35 km/h.

Un tas bija pirms vairāk kā 100 gadiem... 

ponijs666 avatars
Medaļa SpoksMedaļa JubilārsMedaļa Sākumskolnieks
  ponijs666 09.10.14 19:18
2
0

esmu braucis ar nissan leaf- miskaste. IMHO

tesla model s  p85+ braucu ka pasazieris.  rauj ka traka, bet bez dveseles. nav tik patikamas motora skanas.  pietam nav nemaz tik komfortabla. mana drauga  s klases pavecs mersitis vai mans 7 bembis (kurs ari nav jauns) ir 10x komfortablaki par teslu.

kamer pasaule ir nafta un degviela, nemuzam nenopirksu sev elektromobili.

lai rij mans 4.4 litru dzinejs degvielu ka traks,toties  masina un brauksana nes prieku.

p.s  dzivoju oslo. seit elektromobilu ir pilns.

Fosilija
Spoku fosilijas ikonaFosilija 29.07.14 22:09
2
0
Interesanti ka 1897 gadaa ar elektribu vareja nobraukt 160 km... Un vairaak kaa 100 gadus veelaak kur esam nonaakushi? Tesla ar saviem 500km laikam ir rekords. Loti interesanti, ka taadi brendi kaa Mercedes, BMW, Toyota un citi "nevar" uztaisit auto ar respektablu darbibas radiusu. Skumji, ka visu kontrolee naftinieki.
dvuldemanis avatars
Medaļa Gods kalpot Latvijai!Medaļa FrenkijsMedaļa Kapusvētki
  dvuldemanis 02.01.14 20:28
2
0

Bet elektriskajiem automobīļiem vēl ir daudz dažādu nepilnību,manuprāt nākotne piederēs ūdeņraža automobīļiem,bet  + tāpat,labs raksts:)

ĪstensDullaisDauka avatars
Medaļa Most WantedMedaļa ZebraMedaļa Dienas joks
  ĪstensDullaisDauka 19.02.16 12:12
2
0

atbildot uz Werkis2 komentāru " http://forums.vwgolfklubs.lv/viewtopic.php?f=... " jā, es uz fiksu roku gtm neko neatradu, tpc liku široko forumā esošo

Crashman avatars
Medaļa SviestmaizeMedaļa Sertificēts spoksMedaļa Spoks
  Crashman 02.01.14 22:23
1
0

atbildot uz Werkis2 komentāru "Udeņradi ir grūti uzglabāt, bet jā, ūdeņradim i... " Ūdeņradi var dabā atrast? Nope. A lai  no ūdens jamo iegūtu, vispirms jāsaražo elektroenerģija. Tad jamā jāpatētrē, lai to H2O par H2 + O2 sadalītu. Un tad degvielas šūnā atkal iegūstam H2O. Tolks? Tīrs elektromobilis sanāk ar stipri lielāku lietderības koeficientu, elektroenerģiju pa taisno aķos un maucam, iztrūxt viens lieks process. Ūdeņraža dzinējs pēc definīcijas ir vēl lielāka resursu šķērdēšana nekā iekšdedzes dzinējs. Kamēr nebūs ūber-lielas-ietilpības beteriju, tikmēr par iekšdedzes dzinēju nekā efektīvāka nebūs. Tikko šāda superbatereja tiks izgudrota, elektromobilim parādīsies nākotne, tikmēr - svilināsim vien kkādu deģi. Pofig, fosilo vai no augiem ražoto.

niknaiszemnieks avatars
Medaļa Dienas domaMedaļa Dienas joksMedaļa Dienas doma
  niknaiszemnieks 25.07.14 13:25
1
0

atbildot uz lecopers komentāru " beidz muldēt par tēmu, ko vispār nejēdz. htt... "

pats nemuldi par taadam teemaam. ir braukts. saaksim ar labo - izskataas labi, un jauda ir super. tas ari viss. Miinusi? Ja tiesaam izmanto to jaudu, tad nobraukt var ap.. 15 minuuteem. taatad jeegas no taas jaudas nekaadas. Peectam nakti laadee, un brauc vel 15. Braucot kaa vecmamma uz tirgu, apmeeram 300-350km var izvilkt, kameer jauns, ja sasleedz extras, sildiitaajus, tad 200. bet taadaa stilaa braucot ari diizelis vairaak par 3 neediis. + Pagaajusajaa ziemaa 3gab te nosvila, jo vinjiem lielas problemas ar laadeesanu lielos miinusos, par siikumiem nerunaajot. un tiesi visas taas lietas galiigi nespeej konkureet pt ar nenormaalu mersi. un arguments ka nepliist, jo nav kam? parastam autinjam ari pirmos 100-200 nekas nepliist, kaa paveicas, toties sim pie taada attaaluma jau ar garantiju visi akumulatori ir beigti.

p.s. starp citu mersim ari ir SLS elektrisks laikam tuvu pie 900zs bij. Peec datiem krietni labaaks par ieksdedzes 700zs modeli. tikai... pie pilnas jaudas, nirburgringaa vinjs nevar pat 2 apljus nobraukt (10min) un ir daargaaks.

Tapeec, kameer nebuus revolucija akumulatoru jomaa, vinji nespees konkureet. Protams sobriid ir labaak, bet tas ta vairak prieks "es gribu" un zaljajiem. pagaidaam hibriidi ir tas, ko ir jeega skatiities, ja grib ko taadu

Fosilija
Spoku fosilijas ikonaFosilija 03.01.14 18:22
1
0

atbildot uz UnicornSlayer komentāru "viņa varbūt par kartigu mersi ir slitākā ar to,... "

Man piemēram liekas ērtāk un daudz drošāk parvietoties ar klusu mašīnu no pilsētas uz pilsētu. Nav jāmaina filtri, elļas utt. Un domāju ka tam peikrīt lielākā daļa. Ja tev katru dienu janobrauc 200km, tad izvēlos neraustīt kloķi un nespaidāt sajūgu. Un var pasūtīt superlādētāju kas uzlādē pilnu 30 minūtēs, bet parastais aptuveni 90 minūtēs. Tātad neredzu problēmu, ja tu katru dienu nebraukā katru dienu uz citu valsti. Un ja ir vēlēšanās var dabūt teslu arī latvijā. Cik lasiju viena pirms kāda 1/2 gada tika Latvijā tika piereģistrēta.

Kapēc bendzīna motors ir drošāks? Saplīšanas iespēja ir daudz lielāka, jo vnk elektromobiļiem nav lietas kas varētu plīst.

Latvietis96 avatars
Medaļa Admins iesakaMedaļa RecidīvistsMedaļa Sertificēts spoks
  Latvietis96 30.07.14 04:07
1
0

BMW i8/i3?

Werkis2 avatars
Medaļa ViktorsMedaļa Gada raksts 2014Medaļa Sensācija
  Werkis2 24.07.14 18:25
1
0

atbildot uz badroot komentāru " Var jau slāpēt, bet kaut kad fosilā degviela ... " Tā nafta, kas beigsies 2050.gadā ir viegli pieejamā kuras ieguvei ir mazākas izmaksas, pasaulē vēl ir pietiekami daudz naftas, tikai pagaidām tās ieguve nav galīgi izdevīga.

Odium avatars
Medaļa Bila acsMedaļa BergmanisMedaļa Dienas joks
  Odium 24.07.14 15:48
1
0

atbildot uz Fosilija  komentāru " viņa varbūt par kartigu mersi ir slitākā ar... " Tesla vismaz viens jau labu laiku ir Latvijā.

badroot avatars
Medaļa BergmanisMedaļa Dienas joksMedaļa Dienas joks
  badroot 24.07.14 19:00
1
0

atbildot uz Werkis2 komentāru " Tā nafta, kas beigsies 2050.gadā ir viegli ... " Arī taisnība, būt jau ir, tikai netiek klāt ar saprātīgām metodēm. Vispār jau kodoltehnoloģijas būtu perspektīvākas ilgtermiņā, jo mazs kodolreaktoriņš grabažniekā un brauc ar saviem pāris gramiem urāna uz nebēdu, bet to bremzēs ne tikai naftinieki, bet arī visi rapšu eļļas darboņi. Kā arī diez vai to auto varēs remontēt sētas servisā "Pie Vasjas". 

badroot avatars
Medaļa BergmanisMedaļa Dienas joksMedaļa Dienas joks
  badroot 24.07.14 18:05
0
0

atbildot uz wtfs komentāru " mēs jau sen brauktu ar elektro, ja... " Var jau slāpēt, bet kaut kad fosilā degviela izbeigsies. Un tad OPEC un pārejie varēs kaut izstiepties, skrūvēt cenas kosmosā utt, bet ja nebūs ko pārdot nekas cits vien neatliks kā braukāt uz elektro vai rapšu eļļas :)

dzinchs avatars
Medaļa TeamworkMedaļa MaģistrantsMedaļa Spoks
  dzinchs 24.07.14 16:55
0
0

Tas pēdejais visslabakais :DD

wtfs avatars
Medaļa MaģistrantsMedaļa MaģistrsMedaļa Doktorants
  wtfs 24.07.14 12:20
0
0

mēs jau sen brauktu ar elektro, ja naftinieki to visu nebūtu noslāpējuši...

Fosilija
Spoku fosilijas ikonaFosilija 24.07.14 11:55
0
0

atbildot uz Ričemons komentāru "Tad visticamāk tu esi sieviete. Ienīstu zaļos. ... " Esmu sievete, jo dodu priekšroku attīstītākai tehnaloģijai ar lielāku potenciālu, nekā primitīvam eļļainam motoram? Tu drošvien esi ar deviņām klasēm klasēm

Fosilija
Spoku fosilijas ikonaFosilija 03.01.14 18:05
1
1

atbildot uz lecopers komentāru " beidz muldēt par tēmu, ko vispār nejēdz. htt... " viņa varbūt par kartigu mersi ir slitākā ar to, ka ar viņu var nobraukt tikai 300 jūdzes, kur tai pat laiķa ar mersi visas 1000?  kādēļ **** kapeiku un čakarēt sev dzīvi ar tiem elektromobiļiem, ja var dargāk, bet daudz ērtāk un drošāk parvietoties uz benzina vai dizeļa... elektromobilļi der tikai lai  pa pilsētu braukātu, bet lai brauktu no pilsētas uz citu un atpakaļ - tie ir nederīgi.  Tā tesla pēc skata ir normāla ar savu glaunumu  bet arī teslu eiropai it ipaši latvijai vēl ilgi neredzēt.  Vienīgie ko visdrizāk  uz ielas kautkur varēs sastapt ir japānas un franču neglitie un nespējīgie invalīdi, kā piem nissan leaf vai peugeot ion... Vispār kā jau viens šeit komentāros rakstija - kamēr šiem elektromobiļiem neizdomās kautkādu superbateriju tikmēr viņi neko nepanāks. būs saujiņa cilvēku kas tos iegādāsies, bet lielākā daļa cilvēku brauks ar benzinu vai dīzeli.

Fosilija
Spoku fosilijas ikonaFosilija 03.01.14 17:17
0
0

atbildot uz Werkis2 komentāru "Udeņradi ir grūti uzglabāt, bet jā, ūdeņradim i... " Jā tikai viena ūdeņrāzu stacija izmaksātu pāris miljonus, uzpilde ir nedroša, + uzturēšana un viss pārējais.

« 1  2  3 »