Trakie dizaina risinājumi padara pasauli mums apkārt neparastu un neaizmirstamu. Inženieri rada pārsteidzošas ierīces, kuras var atrast gandrīz jebkurā pasaules valstī.
17 no dīvainākajām un neparastākajām lidmašīnām, kas jebkad ir pacēlušās gaisā12
Radītāju radošums skāra ne tikai arhitektūru, sadzīves priekšmetus un automašīnas, bet arī lidmašīnas. Daži no tiem izskatās tik futūristiski, ka šķiet, it kā tie būtu izdomāti, lai uzņemtu kārtējo Holivudas filmu par tālo nākotni. Citiem ir tik smieklīgs dizains, ka tie vienkārši izraisa smieklus.
Caproni 60, eksperimentāls lidojoša laiva-aviolaineris.
Brīnummašīna veica tikai divus īsus lidojumus. 1921. gada 2. martā pilots lidmašīnu paātrināja līdz 80 kilometriem stundā un varēja pacelties no ūdens. Otrais un diemžēl arī pēdējais lidojums tika veikts divas dienas vēlāk. Lidmašīna pacēlās ar ātrumu 100 kilometri stundā, taču drīz vien ''mašīna'' zaudēja celtspēju un ietriecās ūdenī. Pilots netika cietis.
Stipa-Caproni - itāļu eksperimentālā lidmašīna.
Lidmašīna - muca tika izstrādāta 1932. gadā. Viņš labi uzkāpa, lidojumā bija kluss un stabils. Tomēr liela frontālā pretestība izsvītroja visas dizaina priekšrocības.
Nemeth Parasol - lidmašīna ar perfekti apaļu spārnu.
Neparastu monoplānu uzbūvēja Maiami universitātes studenti 1934. gadā.
Vought V-173 - "lidojoša pankūka"
Vertikāla pacelšanās un nosēšanās lidmašīna ar apaļu spārnu. Pirmais lidojums tika veikts 1942. gadā. Kopumā tika veikti aptuveni 190 izlidojumi.
Airbus A300-600ST "Beluga"
Beluga ir liela korpusa reaktīva kravas lidmašīna, kas paredzēta negabarīta kravu pārvadāšanai. Pilnībā piekrauts, kas ir 47 tonnas, tā lidojuma diapazons ir aptuveni 1700 kilometri (ar attīstītu ātrumu aptuveni 750 kilometri stundā). Pie pusslodzes lidojuma diapazons palielinās līdz gandrīz 5000 kilometriem.
Aerocikls HZ-1
Pirmais lidmašīnas HZ-1 paraugs pacēlās debesīs 1955. gadā. Dizainam bija daudz trūkumu un tas bija bīstami, tāpēc tika nolemts projektu iesaldēt.
Avro Canada VZ-9 Avrocar - lidojošs disks.
Nē, tas nav lidojošs šķīvītis. Šī attīstība ir diska formas lidmašīna ar vertikālu pacelšanos un nosēšanos. Tas tika izgudrots kā daļa no slepenas amerikāņu militārās programmas 1959. gadā.
Snecma C-450 - lidmašīna, kas izskatās pēc raķetes.
Eksperimentāla vertikāla pacelšanās un nosēšanās lidmašīna ar gredzenveida spārnu, ko izstrādājusi Francija. Pirmais lidojums notika 1958. gadā. Pēc vairākām neveiksmīgām pārbaudēm projekts tika slēgts.
Scaled Composites Model 281 Proteus.
Liela augstuma tālsatiksmes lidmašīna ar tandēma spārnu. Tas tika izstrādāts, lai izpētītu iespēju izmantot lidmašīnu kā telekomunikāciju stacijas.