Iepriekš jau ir izskanējušas runas, ka “Meta” varētu piedāvāt “Facebook” un “Instagram” maksas versijas ar dažādām priekšrocībām un papildus iespējām. Šķiet, ka tagad šie plāni ir kļuvuši vēl ticamāki. Izdevums “The New York Times” ziņo, ka “Meta” apsver iespēju Eiropā piedāvāt “Facebook” un “Instagram” maksas abonementu, kas nesaturētu reklāmas un vairāk atbilstu Eiropas Savienības (ES) noteikumiem.
“Meta” apsver iespēju Eiropā piedāvāt “Facebook” un “Instagram” maksas versijas3
Šo platformu maksas versijas būtu “Meta” mēģinājums kliedēt ES bažas par datu privātumu un reklāmām. Uzņēmums ir ilgstoši cīnījies ar ES un citiem Eiropas regulatoriem par privātuma pārkāpumiem saistībā ar reklāmu izsekošanu un datu pārsūtīšanu. Piemēram, maijā Īrijas Datu aizsardzības komisija piesprieda “Meta” 1,2 miljardu eiro sodu par Eiropas lietotāju datu pārsūtīšanu uz ASV, kas skaitās GDPR pārkāpums. Tiesa, ASV un ES jūlijā parakstīja līgumu par datu pārsūtīšanu, atvieglojot ierobežojumus sociālo mediju platformām. Tāpat “Meta” jau ir sākusi piedāvāt iespēju Eiropas lietotājiem attiekties no mērķētajām reklāmām un piedāvāt tās kā izvēles opciju.
Kas attiecas uz “Meta” platformu maksas versijām, pagaidām nav pieejama informācija par to cenu vai izlaišanas datumu. Tāpat arī vēl nav apstiprināts, vai kas tāds vispār tiks izlaists.