Sveiki , atkal nedaudz atgriezīsimies 'vēsturē un paskatīsimies ko mūsu Latvieši -ģeniālie konstruktori un inžinieri ir sadarījuši .
Šeit 1 daļahttp://www.spoki.lv/vesture/Razots-Latvija/564762
Sveiki , atkal nedaudz atgriezīsimies 'vēsturē un paskatīsimies ko mūsu Latvieši -ģeniālie konstruktori un inžinieri ir sadarījuši .
Šeit 1 daļahttp://www.spoki.lv/vesture/Razots-Latvija/564762
UDET U-12 ražoja akciju sbiedrība Christine backman uzsāka Flamingo būvi 1929 gadā Bišumuižas darbnīcās.Uzbuvēt paspēja tikai 5 modeļus Flamingo ,jo sākās pasaules ekanomiskā krīze un uzņēmums bankrotēja.Attēlā redzama trenniņ lidaparāts kuram maina dzinēju.
UDET U-12 Flamingo avārija kas notika 1931gada vasarā .
Un šī lidaparāta starts sākās 1935 gadā rūpnīcā VEF,kad no Christine Backman bankrotējošā uzņēmuma galvenais konstruktors Kārlis Irbīts pārgāja uz VEF.
Modelis VEF I-11 pārspēja pasaules ātruma rekordu (bet netika reģistrēts).
1937 gadā Vefiņš veic 1000 km garo lidojumu pa Latviju.
VEF I-12 .Macību iznīcinātājs.Zīmīgi ir tas ,ka ar šo lidmašīnu piedalijās sacensībās 37 gada vasarā Anglijā-King Cup Race un ieguva protams 1 vietu kā ari starptautisku atziību.
Ar šo lidmašīnu tikka uzstādīti vairāki rekordi .un piedalijās dažādos svētku lidojumos arī Helsinkos.
VEF I-12 Mācību iznīcinātājs.apskatāms RMM.
VEF I-14 Bet viņam ir ļoti neliela vēsture jo, 1937 gada novembri kad tikka testēts lidaparāts pilota vainas dēļ nogāzās,lidmašīnu izārdija detāļās un vairāk netika būvēta.
VEF I-15 .1939 Gada aprīlī sākās testi bet rūpniecība nevarēja turpināties jo iebruka PSRS.
VEF I-16 Darbs uzsākts 1938 gadā ražoja korpusu un šasiju -dzinēju pasūtija no Čehoslovākijas.Bij domāts kara vajadzībam un sērijveida lidaparātiem paredzēja bruņas un ložmetējus.
VEF I-17 Vieglais iznīcinātājs.Kārļa Irbīša pēdējā konstruētā lidmašīna.Saražoja vien 6 lidmašīnas jo pamaisīja atkal PSRS aneksija,jeb okupācija.(pasūtijumu gaidija vel 6as.)
18 modelis kuru tikai uzsāka konstruēt un tā ari nepabeidza padomju iebrukuma dēļ.
Ak nostaļģija ko tik Vefā neražoja. Labie laiki bija VEF paskatoties 30 gadu reklāmas taisni elpu aizraujās. Tagad nekā nau palicis, tik atmiņas.....
iedomājaties tik kādas mašīnas līdz mūsdienām VEF būtu saražojusi,ja Latvijā neināktu komunisti!Vispār būtu tehnikas ziņā tik spējīgas kā mūsdienulielvalstis!
Piebildīšu, ka lidmašīnas ar ugunskrustiem uz sāniem var likties kā fašisma slavinājums, tomēr tā nav. Ugunskrusts ir sena zīme daudzām tautām, tikai Hitlers ar saviem piekritējiem to izcūkoja. Un tā nav vienīgā senā zīme, kuras jēgu savtīgi kretīni sabojā.
Tā kā esmu aviācijas entuziaste, dodu tev plusu :) interesanti palasīt, ko tik letiņi neražoja, žēl, ka tas viss tā arī aizgāja postā..
Nemaz nezināju ka VEF ražoja lidmašīnas. Interesanti. Superīgs raksts + tev! Paldies
Ja atdzīvinātu LV ražotnes un agrāko ražosanu, Latvija būtu atkal lielvalsts starp eksporta valstīm. Man domāt, ka tas būtu vērtīgākais ieguldījums LV nākotnē.
Tiešām interesanti. Zināju, ka pirmās Latvijas brīvvalsts laikā mums bija labas lidmašīnas, bet nezināju, ka tās bija mūsu pašu ražotas, pie tam vēl Vefiņā.
Jā, kas gan vefā nav uzražots. Žēl, kaaa nekas no tā vairs nav palicis pāri, tikai akmeņu drupas.
"Modelis VEF I-11 pārspēja pasaules ātruma rekordu (bet netika reģistrēts)" Ja tie būtu amīši 100% butu reģistrēts
būtu ulmanim kaut nedaudz kripatiņas militārā gara, tak sastitu tos uztainos lupatās!