Duglass Engelbarts 1984.g. ar prototipu un jaunu peli
Pele bija tikai maziņa daļa no lielāka 1962.g. projekta, kura mērķis bija paplašināt cilveka intelektu. Uz laiku, kad tika izgudrota pele, Engelbarts bija jau gadiem pētījis to, kā cilvēkiem palielināt spēju risināt sarežģītas problēmas. Engelbarts kopā ar savu kolēģi Viliamu Englišu projektēja problēmu risinātājus izmantojot datorizētas darba stacijas. Lai varētu efektīvi mijiedarboties ar informācijas displejiem, bija nepieciešama kaut kāda ierīce, kas pārvietotu kursatoru uz ekrāna. Tika lietotas vairākas ierīces, vai arī bija vairāki varianti, ko izmantot: gaismas pilsdspalva, džoistiks u.c.
Beidzot 1966.g., sadarbībā ar NASA, viņi nolēma atrisināt šo jautājumu. Ar NASA finansējumu, komanda izveidoja vairakus vienkāršus uzdevumus, kurus ar dažādām ierīcēm uz laiku izpildīja brīvprātīgo grupa. Piemēram, dators uz ekrāna ģenerēja dažādās vietās objektu un kursatoru. Tika uzņemts laiks, kas ir nepieciešams, lai lietotājs novietotu kursatoru pie objekta. Diezgan ātri kļuva skaidrs, ka pele bija krietni efektīvaka par pārējiem risinājumiem. Tādas ierīces kā gaismas pildspalva patērēja pārāk daudz laika, jo lietotājam katru reizi vajadzēja paņem rādītāju rokās un aizsniegties līdz vajadzīgajai vietai uz ekrāna. Tas vienkārši bija nogurdinoši.