20. gs. sākumā notika atkārtota Rīgas mezgla rekonstrukcija, kuru veica «M. Zaicevs un I. Tarasovs». Būtiska nozīme tajā bija jaunā dzelzceļa tilta izbūvei 1902. - 1914. ( P.Vozņesenskis, A. Žibērs), sliežu ceļa pacelšana pilsētas daļā 2 līmenī, vairāku pārvadu izbūve.
Ekonomikas uzplaukums un dzelzceļu būve Latvijā veicināja transporta mašīnbūves un darbagaldu ražošanas pieaugumu. 1895. gadā tika nodibināta vagonu un mehāniskās rūpnīcas a/s «Fenikss». Ražojumu klāsts bija ļoti plašs - koka konstrukcijas dzelzceļa preču vagoni, kravas platformas, 1., 2. un 3. klases pasažieru vagoni, ledusvagoni. 1910. gadā «Fenikss» ražoja 25% no Krievijā būvētajiem vagoniem. Ventspils - Maskavas - Ribinskas dzelzceļa būve nodrošina milzīgu pasūtījumu Krievu elektrības sabiedrībai «Unions». «Felzers un komp.» dzelzceļa darbnīcām ražoja darbagaldus, «R. Pole» centrālās signalizācijas aparātus - centrālās pārmijas, semaforus.