local-stats-pixel

Kas kopīgs dzelzceļa sliežu ceļa platumam Latvijā ar cara mārrutka garumu20

568 0

Dzelzceļa sliežu platums Eiropā - lai cik tas neticami būtu- ir tāds pateicoties senajiem romiešiem, kuri visā ļoti mīlēja noteiktu kārtību.

Reklāma
Reklāma
Reklāma
568 0 20 Ziņot!
Ieteikt: 000
Spoki.lv logo
Spoki.lv
Reklāma

Komentāri 20

0/2000

Kā viņi zināja ka caram tik mazs ''mārrutks''? emotion  

12 0 atbildēt

kas notika 3.bildē?

3 0 atbildēt

 emotion 

2 0 atbildēt

Raksts par dzelzcela vesturi, bet komentaros apspriez cik gars bija Cara loc... atvainojos- marrutks.

2 0 atbildēt

Bija šis dzirdēts emotion Bet par romas ratiem gan ne..

2 0 atbildēt

Skaists raksts, bet patiesība ir skarbāka, sliežu platums atšķirās jo militāristi tā ieteica. Tajos laikos dzelzceļš bija ātrākais transporta veidz ar kuru var pārvadāt lielau cilvēku un ekipējuma daudzumu. Tādejādi lai neviens nespētu pēkšņi iebrukt Krievijā un ievest karaspēku dziļi valsts vidienē tika izlemts mainīt sliežu platumu. Pērējais ir leģenda, interesanta ,pikanta leģenda emotion

2 0 atbildēt

Interesanti ,kadas tad tieshi ?

1 0 atbildēt

Bļin bet es tapat nesapratu emotion uz platajam ( pec krievu standarta ) sliedem uzripinaja šauros riteņus - ka ? 

A  emotion eiropas sliežu platums atļava tas iebuvet pa vidu krievu slidem  emotion  Nabaga eiropiesi vienmer kautkur ielien emotion

1 0 atbildēt

Pastāvot sakarība starp vīrieša pēdas un viņa dzimumlocekļa garumu.

0 0 atbildēt
:-)
0 0 atbildēt

 emotion 

0 0 atbildēt

Esmu to piedzīvojusi Brestā  vienīgi vilciens bija no Maskavas uz Vāciju.

0 0 atbildēt

 emotion 

0 0 atbildēt
Interesants raksts
0 0 atbildēt

Tas, ka Krievijas impērijā dzelzceļus būvēja krietni vēlāk, kā citviet pasaulē ir nekompetentu, bet speciāli apmācītu cilvēku dzēruma murgi. Krievijā dzelzceļus sāka būvēt 1824.gadā, Lielbritānijā 1820.gadā, savukārt ASV gan šai ziņā krietni kavēja. Kad speciāli apmācīti cilvēki sāk dirst, citādi nevar raksturot viņu sacīto par dzelzceļu vēsturi, gribu atgādināt, ka Martens un Besemers savas tēraudliešanas metodes realizēja rūpnieciskos apmēros vien ap 1870.gadu. Līdz tam laikam, kā muld paši speciāli apmācītie cilvēki, tēraudliešanas krāsnīs, precīzāk, dzelzs liešanas krāsnīs nebija iespējams izkausēt vairāk par 150 līdz 200 kg dzelzs. Bet, spriežot pēc dzelzceļu tīkla izbūves Eiropā, tai skaitā Krievijā, tērauda patēriņš daudzkārtīgi pārsniedza čuguna ražošanu (dzelzi tolaik ieguva no čuguna). Ja kādu interesē detalizētāks izklāsts, lasiet šeit: https://www.draugiem.lv/blogs/post/Pasakas-par-dzelzceliem_15127542

0 0 atbildēt