ompānija jau no paša sākuma ir sagatavojusies nevis sekot konkurentu pēdās, bet pašiem cirst ceļu uz priekšu. Par Mazdas jājamzirdziņu kļūst rotordzinēji, par kuru izstrādi 1961. gadā tiek noslēgts sadarbības līgums ar Rietumvācijas uzņēmumu NSU/Wankel. Sadarbība nes augļus 1967. gadā, kad ražošanā nonāk Mazda Cosmo Sports – pirmais kompānijas auto ar rotordzinēju. Pēc 11 gadiem pasaules ceļos jau ir izbraucis miljons Mazdu ar vankeļtipa dzinējiem.
1967. gadā Mazda sāk aktīvu eksportu uz Eiropas valstīm, kas ļauj vēl straujāk kāpināt ražošanas tempus.
1979. gadā tiek noslēgts darījums par 25% Mazdas akciju nonākšanu Ford Motor Company īpašumā. Pēc četriem gadiem notiek līdzīga rakstura kapitālu satuvināšanās, un 8% Mazda akciju nonāk Kia Motors īpašumā.
1984. gadā kompānija iegūst pašreizējo nosaukumu Mazda Motor Corporation. Turpmākie gadi iezīmējas ar modeļu gammas attīstīšanu, iznākumā neskaitāmas reizes tiek iegūti Gada auto tituli daudzās valstīs. Tāpat Mazda nodarbojas ar Eiropas autoražotāju atsevišķu modeļu importēšanu Japānā – jāmin kaut vai Lancia Dedra un Citroen AX.
1996. gadā Mazda nonāk vēl spēcīgākā Ford Motors kontrolē, kad amerikāņi palielina savu daļu līdz 33,4 procentiem. Ciešā saistība ar amerikāņu koncernu ļauj Mazdai vēl plašāk izvērst globālo virzību tirgū. Mazda līdz mūsdienām strādā kopā ar daudziem pasaules autoražotājiem un nepārtraukti pievēršas jaunu tehnoloģiju attīstībai, uzlabojot rotordzinēju konstrukcijas un pievēršoties alternatīvo enerģijas avotu izmantošanas iespējām sērijveida ražojumos.