Karš beidzas, un Alfa Romeo pārņem zem savas paspārnes vairākus citus uzņēmumus. Alfa Romeo automobiļi sāk piedalīties sacīkstēs un līdz ar to rada sev sportisko tēlu, ar ko ir pazīstama arī mūsdienās. Uzņēmums kļūst populārs, un, kad sakarā ar galvenā akcionāra Itālijas bankas finanšu problēmām pavīd doma par Alfa Romeo slēgšanu, tieši ar ASV, Spāniju un Lielbritāniju nodibinātie kontakti neļauj tam notikt.
Otrais pasaules karš kompānijai atkārtojas pēc iepriekšējā scenārija, un jaudas tiek pārsviestas uz militārām vajadzībām paredzēto dzinēju un vieglo kravas auto ražošanu. Kara laiks zaudētāju pusē nav no vieglajiem, un Alfa Romeo nākas pārciest vairākas bombardēšanas, kas iznīcina lielākās kompānijas ražotnes.
1948. gadā Alfa Romeo nonāk Finmeccanica rokās, kas to pārņem no iepriekšējā īpašnieka investīciju kompānijas IRI. Īpašnieka maiņa iezīmē arī pavērsumu kompānijas stratēģijā, un uzsvars vairs netiek likts uz smago auto vai kuģu dzinējiem, bet sērijveida automobiļiem. Drīz vien kompānija atgūst pirmskara ražošanas apjomus.