nu re, droši vien jau ievērotie fixed gear jeb fiksīši. tas tagad tāda kā modes kliedziens. pret tādiem izturos neitrāli, bet varu droši teikt ka braukt ar tādiem nav veselīgi mugurai (šaura stūre+ tikai viens pārnesums) nezin kādēļ iecienījuši velokurjeri.
tas ir velokross. (cyclo- cross) ir atšķirība no kalnu divriteņu(MTB) sacensībām: īsāka distance, sarežģītāka trase, dažādi trases apstākļi un konfigurācija.
kalnu divriteņu sacensības. distance svārstās no 60 līdz 100 km (dažreiz vairāk) trases mēdz būt smagas, bet ne tādas kā krosā, jo to vnk nevarētu izturēt. mēdz būt arī pa augstkalni, ar starpfinišiem. tagad aktuāli ir tā saucamie MTB maratoni piem. pa Alpiem -daudzdienu sacensības, smagi etapt utt.
Reklāma
šis arī skaitās MTB tikai ir dubultā amortizācijas sistēma jeb 'fulītis'. it kā labāks ekstrēmās trasēs bet LV mtb sacensībās manuprāt šada tipa velo nav aktuāli. vispār ir divi viedokļi- viens ir ka mtb velo skaitās tikai ar amortizatoriem(1 vai 2) un bez amortiņiem tas ir tikai citybike. un otrs ir tāds ka arī bez amortiņa arī ir pilnvērtīgs mtb.
nu re -citybike. nē pilsēt velo nav tūrisma divriteņi. tie ir līdzīgi mtb baikiem bet rāmis un pārējā konstrukcija ir viegla, ērta. riteņi var būt divejādi: gan šosejas gan mtb standarta.
frīkbaiki. tos pat grūti aprakstīt jo katras kas tādus izgatavo dara pēc savas iedvesmas. viņi mēd būt visdažadākie.
Reklāma
lūk, šis te gan mani pārsteidza! proti, šāda velo masa ir 2,7 kg!! // vieglākie pieļaujamie velo kādus izmanto sacensībās sver 6,7... 6,6 kg starp citu!// šeit ir strādājuši tā saucamie 'gramu skaitītāji'. katrs grams ir no svara. :D bēt vienīgā neekstra ka lai ar tādu brauktu-- jāatbilst noteiktiem ķermeņa masas kritērijiem- piem ne vairāk kā 55 kg... xD
klaņu sistēma ar gultņiem- arī vsp svērtu kādus 800 gramu normā bet te- 281 gramu ar kapeikām.