Kā jau noprotams no virsraksta, es taisīšu čehu autofirmas „Avia” ugunsdzēsēju mašīnu. Šī ideja radās jau sen, tomēr realizēt to es saņēmos tikai tagad. Nākamās ugunsdzēsēju mašīnas formas un kopējā izskata veidošana tika uzsākta ureiz, tikko manam brālēnam Zedam parādījās brīvs laiks. Zeds labāk par mani strādā ar metālu, it īpaši ar metināmo aparātu. Pie tam divatā darbs sokas daudz ātrāk un vienkāršāk.
Ugunsdzēsēju mašīna “Avia”7
Pēc tam, kad es izlēmu taisīt tieši ugunsdzēsēju mašīnu „Avia”, visu kārtīgi saplānoju un pārdomāju, es devos uz ugunsdzēsēju depo un pavadīju tur ilgu laiku, skraidot apkārt ugunsdzēšanas mašīnai ar fotoaparātu. Man nebija mērķis taisīt tikai nedaudz līdzīgu mašīnu. Man bija vajadzīga šīs mašīnas precīza kopija. Es ar datoru aprēķināju mērogu un izmērus, un kopā ar brālēnu ķērāmies pie darba. No sākuma vajadzēja izgriezt no metāla nepieciešamās detaļas. Ja jūs zināt visus nepieciešamos izmērus, tad var sākt būvēšanu. Vēlreiz atgādinu, ka visu modu ir paredzēts izgatavot no metāla ar metināšanas un slīpēšanas palīdzību. Tātad, sākās pirmā metināšana. Pirmā šuve laikam bija pati grūtākā. Varbūt dažās vietās sanāca ne pārāk precīzi, bet visas kļūdas tika izlabotas.
Ievērojiet, ka nopietnu metināšanu es sāku ar to, ka izgriezu atsevišķus caurumus dzesēšanai. Tāpat pirms darbu sākšanas es biju jau izplānojis, kur un kā atradīsies mātesplate. Vēl kāda nianse, kuru man nācās visu laiku ņemt vērā, bija atbilstība. Jo gala rezultātam ir jābūt reāli eksistējošas ugunsdzēsēju mašīnas samazinātai kopijai.
Pa to laiku Zeds nodarbojas ar korpusa aizmugures daļu, kā arī sagatavo automašīnas kabīni. Tāpat viņš izgatavoja vietu trepēm uz konstrukcijas jumta. Tika uztaisīti trīs atverami sānu durvju komplekti, kas ļaus vieglāk tikt klāt noteiktām sistēmas komponentēm. To darbības princips ir tāds pats, kā parastajām durvīm, tāpat tika padomāts arī par to, lai starp durvīm neveidotos spraugas.
Un tā, pēc ilga un rūpīga darba ar metināmo aparātu, sanāca gandrīz pabeigta kabīne. Izskatās gluži labi. Gandrīz visus elementus mēs izgatavojām no lokšņu metāla. Dažus no tiem nācās pastiprināt ar stipruma ribām. Metināšanas darbs aizņem ļoti daudz laika un atņem daudz spēka. Viena nepareiza kustība un neuzmanība noved pie gandrīz visa elementa pārtaisīšanas.