Tātad kādu gadu atpakaļ biju lēti nopircis sigma 200 (2x100 uz 4 omi un 200 uz 8 omi tilta slēgumā ) vecu krievu ražojuma estrādes pastiprinātāju. It kā strādājošu, taču man skaņa nepatika, kā arī tā parametri neatbilst mūsdienu standartiem. Papildus arī fons izejā paliels. Izjaucu viņu atstājot tikai korpusu un transformatoru, kā arī vēl kādas sīkās detaļas.
Tā nu viņš man kādu gadu mētājās stūrī ar daļēji sagatavotu korpusu - no alumīnija atgriezumiem biju izgatavojis alumīnija "grīdu" un Kļavas koka priekšējo paneli, kā arī parakājoties savās detaļu kastēs - atradu smukus japāņu LED indikatorus uz 24V un apaļu pogu - tos arī iestrādāju korpusā.
Tad nu pāris dienas atpakaļ impulsīvi pieķēros un pabeidzu šo aparātu. Shēmu izvēlējos no N. Pass - AB100. INteresants ar to, ka izejā paralēli darlingtona tipa tranzistori ( divi tranzistori vienā korpusā ) .
Plates zīmēju pats ar ExpressPCB programmu, jo gatavus risinājumus neredzēju - sanāca ļoti labi - fons nav un viss srādāja ar pirmo piegājienu bez testa maketa - izņemot testus simulatorā, jo dažas detaļas aizvietoju - ieejā plēves kondensators, izejas tranzistori jaudīgāki un to-3 metāla korpusā jo tāds radiators un plastmasas tranzistorus likt būtu nēetiski (tapēc to ir mazāk 4 vietā 2 katrā pusē) , vidējas jaudas arī citi u.c. sīkumi.
Korpuss tika nokrāsots, radiatori ir gana masīvi un nesilst praktiski vispār. Domāju viņus var izmantot vēl jaudīgākam pastiprinātājam - tikai tad barošanas spriegums jāpaceļ- jāmaina transformators.
Ar esošo sigmas transformatoru - barošana sanāk +-43 V un izejas jauda 98 W uz 8 Omi.Filtra kondensatori - 30 000uf katrā barošanas pusē. Ielikti drošinātāji un rezistori lai indikatoru ledi nenodegtu - tie norāda uz + un - barošanas esamību. Miera strāvu ieregulēju ap 100mA uz tranzistoru - citādi radiators auksts, būs japamēģina kādu 1W A klasē izspiest ar vēl biku lielāku strāvu. Patīkami, kad on/off būkšķi nav skandās.
Pats būvējums ir ātrs (2 dienu ) budžeta variants - nekādu kosmisku detaļu - tranzistori pa vienu dienu atbrauca no poļu tme.eu - kas arī ir lielākās izmaksas. Lielākais laiks - visu vadu salodēšana un korpusa sagatvošana.
Zīmējums uz priekšas paneļa iedvesmojoties no shēmas autora sacītā. Kopumā atkal kādi pārsi desmitu skrūvju un 2x vairāk uzgriežņu tika izlietots - beigās jau pa visām kastēm meklēju m3 uzgriežņus.
Pārējais bildēs ar paskaidrojumiem.