Cerēt jau tu vari, bet tas nenotiks, jo:
1) Mēs nespējam ražot lēti.
2) Mēs nespējam būt neatkarīgi, tāpēc par šito zimolu aizmirsti.
3) Neviens politiķis nevēlēsies investēt milzīgu naudu autobūves izglītības jomā, pat ja kāds trakais investēs naudu pašā autorūpnīcā. Kam tas vajadzīgs? Elementāri, praktiski visas autoindustrijas darbojas kopsolī ar universitātēm, kurās dzimst vajadzīgie tehniķi, kuri iziet konkrētas apmācības un parktizējas visos vai konkrētos elementos, lai katru detaļu uztaisītu precīzu un lētu un viss kopā darbotos veiksmīgi. Esmu bijis Drēzdenē un Cvikavā, kur ir šādas augstskolas, kur ir VW un BMW dizaina rūpnīcas un ap tām dažos kvartālos - lērums visu iespējamo automobiļu detaļu dizaina rūpnīcas. Tad, kad auto no idejas nonāk līdz reālam objektam un ir notestēts, izsludina konkursus uz detaļu ražošanu ar noteiktām kvalitātes prasībām un pašas rūpnīcas kompleksa būvēšana (visbiežāk ne Vācijā). Detaļu ražotāju pretendenti arī pielāgo savas rūpnīcas vai būvē jaunas rūpnīcas (vai pārbūvē esošās), lai izgatavotu paraugus konkursam un uzreiz nodemonstrētu gatavību nepārtraukti ražot. Kas uzvar, tam forši, kas zaudē, tam miljoni tutū un rūpnīca jādemontē, jo nekam citam to vairs izmantot nevar. Varu mierināt, esošo rūpnīcu vadītājiem tas parasti nav bankrots, bet tehnologi pa mizu dabū pamatīgi, jo visbiežākie konkursa neuzvarēšanas iemesli - izmēru kļūda par 20-200 mikroniem kādā no dimensijām (visbiežāk tehnoloģiskajā aizsargpārklājumā).
Mums reālākais no tā ir augsto tehnoloģiju rūpniecība (piemēram elektromobiļi ar par pakāpi jaudīgākām baterijām) vai "biezo maciņu" prieciņš, ar ko mēs jau nodarbojamies.