Uzreizi gan jāsaka, ka man dizaina lietas ir tāds kā brīvā laika hobijs ne peļņas avots, līdz ar to visdrīzāk profesionāli webdizaineri un šīs jomas pārzinātāji visdrīzāk šausmās saķertu galvu. Radīšanas process man pašam šķiet interesantākais un domāju, ka šie principi varētu interesēt jebkuru cilvēku, kas domājis par sava logo/ identitātes izveidošanu.
Jaunas identitātes simbola/ logo izveidošana (soli pa solim)9
Pirmais solis ir „klients”- tas, kam logo tiks veidots, es logo nolēmu izveidot pats savam Youtube kanālam Latvian Folk https://www.youtube.com/user/wamsall Šajā mūzikas kanālā es ik laikus ievietoju latviešu folkmūziku, postfolku, elektro folku, utt.
Kad „klients” ir apzināts, es parasti veidoju „Prāta karti” (angliski to dēvē par Mind Map), jeb sarakstu sagrupētus atslēgas vārdus, kas saistās ar konkrēto uzdevumu. Citi šim nolūkam izmanto speciālas programmas, bet man patīk pierakstīt ar roku, parasti pietiek ar A5 vai A4 formāta papīru. Sākumā izveidoju tādus kā grupas nosaukumus (manā gadījumā tie ir krāsas, objekti, mūzika, materiāls, senbalti) un tad šīs grupas papildinu jau ar konkrētiem vārdiem.
Ja logo būtu jāveido nozarei, kas man ir sveša, tad pirms šī soļa es veiktu izpēti par konkrētu nozari, aplūkotu konkrētus identitātes/ logo piemērus, veiktu tādu kā nelielu analīzi kas tajos patīk/ nepatīk, kā varētu izveidot labāku. . Šajā gadījumā šo posmu varēju izlaist, jo folkmūzikā un ar to saistītos jautājumos orientējos labi.
Nākamais solis ir izveidot tādu kā vizuālmateriālo iedvesmas bāzi (angliski- mood board) ar objektiem, krāsu paleti, kas varētu palīdzēt rosināt labas idejas- parasti veidoju A3 formāta izmērā digitālu attēlu, kas sastāv no daudziem sīktēliem par pamatu ņemot iepriekš izveidoto prāta karti (mind map). Attēlu meklēšanai pamatā izmantoju google un pinterest, jo tur cilvēki ir savākuši un sagrupējuši daudz kvalitatīvus attēlus par dažādām tēmām. Protams, var iet uz bibliotēku, muzeju un izmantot vēl dažādas citas vietas un metodes kā smelties iedvesmu, pašam fotografēt, utt.
Kad šis solis ir izpildīts tad sāku zīmēt sīkskices logo idejām, dažkārt ir tā, ka logo ideja jau rodās uzreizi skaidra kādā no sākuma posmiem, bet pat tad tomēr nenāk par ļaunu uzmest ātrās idejas, jo nekad jau nevar zināt vai neienāks galvā kāda labāka ideja. Es parasti A4 formāta lapu sadalu 16 daļās (4 horizontālas līnijas, 4 vertikālas, pietiek ar vienu vai divām šādām lapām. Tad jāļaujas īstai prāta vētrai, vienai skicei veltu 30- 60 sekundes, šeit nav svarīgi izzīmēt detaļas, jo galvenais ir ideja, dažkārt jau atsevišķāks idejas tiek piezīmētas kādos sākuma posmos. Kad idejas ir sazīmētas un galva atsaka ģenerēt ko jaunu, tad var izvēlēties 3 labākās un šīm izstrādāt jau mazliet detalizētākus un rūpīgākus zīmējumus. Man parasti ir tā, ka jau ir skaidrs, kura viena ideja paliks kā galvenā un tad pie tās arī strādāju. Tie, kas veido radošus darbus kādam ārējam klientam, savas 2-3 idejas prezentē/ pārrunā ar klientu un tad gala vārdu par izvēlēto dizainu saka klients. Galvenais klientam rādīt tās skices, kas pašam šķiet pieņemamas, jo neviens nav pasargāts no bezgaumīga klienta.
idejas „materializēšana”. Tad kad izvēlēta koncepcija sākās izstrāde. Mana ideja ir gana vienkārša, no visām izvēlējos divus putnus- tādus, kādus agrāk kā rotas nēsāja senbalti, jo putni apzīmē kā dziesmu tā arī simbolizē tos aizlaikus, kuros cēlušās mūsu mutvārdu kultūra, kas vairāk vai mazāk dažādās transformācijās saglabājusies arī šodien. Logo nolēmu veidot tā, lai putni pārāk nelektu ārā un tomēr būtu pamanāmi.
Man patīk eksperimentēt ar dažādiem materiāliem, tāpēc nolēmu „identitāti” veidot kā rasta grafiku, nevis vektorgrafiku. Vektorgrafika ir daudz ierastāka logo veidošanas bāze, jo vektorgrafikā veidotus logo var pēc vajadzības samazināt/ palielināt neietekmējot attēla kvalitāti (SVG, EPS, un citi), kamēr rasta grafikā veidots attēlu palielinot lielāku kā oriģinālu, sāk zaudēt kvalitāti (datnes formāti parasti ir JPG, PNG). Ja ir vēlme šo jautājumu aplūkot rūpīgāk, var internetā meklēt informāciju pēc atslēgas vārdiem „vector vs raster”. Vārdu sakot, izlēmu logo veidot tā, kā to normālā gadījumā nekad nedarītu, lai gan pieļauju domu, ka nākotnē logo varētu uzlabot un pārstrādāt vektorgrafikā.
Ja pirmo posmu var izdarīt teju ikviens, tad paša logo izstrādē jau nepieciešamas zināmas zīmēšanas/ grafiskās programmas zināšanas. Sākumā ar zīmuli pārzīmēju ideju, kuru nolēmu īstenot kā logo. Attēlā var redzēt aizvēsturisku automātisko zīmuli ar serdīti, šim zīmulim ir sudraba ietvars- zīmuli iegādājos ebay.
Pēc tam uzzīmēju kontūru uz kartona, šis "putns" man kalpos kā šablons.
Tad visu izzīmēju ar ļoti smalkiem flomasteriem, angliski tos sauc par fineliner.
Ieskanēju un sākumā apstrādāju ar brīvi lietojamu attēlu apstrādes programmu Photoscape http://www.photoscape.org/ps/main/index.php
Tālāk darbs notiek programmā Adobe Photoshp- šī ir maksas programmas, man Adobe Photoshop un Adobe Illustrator „īre” ik mēnesi izmaksā aptuveni 25 angļu naudiņas.
Kā bezmaksas alternatīvu šīm programmām var izmantot Gimp rastergrafikai http://www.gimp.org/ un Inkscape vektorgrafikai https://inkscape.org/en/.
Fonā latvju zīmei izmantoju simbolu no Tildes biroja iebūvētajiem latvju rakstu fontiem. Vēl fonam izmantoju iepriekš nofotografētu kartonu.
Šāds izskatās gala rezultāts, te gan prasītus neliels darbs, lai visu pieslīpētu, bet tas lai paliek kādam brīvākam brīdim. Izmantojot šādu paši principu var darināt ne tikai logo, bet ar dažām niansēm veidot daudz dažādas citas lietas, kurās nepieciešams radošums, piemēram, spēļu izstrādes posmos.