Kristofera Nolana filma "Pirmsākums".
Aspekts, kas vieno daudzus kritiķus, apskatniekus un filmu mīļus ir tas, ka šis ir kārtējais Kristofera Nolana šedevrs, kurš jau tagad ierindojams zinātniskās fantastikas klasikas plauktiņā. Lai gan filma varētu šķist pārāk piesātināta ar zinātniskās fantastikas elementiem un specefektiem, un reti šī žanra filmas tiek godalgotas, tai esot labas izredzes iekļūt labākās filmas kategorijas desmitniekā.
Jauno filmu Nolans veidojis kā spraigu krimiķi, kam cauri vijas sapņu ekspertu uzdevums iekļūt sava upura prātā, iesakņojot tajā kādu pasūtījuma ideju. Izklausās gaužām vienkārši. Tomēr šis sižetiskais mugurkauls tiek apaudzēts ar nemitīgām šaubām par sapņa un realitātes īstumu, un citām cilvēcīgām idejām par atmiņām, nožēlu, vēlmi atgriezties pagātnē un patverties neīstumā, ko vari kontrolēt. Turklāt tas paveikts neticami iespaidīgā vizuālā valodā. Specefektu izmantojums šoreiz attaisnojies pilnībā – filmā mēģināts ne tikai konstruēt pašu sapņu pasauli, bet arī procesu, kā veidojas tās arhitektūra, uzsverot – grozies kā gribi, bet realitāte ir subjektīvu ideju atspoguļojums un kopums. Un tā no jauna veidojas katrā acu mirklī. Absolūtu publikas mīlestību iekaro filmas atvērtais fināls. Mazliet paredzams, bet nenoliedzami garšīgs.
jeb:
"Doms Kobbs - augstas klases profesionālis, kurš ir absolūti labākais vērtīgas informācijas iegūšanā no jebkura cilvēka, kura sapņu pasaulē viņš ir iekļuvis. Būdams ļoti pieprasīts korporatīvajā spiegošanā, Kobbs ir starptautiska līmeņa bēglis, kuru vajā gan konkurenti, gan arī likumsargi. Piekritis veikt pēdējo uzdevumu, Kobbs ar savu palīgu grupu iekļūst kāda jauna biznesmeņa sapņos, lai ar to palīdzību atrastu vajadzīgo informāciju šī darba pasūtītājam. Ejot cauri daudzajiem līmeņiem prātam neaptveramajā un vizuāli iespaidīgajā sapņu pasaulē, Kobbs cenšas rast atbildes uz pagātnes notikumiem savā personīgajā dzīvē, kā arī ar jebkuriem līdzekļiem perfekti paveikt ideālu noziegumu."
/Par tiem lego attēliem - tas nav no filmas, - kreatīvs atainojums/