Nu ko, ir laiks iepazīstināt spokus ar kaut ko atšķirīgu no lielākās daļas, ko šeit liek iekšā.
”GY!BE” ir kanādiešu post-roka grupa, dibināta 1994. gadā Monreālā, Kvebekā. Šī grupa atšķiras ar saviem garajiem, instrumentālajiem skaņdarbiem (no sešām līdz divdesmit piecām minūtēm) un daudzo biedru skaitu. Deviņi pastāvīgie grupas dalībnieki veido ilgus skaņdarbus, kuros izmanto īsus akcentus, plašas skaļuma maiņas, vairākas ierakstītas un pārveidotas skaņas. Studijas albumos, parasti, nav vairāk par piecām dziesmām (ar kurām arī pilnīgi pietiek).
”Godspeed You! Black Emperor” darbojās no 1994. gada līdz 2003., tad pārstāja braukt tūrēs un rakstīt albumus, taču šogad viņi spēlēs vairākus šovus Lielbritānijā un pārējā Eiropā (arī All Tomorrow’s Parties festivālā, decembrī) un deviņus koncertus Amerikā.
Lielāko daļu klausītāju (arī mani), pievelk tā īpašā skaisti briesmīgā noskaņa, kas piemīt viņu dziesmām (it sevišķi „Sleep”, ko šeit arī pievienoju).
Viņu koncerti ir pazīstami arī pēc filmu klipiem, kas tiek rādīti uzstāšanās laikā. Efrims Menuks paskaidroja, ka šie klipi, kuri visbiežāk veido vijoliste Sofija Trudeau, ir svarīgi, jo „iederas visā kontekstā”.
Viņi arī atļauj publikai ierakstīt šovus, tāpēc, bieži vien, fani izplata dziesmas, pirms tās ir ierakstītas studijā.
Grupas dalībnieki (uzskatīšu tikai šībrīža):
David Bryant (ģitāra, kasetes)
Efrim Menuck (ģitāra, sintezators)
Mike Moya (ģitāra)
Norsola Johnson (čells)
Sophie Trudeau (vijole, filmu veidošana)
Thierry Amar (basi)
Mauro Pezzente (basi)
Bruse Cawdron (perkusijas)
Aidan Girt (perkusijas)
Studijas albumi:
All Lights Fucked on the Hairy Amp Drolling (1994. gadā - kasetēs un tikai 33 kopijās)
F♯A♯∞ (1997.)
Lift Your Skinny Fists Like Antennas to Heaven (2000. gadā, šis, starpcitu, ir mans mīļākais viņu albums)
Yanqui U.X.O. (2002.)
Tālāk ir paliels papildinājums, ja nu kādam tiešām interesē kas vairāk.
Grupas vēsture
Grupa nosaukumu ņēmusi no „God Speed You! Black Emperor” – 1976. gadā veidotas japāņu dokumentālās filmas par baikeru bandu „Black Emperors”. Grupas mūzika visbiežāk tiek klasificēta kā post-roks, taču viņus ietekmē arī no tādi stili kā progresīvais roks, klasiskā mūzika, avangards.
Efrims Menuks, Maiks Moija un Mauro Pezente izveidoja grupu ap 1994. gadu, taču tās sastāvs ir mainījies ļoti bieži.Grupai ir bijuši vairāk kā divdesmit dalībnieki, bet tai ir tendence palikt tikai deviņiem.
Instrumenti un dziesmās izmantotie „papildinājumi”
Tiek spēlēti daudz un dažādi instrumenti, taču mūzika balstās uz elektriskajām un basģitārām, stīgu instrumentiem un perkusijām. Citi instrumenti kā „glockenspiel” (perkusiju instruments) un „Franču rags” parādās periodiski. Mūzika ierakstos bieži tiek papildināta ar, grupas ierakstītiem, ierunātiem tekstiem no visas Ziemeļamerikas, ieskaitot apokaliptisku ielu sludinātāju no Providences, Rodas salā, benzīntanka paziņojumu, vairāku bērnu dziedāšanu un runāšanu franciski un arī daudzus ierakstus no radio.
Attieskme pret presi
Pagātnē grupas dalībnieki nelabprāt sniedza intervijas un izpauda savu riebumu pret „main-strīma”, komerciālo mūzikas industriju. Tas viņiem ir devis tumšu, nedraudzīgu, reputāciju. Tomēr viņi kļuva plašāk pazīstami pēc parādīšanās uz britu žurnāla „NME” vāka, 1999. gadā.
Visvairāk ar presi kontaktējas Efrims Meinuks un šī iemesla dēļ dažreiz tiek uzskatīts par grupas līderi, ko viņš vairākas reizes ir konkrēti noliedzis. „Insound” rīkotajā intervijā viņš un grupas bijušais dalībnieks Rodžers Teliērs-Kreigs spēcīgi parādīja savus politiskos uzskatus par korporatīvajiem medijiem.
Grupas dalībnieki piedalās arī dažādos citos projektos, ieskaitot „Thee Silver Mt.Zion Memorial Orchestra & Tra-La-La Band”, “Fly Pan Am”, "HRSTA", un “Set Fire to Flames”.
Reiz “GY!BE” tika noturēti par teroristu grupējumu. Pēc apstāšanās benzīntankā pēc degvielas, Ardmorā, Oklahomā, 2003. gada tūres laikā ASV, benzīntanka darbiniece sadomājās, ka grupa ir teroristi un ātri to paziņoja kādam apmeklētājam, kas izsauca policiju. Kad vietējā policija ieradās, grupa tika aizturēta, līdz ar viņiem izrunāsies FIB. Kaut gan polcija bija aizdomīga par “pret-valstiskajiem” dokumentiem un dažām fotogrāfijām, viņi neatrada nekādus kriminālu darbību pierādījumus. Vēlāk, tā vakara koncertā Misūri, Efrims pastāstīja pūlim par notikušo un pieminēja, ka viņu izcelsme bijis iemesls, kāpēc viņus palaida tik ātri “ Tā ir laba lieta, ka mēs esam jauki baltie no Kanādas”, norādot uz rasismu policijā.
Šis atgadījums ir pieminēts Maikla Mūra grāmatā “Dude, Where’s My Country?”.
Paldies Flegmatiķei par palīdzību raksta sagatvošanā.
Pirmais video ir pirmā daļa no "Sleep" un šeit, diemžēl, nevar pievienot visas.
Otrais video ir daļa no "East Hastings" (kas, starpcitu, skanēja arī filmā "28 days later") un tā saucas "Drugs In Tokyo"