Sūdzēšanos nevajag sajaukt ar cilvēka informēšanu par kļūdu vai trūkumu, tādējādi padarot iespējamu tā izlabošanu. Atturēties no sūdzēšanās katrā ziņā nav tas pats, kas samierināšanās ar sliktu kvalitāti vai izturēšanos. Tajā, ka tu pasaki viesmīlim – zupa ir auksta un to vajadzētu uzsildīt –, nav ego, ja tu izmanto faktus, kas vienmēr ir neitrāli. “Kā jūs uzdrīkstaties pasniegt man aukstu zupu…” Tā ir sūdzēšanās. Šeit atrodams “es”, kam patīk justies personīgi aizvainotam aukstas zupas dēļ un kas no šīs situācijas iegūs visu iespējamo, “es”, kam patīk kādu vainot. Sūdzēšanās, par ko runājam, kalpo ego, nevis pārmaiņām. Dažreiz kļūst acīm redzami, ka ego patiesībā nevēlas pārmaiņas, lai varētu turpināt sūdzēties.Sūdzēšanos nevajag sajaukt ar cilvēka informēšanu par kļūdu vai trūkumu, tādējādi padarot iespējamu tā izlabošanu. Atturēties no sūdzēšanās katrā ziņā nav tas pats, kas samierināšanās ar sliktu kvalitāti vai izturēšanos. Tajā, ka tu pasaki viesmīlim – zupa ir auksta un to vajadzētu uzsildīt –, nav ego, ja tu izmanto faktus, kas vienmēr ir neitrāli. “Kā jūs uzdrīkstaties pasniegt man aukstu zupu…” Tā ir sūdzēšanās. Šeit atrodams “es”, kam patīk justies personīgi aizvainotam aukstas zupas dēļ un kas no šīs situācijas iegūs visu iespējamo, “es”, kam patīk kādu vainot. Sūdzēšanās, par ko runājam, kalpo ego, nevis pārmaiņām. Dažreiz kļūst acīm redzami, ka ego patiesībā nevēlas pārmaiņas, lai varētu turpināt sūdzēties.Palūkojies, vai vari notvert, proti, pamanīt balsi galvā varbūt tieši tajā brīdī, kad tā par kaut ko sūdzas, un atpazīt to, kāda tā ir: ego balss, nekas vairāk kā nosacīts prāta modelis, doma. Pamanot šo balsi, tu aptversi, ka neesi šī balss, bet gan tas, kurš to apzinās. Patiesībā tu esi apzināšanās, kas apzinās balsi. Fonā ir apzināšanās. Priekšplānā ir balss, domātājs. Tādējādi tu atbrīvojies no ego, atbrīvojies no neievērota prāta. Brīdī, kad tu apzinies ego sevī, tas, atklāti runājot, vairs nav ego, bet vienkārši vecs, nosacīts prāta modelis. Ego nozīmē neapzināšanos.Apzināšanās un ego nevar pastāvēt līdzās. Vecais prāta modelis vai garīgs paradums var vēl aizvien izdzīvot un kādu brīdi parādīties atkārtoti, jo tam piemīt kolektīvās cilvēciskās neapzināšanās virzītājspēks tūkstošiem gadu garumā, bet katru reizi, kad to atpazīst, tas kļūst vājāks.