Astronomi atklājuši planētu, kas līdzīga Zemei64

Astronomi paziņojuši, ka ir atraduši ar ūdeni bagātu un salīdzinoši tuvu planētu, kas ir līdzīga izmēra kā Zeme, ziņo CNN.

Lai gan planēta, iespējams ir pārāk karsta, lai tajā būtu līdzīgas dzīvības formas kā uz Zemes, atklājums jau nodēvēts par lielāko panākumu cilvēces meklējumos pēc dzīvības uz citām planētām.

Planēta, kas nosaukta par GJ 1214b, riņķo ap zvaigzni, kas ir daudz mazāka un mazāk spīdoša nekā mūsu Saule. Tas esot būtiski, jo daudzus gadus astronomi uzskatīja, ka planētas var riņķot tikai ap zvaigznēm, kas pēc lieluma ir līdzīgas saulei.

CNN raksta, ka jaunatklātā planēta «atradās tieši pretī astronomu sejām, gaidot, kad viņi paskatīsies». Tā vietā, lai izmantotu jaudīgus teleskopus, kas pievienoti pavadoņiem, šoreiz zinātnieki izmantojuši amatieru izmēra, 16 collu teleskopu uz zemes.

Nebija nekādu tehnoloģisku iemeslu, kādēļ atklāšana nevarēja notikt senāk, sacījis viens no zinātniekiem.

Planēta ir arī diezgan tuvu mūsu saules sistēmai - tikai aptuveni 40 gaismas gadu attālumā.

Zinātnieks gan sacījis - maz ticams, ka jebkura dzīvības forma, kas tiks atklāta uz šīs planētas, būs līdzīga dzīvības formām uz Zemes, bet viņš šo ideju neesot noraidījis pilnībā.

pagaidām ātrākais NASA kosmoskuģis(bez cilvēka) spēj attīstīt ātrumu 250,000 km/h , tātad līdz tai planētai tas aizlidotu aptuveni 172326 gados.

Tad kravājam somas un pirmdien izbraucam, ja?

Ir uz ko tiekties :) +

emm, šo planētu atklāja 2009 gada decembrī, pēc izmēriem viņa ir apm 2,5X lielāka par zemi. par to vai tā ir akmeņaina planēta vai vnk gāzes milzis vel nav precīzas skaidrības, taču zinātnieki štuko, ka ja tā ir planēta ar cietu virsmu, tad apmēram 25% no massas varētu būt akmens, un pārējie 75% ūdens, pārāk mazs blīvums šamējai, temperatūra uz planētas ir 120-282 grādi pēc Celsija. planētas vecums ir apm 6X10^9 jeb 6.000.000.000 gadu, pie kam viņa atrodas diezgan tuvu zvaigznei, kas gan ir mazāka  par mūsu sauli, visi šie fakti rāda uz to, ka tur visiespējamākais nebūs  pietiekami blīvas atmosfēras, pa šiem gadiem planētai varēja apstāties  iekšējā Dinamo mašīna, kas ražo elektromagnētisko lauku, kas attiecīgi pasargātu planētas atmosfēru no aizpūšanas kosmosā.. (spilgts piemērs ir Marss) ..

cerams tomēr ka apdzīvojama xD(vai vismz pielāgojama),jo kad cilvēce zemi būs galīgi izvarojusi kaut kur jau vajadzēs likties..

tikai aptuveni 40 gaismas gadu attālumā. tfu tas jau visp maz ;P .. ++ :)

jāsāk kravāt ceļasomas...

Man jau patīk šitādas lietas, kas saistās ar mistiku utt.

lai tik peta tik lai neizdoma vest shurp neko. izpostis naturalo kartibu pec biologiska faktora.

paga cik bija 40 gaismas gadi?nu gados

Interesanti

atbildot uz niks komentāru " vispaar jau ~300  000 m/s   NE... " Gaismas ātrums ir 3*10^8 m/s, jeb 300 000 000

nu ko zinatnieki!stradajam pie jauniem dzinejiem!lai varam pa 10 gadiem vismaz lidz turienei aizceljot!

tikai aptuveni 40 gaismas gadu attālumā..     skaidrs 378429218903232 km :D

tikai aptuveni 40 gaismas gadu attālumā. xD

atbildot uz Berzs komentāru " Kur ir raksta pirmavots??? " /spacefellowship

Ka tur var but udens ja tur ir ljoti karsts? tas man nedalec ... vinjsh neiztvaiko tur?

pa to udeni, tas nebus udens ka mums H2O vai krana udeni H2O + Ca un citas. udenim butu cita struktura cits blivums - cita varisanas t°