http://spoki.tvnet.lv/liktenis/Mana-dienasgramata-1septembris/768403">Sākums<<
http://spoki.tvnet.lv/liktenis/Mana-dienasgramata-7oktobris/772068">Mugurskats<<
Skaņa! Ceļos. Pārtraucu modinātāju un dodos uz virtuvi(prieks atkal celties laikā). Nebiju domājis, ka būtu pietrūcis brokastu tik ļoti.
Nonāku pieturā. Gaidu autobusu. Tas atbrauc. Nopērku biļeti un iekārtojos pie loga(šodien autobuss ir patukšs). Laiku vēlāk blakām apsēžas kaimiņš. Uzzinu, ka viņam āri iet jautri. Apspriežam, kāpēc šodien ir tik maz tautas. Secinām, ka sakarā ar to, ka vakar autobuss brauca divas reizes ilgāk uz Rīgu, braucēji izdomāja braukt agrāk, lai nenokavētu. Savukārt mēs braucām ar šo autobusu šajā pašā laikā un tas pat nekavēja(labāk mums- varējām izvēlēties vietu)!
Izkāpjot no autobusa pamanu debesis un tās aizrauj. Tieku debesu apmāts un domāju tikai par to, kā vislabāk tās nofotografēt(ja būtu fotokamera, tad būtu pavisam labi). Nezinu, vai bija vēss vai silts, bet apmāts ar debesīm nejutu, ka būtu auksts(šodien rīts bija silts ?).
Izeju caur koledžas ieejas durvīm bez desmit minūtēm astoņos un priecājos(kā jau ierasts, laicīgi nonācu koledžā!)!
Pirmais romietis! Sākam ar teoriju(kā jau tas ir ierasts). Runājam par tabulāciju MS office word. Nu ta beidzot, izrādās, ka mācību iestādēs arī māca ko interesantu! Vienmēr gribēju zināt, ko dara tie ķekši uz "lineāla" Word lietotnē. Pēc teorijas pasniedzēja parādīja, kā tas izskatās praktiski un tad tika doti darbi. Sākumā radās problēma. Pārlasīju uzdevuma nosacījumus. Problēma pazuda. Pirms pāra beigām izpildīju dotos uzdevumus (netipiski, bet gadās). Pēc to izpildes, kā pasniedzēja bija teikusi, varēja dabūt papildus uzdevumus, uz kuriem pieteicos. Papildus uzdevums bija vienkāršs, bet lai cik jocīgi tas nebūtu, beidzās pāris.
Otrais romietis! Angļu valodai bija jāmācas dialogs no galvas vārds vārdā. Uzskatu, ka to biju izdarījis. Sākās pāris. Deva laiku atkārtot. Atkārtojot uzskatīju, ka visu zinu. Atkārtojot izdomāju pierakstīt vārdus (kuri bija jāzina) kladē. Tad pasniedzēja jautāja:"Vai tie, kuri raksta kladēs, nenāks atstāstīt dialogu ?" (uz tāfeles bija dots uzdevums. Teica, ka tad, kad atstāsta, var sākt pildīt)
Sapratu, ka tas attiecās arī uz mani. Ātri noreaģēju un pateicu, ka esmu gatavs stāstīt! Rezultātā, pirmo izsauca stāstīt. Atnācis klases priekšā gaidīju, kad teiks runāt. Pasniedzēja izvēlējās vēl vienu personu. Neapdomājis, ka tas, ka esmu pirmais nozīmē, ka sāku dialogu, kā pirmā persona, pateicu, ka varu sākt, kā dialoga pirmā persona(izskatījās, ka pasniedzēja neievēroja to. Paveicās).
Dialogu stāstīt bija interesanti, bet diemžēl stāstot izlaidu ļoti daudz frāžu. Jebkurā gadījumā, tā bija jautra pieredze, kas trūka. Pēc sākotnēji uzdoto uzdevumu pildīšanas, nonācām līdz dialogiem, kuros vajadzēja izvēlēties pareizos vārdus. Pārpratu uzdevumu un risināju tikai otro dialogu. Izpildu un gaidu nākamo uzdevumu. Gadās tā, ka pasniedzēja palūdza tekstu lasīt un sadzirdēju, ka tiek lasīts cits dialogs. Tūlīt saprotu, ka neizpildīju sākumu. Uzreiz nākamais tieku saukts es. Nezinu, kur lasīt. Kādu brīdi kavējos. Tad pasniedzēja pastāsta, kur vajag lasīt. Sāku lasīt. Jāizvēlas trūkstošais vārds. Neesmu to izdarījis. Ātri izsecinu, kurš vārds jālieto un sev par brīnumu izvēlos pareizo. Gadījās tā. Bet tamdēļ, ka notikumam pretī skatījos ar smaidu un atvērtām rokām, necietu (secinājums- Ja smaidīsi, tad dzīve smaidīs pretī!).
Lunchtime ! Eju pēc izziņas. Paspēju saprast, ka ir 2 kabineti. Vienā dod izziņas studentiem, bet otrā biju iegājis es. Tiku līdz vajadzīgajam kabinetam un veiksmīgi saņēmu to, ko vēlējos saņemt.
Nonākot ēdnīcā domāju:"Ņemšu vistas fileju, tikai tad, ja būs makaroni!" Pienāk kārta, kad izsaku, ko vēlos ēst, bet nepaspēju teikt ne vārdu, kad man iedeva šķīvi ar vistas fileju(smieklīgi...).
Trešais romietis! Atgriežamies tajā pašā kabinetā, kur notika pirmais pāris. Notiek informātikas pāris. Tiek rādīts klips par atbildību un pienākumiem internetā. Nu jā... kā jau to var paredzēt, anonimitāte internetā ir apdalīts jēdziens- neviens nav anonīms, ja būs vajadzība, tad jebkuru var atrast. Tad atbildam uz 9 jautājumiem, kuri ir saistīti ar klipu. Veidojam tabulu par likumiem, kurus var pārkāpt un dabūt bargus sodus. Beigās saņemam mājasdarbu, kurā jāizdomā 10 jautājumi par šo tēmu(atbildes arī jādomā).
Ceturtais romietis. Ir sācies pēdējais pāris! Šajā pārī uzzinām, kā izbeidzās Sparta un Atēnas (sākumā bija Atēnas un Sparta, un Persija. Persieši apvainojās uz grieķiem, uzsāka karu. Sākumā persiešiem gāja labi, bet pārāk aizrāvās ar iekarošanu un tika sakauti. Tad Atēnas sakašķējās ar Spartu un uzsāku savstarpēju karu[Atēnām bija attīstīta flote, Spartai- zemes spēks un karš notika uz sauszemes]. Sparta uzvarēja, bet Spartai palīdzēja Maķedonija! Kamēr spartieši svinēja uzvaru, maķedonieši sakāva spartiešus un visu savāca sev. The End).