Mūzikas teorija 1.1. daļa skaņkārtas.
(Ievads) Labdien, šis ir mans 1. raksts, tāpēc nedaudz pastāstīšu par sevi. Es teicami orientējos mūzikas teorijā ( solfedžo), un tāpēc nolēmu padlīties ar citem savās zināšanās, jo nav jēgas paturēt to tikai sev. Šie raksti paredzēti tiem, kas kaut ko nesaprot solfedžo vai mācību stundās.(Šie raksti derēs gan parstās skolas līmenim (pirmie raksti), gan visi citi raksti mūzikas skolas audēkņiem vai arī pieaugušiem cilvēkiem, kas vēlas apgūt instrumentu pašmācības ceļā.
(Šeit sākas pats raksts). Skaņkārtas - tās ir divas mažors un minors. Mažors skan priecīgi, bet miniors bēdīgi, smeldzīgi. Bieži rodas jautājums kā, tad noteikt vai tas ir minors, vai mažors ja tu redzi tiekai notis? Šādā gadījumā mums ir jāzin mažori ar to paralēlajiem minoriem un, to atslēgas - tās ir diezs, kas izkatāskā režģīts un bemols kā b burts. Tātad lūk saraksts ar mažoriem un to paralēlajiem minoriem.
Do mažors - la minors
Sol mažors - mi monors un tā zīme ir fa diezs
Fa mažors - un re minors zīme ir si bemols u.tt. tālāk skaņkārtas gan jau atradīsiet paši
Tagad par pašu mažoru un minoru. Minoru vai mažoru noskaa pēc pirmās un pēdējās skaņas.
Mažors kā jau teicu skan priecīgi un par to neko vairs nepiebilst.
Minors kā teicu skan bēdīgi, smeldzīgi. Ir 3 minora veidi tie ir : 1.dabiskais minors kurm nav paugstināta neviena pakāpe to dara ar bemolu vai diezu. 2. harmoniskais minors tam ir paugstināta septītā pakāpa.3. melodiskais minors kam paugstināta 6 un 7 pakāpe un uzleju gammā ejot atkal atceļ u dabisko minoru.
Tas arī šajā rakstā viss. Paldies, ka veltijāt laiku, lai izlasītu, rakstiet komentāros, ko uzlabot turpmākajos raksto (drīkst rakstīt arī kritiku). Līdz nākamajam rakstam !!!