Ap 1980. gadu tika realizētas kāds neparasts projekts, kurā piedalījās Kanādiešu kompānija Foremost Industries un PSRS. Šajā projektā tika izstrādāts “Yamal” CSA 701, kas pēc savas būtības bija visurgājējs un tai pat laikā kravas mašīna, ar kuru varēja pārvest pat 70 tonnas smagas kravas tālajos Kanādas ziemeļos.
Yamal – pasaulē lielākais visurgājējs!4
Šīs mašīnas uzdevums bija nogādāt masīvas kravas uz nomaļiem un grūti pieejamiem reģioniem, kuros notiek naftas un gāzes vadu izbūve, attālām rūpnīcām vai citiem nomaļiem objektiem uz kuriem ar parasto transportu nebija iespējams nogādāt kravas.
Un šī mašīna bija patiesi milzīga, proti, tā bija 20 metrus gara, 4.7 metrus plata un 4.5 metrus augsta. Šo mašīnu darbināja 700 z/s motors, bet stabilu saķeri ar ceļu nodrošināja četri masīvi kāpurķēžu pāri, kas tai bez liekām problēmām ļāva šķērsot pat 2.6 metrus dziļas ūdens tilpnes, dubļu laukus un citas vietas, kuras vairumam mašīnu būtu neizbraucamas, nemaz nerunājot par masīvu kravu pārvadāšanu.
Jāatzīst ka šī mašīna nebija pati ātrākā, jo tās maksimālais ātrums bija tikai 15 km/h stundā, bet ja mēs padomājam, tad šāds ātrums ir ari saprotams, jo Jūs takšu nevēlētos pilnā ātrumā traukties ar 70 tonnu smagu kravu, pa Aļaskas purvājiem, zinot, ka tuvāka palīdzība var atrasties vairāku simtu kilometru attālumā, gadījumā ja Jums tomēr izdotos iestigt ar šo mašīnu. Tāpat šai mašīnai bija visnotaļ liels darbības rādiuss, proti, ar pilnu 2120 litru bāku, tā spēja nogādāt kravas pat 750 kilometrus. Tāpat kravas nodalījumā bija iespējams izvietot ceļamkrānu, urbjus vai kādu citu specifisku inventāru, padarot šo mašīnu par būtisku palīgu grūti pieejamos apvidos.