local-stats-pixel

VR un AR saullēkts9

22 0

Diezgan iespaidīgam interesentu lokam šķita svarīgi sekot līdzi VR un AR tehnoloģijas attīstībai. Tomēr līdz šim šīs tehnoloģijas nevarēja saistīt ar ierindas patērētāja interesi vai preci, kura apliecinātu statusu. Tomēr tuvāko gadu laikā viss varētu mainīties, jo tirgus attīstībā un virzīšanā sāk iesaistīties jauni un agresīvi spēlētāji, kuri visiem iespējamajiem līdzekļiem centīsies stimulēt savas produkcijas noietu, līdz ar ko VR un AR varētu tikt izmantota vismuļķīgākajos veidos. Tiem, kuriem šie burtu saīsinājumi(VR un AR) neko daudz neizsaka - VR ir virtuālā realitāte un AR ir augumentētā ralitāte. VR vai virtuālā realitāte ir pilnībā modelēta vide(pasaule), kurā tās izmantotājs mijidarbojas ar VR rīka starpniecību. Savukārt AR vai augumentētā realitāte ir virtuālās vides projecēšana uz reālās vides fona vai attiecīgi realitāti papildinošs slānis, kurš ļauj izmantotājam gūt informāciju par priekšmetiem vai mijidarboties realitāti aprakstošajā, digitālajā slānī starp tehnoloģijas izmantotāju un apkārt notiekošo.

Kas patreiz notiek VR/AR tirgū?
Viens no nopietnākajiem vai galvenajiem VR/AR virzītājiem patriez ir Meta(Facebook, Marka Cukenberga vadībā). Pateicoties savai iespaidīgajai rocībai, ko viņam ir sagādājusi Facebook plalforma viņš pēdējo piecu gadu laikā spēja pārpirkt un koordinēt diezgan daudzus VR/AR izstrādātājus, kas viņam ļāva šogad nākt klajā ar visai iespaidīgu ierīci - Meta Quest Pro, kas spēj nodrošināt FHD atēlu katrai atsevišķai acij. Ierīce esot diezgan kompakta, aprīkota ar neskaitāmi daudz sensoriem un integrētu audio sistēmu, skaņu uztveršanai un atskaņošanai. Tomēr neskatoties uz pamatīgajām izmaksām, ilgajam laikam, kas pavadīts izstrādājot tehnoloģiu un apjomīgajam speciālistu skaitam, kuri jau piecus gadus intensīvi strādā pie tehnoloģijas virzīšanas. Izmantotāji atrod nepilnības, kuras VR/AR virzītājiem patreiz vajadzētu turpināt uzlabot. Tāpēc Meta Quest Pro izmantošana tiek vērtēta kā nepietiekami praktiska savas funkcionēšanas ilguma pēc, izmantojot vienu uzlādi ~ divas stundas. Kā arī VR/AR vide pagaidām esot pietiekami nesakārtota, nepilnīga, piedāvajot ierobežotas iespējas gan spēlētājiem, gan virtuālās komunikācijas cienītājiem.

VR/AR attīstība un virzība

Viens no svarīgākajiem faktoriem VR/AR izmantošanai ir attēla kvalitāte, kas tiek attēlota katrai acij, tāpēc būtiskākais faktors līdz šim ir bijis izšķirtspējas palielināšana. Par cik VR/AR attēls ir pie pašas acss, tad optimālā izšķirtspēja uz katru aci varētu būt 4K attēls. Tomēr nākošais svarīgākais aspekts ir izmērs vai ierīces kompaktums, kas pamatīgi sarežģī tehnoloģiju virzītaju un izstrādātāju mērķa sasniegšanu. Jo tikai šogad(2022.) grafisko karšu ražotāji spēj nodrošināt ierīces patērētājiem, kuras spēj tikt galā ar 8K izšķirtspēju. Bez tam šīs iekārtas ir salīdzinoši lielas, patērē daudz strāvas un ātri uzkarst.
Par vienu no nopietnākajiem AR aizsācējiem varētu izvirzīt Google Glass tehnoloģiju, kura nez kapēc neguva pārāk lielu atsaucību no patērētājiem, iespējams augstās cenas pēc. Tāpēc līdz šim VR/AR virzība un attīstība tiek lielākā vai mazākā mērā saistīta ar entuziāstiem. Meta vai Facebook šo entuziastu vidū, parasti, tiek asociēta ar ļaunumu, kurš aprij(pārpērk) jebko nopietnu, kas saistas ar VR/AR. Tomēr Meta arī panāca to, ka šo tehnoloģiju sāk novērtēt tādi agresīvi tirgus dalībnieki, kā Apple un Google. Līdz ar ko Apple visdrīzāk nākamgad nāks klajā ar produktu, kurš spēs parametros un darbības kvalitātes ziņā pārspēt patreizējo trigus līderi Meta.

VR/AR nākotne

Ja par piemēru ņem viedtālruņu tirgus attīstību, tad jāatceras, ka notiecošais viedtālruņu notikums bija tirgus iepazīstināšana ar Apple iPhone, kam ar gada vai divu gadu novēlošanos nāca talkā Android viedtālruņi. Viens no būtiskākajiem faktoriem VR/AR izmantošanai ir programnodrošinājums vai platforma, kas nodrošina izmantotāja iespēju korelēt ar VR/AR saturu. Līdz ar ko tādas iespējas peinācīgā līmenī varētu nodrošināt sekojoši konglomerāti - Google, Microsoft, Apple un Meta, kas norāda uz to, ka šīs kompānijas arī visdrīzāk savā starpā konkurēs un virzīs VR/AR tehnoloģiju, lai iedzīvotos uz nevainīgā patērētāja rēķina.

VR/AR izmantojamība

Neapšaubāmi viens no VR/AR izmantošanas aspektiem būs spēles un saziņa virtuālajā vidē - tomēr vajadzētu atcerēties, ka šī tehnoloģija stimulē izmantotāja izolēšanos no reālās vides, tāpēc tie kuri neapdomīgi aizrusies ar VR/AR izmantošanu varētu sirgt ar redzi saistītām problēmām, ciest no nespējas komunicēt sev nepierastā vidē un sirgt ar nekustīga dzīves veida saistītām sērgām. Tomēr, notiekti, tehnoloģijai varētu arī atrast vērtīgus un vajadzīgus pielietojumus - 3D modeļu izstrādē dažādu attālinātu ierīču vadīšanā utt.


Meta Quest Pro - 1500$
Nreal Light - 600$
Apple Reality One/Pro ~ (3000-5000$ cenas projekcija)

lasi, vērtē, komentē emotion

Reklāma
22 0 9 Ziņot!
Ieteikt: 000
Spoki.lv logo
Spoki.lv
Reklāma

Komentāri 9

0/2000

👌

3 0 atbildēt

👍

2 0 atbildēt

👍

2 0 atbildēt

👍

0 0 atbildēt

👍

0 0 atbildēt

👍

0 0 atbildēt