local-stats-pixel fb-conv-api

Top elektriskā pasažieru lidmašīna14

54 0

Elektrolidmašīnas Alice prototipu prezentēja Parīzē 2019. gada jūlijā. Jau 2022. gadā tā sāks lidot ASV ziemeļaustrumos.

Jau pēc dažiem gadiem pasažieri varēs lidot ar elektrolidmašīnu. Avioražotājs Eviation ir saņēmis pirmo pasūtijumu deviņvietīgai elektrolidmašīnai Alice. Masačūsetsas štata aviobiedrības Cape Air paspārnē tā veiks reisus pa ASV ziemeļaustrumu daļu.

Atšķirībā no citām topošajām elektrolidmašīnām Alice no paša sākuma ir kostruētalai lidotu ar elektrību. Tās trīs propelleru dzinējus darbina litija jonu akulamotori, kuru jauda ir 900 kWh. Salīdzinājumam - elektromobīļa Tesla Model S akulamotori norošina 60 kWh. Jaunās lidmašīnas akulamotori tai ļaus uzlādētai nolidot aptuveni 1000 km, Par katru gaisā novadīto stundu akulamotori pēc tam būs jāuzlādē pusstundu.

Lidmašīnas maksimālais svars ir 6350 kilogramu, un tikai akulaotori sver 3460 kilogramu. Tie ir sadalīti pa vairākiem moduļiem korpusā un spārnā, un tie, tāpat kā Alice dzinēji, darbosies kā rezerve cits citam.

Lidmašīnas normālais ātrums būs 440 km/h, un, tā kā lidojuma attālums nevar būt pārāk liels, tā būs piemērota tuvu vai vidēju distaņču lidojumiem.

Elektrolidmašīnai ir vairākas priekšrocības salīdzinājumā ar tradicionālajām lidmašīnām. Tā būs ne tikai draudzīgāka videi, bet arī ekonomiskāka ekspluatācijā - gan tāpēc, ka elektrība ir lētāka nekā aviodegviela, gan tāpēc, ka lidaparātu būs vieglāk uzturēt, jo dzinējos ir mazāk kustīgu detaļu. Visbeidzot, tā arī trokšņos kretni mazāk nekā tradicionālās lidmašīas.

Elektrolidmašīna Alice skaitļos

Garums: 12,2 metri.

Spārna vēziens: 16,12 metri.

Svars: 6350 kg.

Dzinējspēks: 3*350 zirgspēku.

Lidojuma attālums: ap 1000 km.

54 0 14 Ziņot!
Ieteikt: 000
Spoki.lv logo
Spoki.lv

Komentāri 14

0/2000

👍

5 0 atbildēt

👍

4 0 atbildēt

Ar dīzeļģeneratoru arī gaisā varētu uzlādēt.

4 0 atbildēt

/sāk krāt naudu biļetei/😀

4 0 atbildēt

👍

4 0 atbildēt

principā, mazāk kustīgu detaļu..? - tikpat cik turboreāktīvajam dzinējam - viena kustīga detaļa - rotors..

Tas ka elektro ir dabai draudzīgāk ir mīts.. kamēr elektrību ražos no oglēm un naftas produktiem (gāzes) tikmēr tā būs daudz nedraudzīgāka dabai - lietderības koificents kopsummā ir daudz reižu mazāks kā turboreāktīvajam dzinējam..

- tvaika turbīnai lietderības koificents ir vien ap 40%.. (apmēram tikpat cik dīzelim)..

bet jāņem vērā, zudumi elektro pārvadē, akumulātors arī neatdot 100%.. un elektrodzinējs dod vien 90% lietderības koificenta.. .... - finālā sanāk ka elektrotransports "saražo" daudz vairāk CO2 nekā tradicionālie ...

- patiesībā vismazāk co2 saražo hibrīds ar dīzeļdzinēju ...

- tam pamatojums vienkāršs - dīzelis strādā visoptimālākajā režīmā, kurš dod vislielāko liederības koificentu, papildus enerģija taupās uz bremzēšanu - rekuperācija ... lietderības koificents var sasniegt pat +60% .....

- šai lidmašīna tie akumulātori sver vairāk kā tādas pašas jaudas dizeļģenerātors.... ...

2 0 atbildēt

👍

0 0 atbildēt