Lai samazinātu sastrēgumus un paātrinātu satiksmi drīz pilsētās ceļosim ar gaisa tramvajiem un ne tikai...
Nākotnes Metropole20
Vienlaikus ar lielplsētām pieaugs arī problēmas, taču to risinājumi jau ir zināmi : viduslaiku pilsētplānojums, elektrobusi, tūkstošiem velosipēdu un gudras cilvēku plūsmu analīzes sistēmas. Dzīvot lielpilsētās kļūs arvien patīkamāk.
Izaicinājumi kas jāpārvar . Iedzīvotāju skaits – Nākotnes pilsētās būs vairāk iedzīvotāju. Aizgūstot idejas no viduslaiku pilsētām un analizējot pilsētnieku pārvietošanos, mēs varēsim dzīvo vēl blīvāk. Satikmes sastrēgumi – Lai izvairītos no satiksmes sastrēgumiem pilsētās, iedzīvotāji pārvietosies gaisa tramvajiem, bet mašīnas varēs pabraukt zem milzu autobusiem.
Gaisa piesārņojums. Vidi piesārņojušās atomašīnas pārvietos pazemes līmenī. Ielas būs apzaļumotas un piederēs kājāmgājiējiem, elektromobiļiem un velosipēdistiem.
Dūmojošās mašīnas – pazemē! Automašīnas dominē daudzu pilsētu ielās un piepilda tās arī ar smirdīgām izplūdes gāzēm un skaļu troksni. Visblīvāk noslogotos autoceļus, gluži tāpat kā metri, var veiksmīgi novirzīt tuneļos zem pilsētas. Šāds risinājums ir dārgs, bet padara pilsētu mierīgāku un tīrāku, utrklāt atbrīvo ļoti daudz vietas.
Bostonā ASV ir viena no pilsētām, kuras visnoslogotākie maģistrālie ceļi tiek ievadīti tuneļos. Lielo šoseju vietā virszemē ir izveidoti parki un zaļās zonas. Daudz vietas ietaupās arī tad, ja atuomašīnu stāvietas ierīko pazemē. Dažas stāvietas ir gudras – īpašniekas novieto automašīnu ielas līmenī, bet lifts to nogādā uz plaukta zem zemmes, bet pēc tam vajadzīgbas gadījumā uzceļ virzemē.
Laidies pār auto rindām. Lielākajai daļai cilvēku gaisa trošu ceļš saistās ar slēpošanu, taču daudzviet tas ir iekļāvies lielpilsētu sabiedriskā trasnporta sistēmā. Piemēram, Kolumbijas pilsētā Medeljinā trošu ceļš jau kopš 2004. gada ir integrēts pilsētas transporta sistēmā. Pērnarī Brazīlijas pilsētā 3,6km garu trošu ceļu, kas ļauj pasažiriem, pacelties pār pilsētu.
16 minūtēs mērot attālumu, kuru agrāk ar autobusu veica pusotrā stundā. Trošu ceļi ir viespiemērotākie pilsētās ar lielām reljefa atšķirībām, bet to var arī izmantot, lai piemēram, šķērsotu platu upi. Trošu ceļa ierīkošanu apsver vēl viena lielpilsēta – Vankūvera Kanādas rietumos. Tajā gaisa tramvajs nogādātu studentus un darbiniekus uz vienu no pilsētas universitātēm, kas atrodas augstā vietā.
Modernie gaisa tramvaji var transportēt 5000- 6000 cilvēku stundā. Šī jauda gan nav pielīdzināma metro, bet var gluži labi mēroties ar tradicionālo sliežu tramvaju.