Kad testa lidmašīna X-59 pārsniegs skaņasātrumu uz zemes tas būs dzirdams ne kā rībiens, bet kā auto durvju klaudziens.
Jau 2021. gadā NASA jaunā virsskaņas lidmašīna lidojot pārspēs skaņasātrumu, un, cerams, neviens to nedzirdēs. Šīs testa lidmašīnas mērķisir pierādīt, ka ir iespējams uzkonstruēt lidmašīnu, kas lido ātrāk par skaņu, bet nerada skaļos spiediena viļņu dārdus kā parastās virsskaņas lidmašīnas.
Sākotnēji bija paredzēts, ka virsskaņas lidmašīna X-59 QueSST lidojums notiks 2022. gadā, taču Locheed Martin, kas to būvē, nesen paziņoja, ka tā varētu būt gatava ātrāk.
Grūtākais, būvējot klusas virsskaņas lidmašīnas, ir panākt, ka tām nav virsmu, kas atrastos perpendikulāri gaisa plūsmai. Tāpēc X-59 būs ļoti aerodinamiska forma, un tās priekšgals aizņems gandrīz pusi visa lidmašīnas garuma. Pilota kabīnei nēbūs atsevišķa priekšējā stikla, tāpēc pilotam būs jāorientējas ar kameru sistēmas palīdzību. X-59, izstrādāta un izmēģināta jau 2019. gadā, pierādija, ka spēj paciest spēcīgas vibrācijas un liela spiediena un temperatūras svārstības. Līdzīgi testi būs jāiztur visiem lidmašīnas elementiem.
2021. gadā, kad lidmašīna būs gatava, tā veiks testa lidojumus virs ASV sauszemes teritorijām, lai kluso troksni var novērtēt iedzīvotāju un izanalizēt uz zemes novietoti sensori. NASA cer, ka uz zemes dzirdams troksnis nebūs skaļāks kā auto durvju klaudziens. Ja X-59 attaisnos un to liktās cerības, tā bruģēs ceļu jaunām virsskaņas lidmašīnām, ar ko pārvadāt pasažierus.
Testa lidmašīna X-59 skaitļos
Garums: 29 metri.
Spārna vēziens: 9 metri.
Maksimālais pacelšanās svars: 14 700 kg.
Maksimālais ātrums: 1590 km/h.
Parastais lidojuma augstums: ap 16 800 m.