Vairums kravas helikopteru savu kravu pārved kravas nodalījumos, taču ap 1960. gadu PSRS inženieriem radās ideja: kā būtu ja mēs varētu pārvest kravas ārpus helikoptera kravas nodalījuma?
Vairums kravas helikopteru savu kravu pārved kravas nodalījumos, taču ap 1960. gadu PSRS inženieriem radās ideja: kā būtu ja mēs varētu pārvest kravas ārpus helikoptera kravas nodalījuma?
Rezultātā tika konstruēts MI-10 ar sākotnējo domu pārvest raķešu rezerves daļas un citas kravas, kuras nevar ietilpināt parasto helikopteru kravas nodalījumos. Jo patiesi, šis helikopters spēja pārvest pat 25 tonnas smagas kravas, kuru garums varēja pārsniegt pat 20 metrus. Papildus tam, helikopterā bija vieta 28 pasažieriem vai ari trīs tonnām kravas. Maksimālā Mi-10 masa paceļoties varēja sasniegt pat 43 tonnas, tā kā tas bija visnotaļ masīvs lidaparāts.
Par to arī liecināja tā izmēri, proti - šis helikopters bija 32.86 metrus garš un 9.9 metrus augsts. Tā galvenais rotora diametrs bija 41.89 metri un to darbināja 5500 z/s Soloviev D-25 V dzinējs. Tas ļāva šim helikopteram lidot ar 220 km/h un bez papildus degvielas tvertnēm nolidot 640 km.
Pirmo reizi pasaule šo helikopteru varēja apskatīt 1965. gadā Parīzē notiekošajā aviācijas šovā, kura laikā PSRS helikopters nodemonstrēja, cik ātri un vienkārši ar to var pārvietot pasažieru autobusu.
Tāpat ar šī tipa helikopteru tika sasniegti vairāki pasaules rekordi, pamatā smagu gravu pacelšanā, lielākais sasniegums šim helikopteram ir 25 tonnu smagas kravas pacelšana 2 840 metru augstumā.
Kopumā tika saražoti 55 šī tipa helikopteri, kuri tika izmantoti visdažādākajiem uzdevumiem, sākot no kravu pārvešanas un beidzot ar to, ka šo helikopteru izmantoja kā dinamisku platformu dažādiem sensoriem, radariem un ECM (Electronic countermeasure) sistēmām.
Ar tam garajam "kajam" nedaudz smiekligi izskatas, bet ta jau izklausas pec loti noderigas tehnikas.
Respect... Lidojoša Fūre (44t) ar pilnu Jūras konteineru... Nedod Dievs kaut kur nogāzties ar ātrumu 220km/h + G-force...