Kāpēc peles kursors ir slīps.14
Mēs esam pieraduši, ka kursors tiek izmantots katrā datorā un mums rāda atrašanās vietu uz ekrāna. Protams izņēmums ir skārienjūtīgie displeji.
Droši vien nekad neesat aizdomājušies kāpēc visi peles kursori visās operacionālājās sistēmās tiek atspoguļotas slīpi, bet ne vertikāli. Saitā StackExchange, kur ikviens var uzdot sev interesējošos jautājumus, kas attiecas uz IT sfēru ,viens no speciālistiem, kurš ļoti labi pārzina datoru attīstības vēsturi, uz šo jautājumu sniedza šādu atbildi. Datorpeles izgudrotājs Duglass Engelbarts pašā sākumā peles kursoru bija plānojis vertikālā stāvoklī. Pēc viņa domām tas arī bija loģiskākais variants.
Operacionālās sistēmas grafisko interveisu pirmie praktikā spēja realizēt kompānija Xerox, precīzāk Palo Alto Research Center, kas bija zinātniski pētnieciskā centra nodaļa. XEROX PARC specifikācijās, pirmo reizi datoru vesturē ar grafisko interveisu, kursors bija aprakstīts dokumentos 1981. Gadā.
Šīs mašīnas projektēšanas procesā inžinieri atklāja, ka ļoti zemās monitoru izšķirtspējas dēļ, nav iespējams attēlot vertikālo kursoru nepieciešamajos izmēros. Rezultātā inženieri atrada problēmai risinājumu. Tā vietā, lai palielinātu peles kursoru, viņi nolēma viņu samazināt viegli sagažot to uz sāniem, tā lai viena kursora virsma ir vertikāla, bet otra sagāsta 45 grādos.
Neskatoties uz to ka jau pagājuši 30 gadi un ir parādījušies displeji ar ļoti augstu izšķirtspēju, tradīcijas kursora attēlošanā 45 grādos ir saglabājušās.