Skola jau sen, sen aiz kalniem, bet tikpat ātri tā atnāks un skolēni, nekur nespruksiet! Kāds varbūt jaunā mācību gadā ir apņēmies sākt labāk mācīties.
Bet kāpēc vispār ir jāmācās matemātika un citas eksaktās zinātnes?
Skola jau sen, sen aiz kalniem, bet tikpat ātri tā atnāks un skolēni, nekur nespruksiet! Kāds varbūt jaunā mācību gadā ir apņēmies sākt labāk mācīties.
Bet kāpēc vispār ir jāmācās matemātika un citas eksaktās zinātnes?
Jā, nenoliedzami. Matemātika, fizika, ķīmija ir vieni no grūtākajiem priekšmetiem skolā. Bet kādēļ tā ir tik grūta un kādēļ to ir vērts mācīties? Šo jautājumu tu noteikti esi uzdevis sev. Tas nemaz nav muļķīgs jautājums. Muļķīgi būtu pieņemt bez ierunām visu, ko apgūsti. Patiesību sakot atbilde ir pavisam vienkārša. TU ESI ALU CILVĒKS. Nē, nopietni. Tavas smadzenes vēl nav tik labi attīstijušās, lai tu varētu rēķināt uzdevumus. Agrāk cilvēki dzīvoja, dzīvoja bez matemātikas, kur svarīgākais bija nodzīvot līdz nākamajai dienai. Mūsu ķermenis kopš tā laika vēl nav paspējis pārveidoties un tādēļ tu esi piemērots labāk nomedīt kādu antilopi nevis rēķināt.
Tagad to pierādīsim. Aizver acis. Mēģini iedomāties PIECUS priekšmetus. Kaut vai pudeles, kas stāv uz galda. Tu redzi piecas pudeles, katru atsevišķi. Tagad liec savām smadzenēm novietot uz galda sesto pudeli. Grūti, ne? Bet tagad liec uz galda novietot septīto pudeli. Neiespējami ieraudzīt visas pudeles vienalicīgi, ne? Dažiem cilvēkiem tas tikai izdodas.
Bet sabiedrībā ir pieņemta norma, mācīties. Tev ar savām alu cilvēka smadzenēm jāsēž pie grāmatām un jāreķina bezgalīgi gari matemātikas uzdevumi un jāpieraksta pilna lappuse ar to, kā nokrīt bumbiņa. Kāpēc? Uz to iespējams atbildēt.
Pirmkārt, tas ko tev teikuši vecāki, skolotāji. Lai tev dzīvē veiktos. Iedomājies, tu esi uzņēmējs. Piemēram, savā uzņēmumā tev jāveic statistika. Respektīvi, histogramma, poligons, vidējais aritmētiskais bla bla bla. Un tu tāds: ''histogramma? čo eta za herņa? '' Nu kā tas izskatītos? No darbiņa ārā. Iesi par sētnieku tālāk? Tāpat tev jāprot rēķināt. Iesi par podu mazgātāju? Tāpat jāizrēķina, cik daudz tīrīšanas līdzekļa vajadzēs.
Nu labi. Tas tā. Bet secinājums tam ir viens: prast rēķināt un loģiski domāt atmaksājās.
Matemātika vispār radās jau tālā senatnē pirms 5000 gadiem, kad sāka būvēt pirmās pilsētas Tigras un Eifratas krastos. Bija tāda Šumeru tauta. Viņi atklāja to, ka dzīvošana pilsētā rada lielas problēmas. Piemēram, bija jārūpējās par to, lai tiktu maksātas muitas un nodokļi. Viņi sāka pārtikt no tirdzniecības un bija jāvēro pārstkats par nopirkto un pārdoto. Tā viņi izgudroja pirmās skaitļojamās mašīnas un likumus, lai atvieglinātu sev dzīvi.
Vēl viena būtiska lieta. Kad tika izgudrota matemātika, senie babilonieši to izmantoja, lai apskatītu visu, kas notiek debesīs un ar saviem likumiem centās aprakstīt un izprast Visumu. Te var pieskarties Dieva lietai. Tas tika izgudrots, jo vienkārši cilvēki nezināja. Daudz ko nezināja, piemēram, kāpēc ikreiz starp pilnmēnešiem paiet 29 dienas. To mēģināja izskaidrot ar pārdabiskiem spēkiem, bet tādu nav. Visu iespējams izskaidrot ar loģisko domāšanu un dabas likumiem. Bet Dieva tēmu neaiztiksim.
Tātad atkal esam nonākuši pie tā paša. Vienkārši sakot matemātika ir jāmācās, lai tu varētu izprast dabu. Viss kas dabā notiek, notiek atbilstīgi dabas likumiem. Ir grūti dabā kaut ko izprast, ja tu neko nejēdz no skaitļiem. Ja tu nevēlies mācīties, bet tikai izklaidēties un ballēties, tad kravā čemodānus un brauc uz kaut kādiem mūžamežiem, kur tā tauta prot skaitīt tikai līdz 1.
Starp citu, bieži esmu dzirdējusi vecākus, kad tie sūdzās, ka matemātikas grāmatas esot novecojušas. Bet kā tad 19. gadsimtā studenti lasīja grāmatas kuras bija vairāk nekā 2000 gadu vecas? Tur jau ir tas āķis lielais, mācīties! Mācīties izprast visu dabā notiekošo un nemitīgi paplašināt zināšanu loku, kuras vēlāk var likt lietā. : )
Pašām ir augstākā matemātika nolikta, diezgan patīk, bet atnācu paskatīties cita cilvēku viedokli, kāpēc ir jāmācās, diemžēl to neatradu
Derp, kāpēc Tu nenāc uz matemātikas stundām: " Es nemāku rēķināt tāpēc es medīju antilopes".
mācīšanās māca domāt, un matemātikas zināšanas palīdz realizēt mērķus daudz efektīvāk un ātrāk. Uzņēmējs var sākt savu biznesu uz čuju, ņuhu, un poņu, bet labs ekonomists un grāmatvedis - ir 90% no šī čuja, ņuha un poņas efektīvas realizēšanas dzīvē.