Čau, Spoki! Šoreiz par GoPro – tā ir Amerikas visātrāk augošā kameru kompānija. GoPro veiksmes stāsta pamatā ir fakts, ka cilvēki “ziepjutrauku” jeb point&shoot kameru vietā, kuras jau atrodas iebūvētas katra paša viedtālrunī, izvēlas kompaktu un kvalitatīvu sporta kameru. Turklāt GoPro kā kompakta aktīvā sporta kamera nekad nevar tikt aizvietota ar viedtālruni, jo iespējas, ko sporta pasaulē piedāvā GoPro, ir krietni plašākas – filmē lēcot ar izpletni, nirstot ar akvalangu, skeitojot vai rāpjoties iekšā darbīgā vulkānā. GoPro ir kļuvusi par ko vairāk kā vienkārši kameru.
GoPro vēsture 2002. - 2015.1
Tas ir piedzīvojumu simbols, ko visā pasaulē izmanto gan adrenalīna kāri pētnieki, gan profesionāli sportisti. Bildējot ar viedtālruni, mēs uzņemam attēlu vai īsu video un tad, izmantojot sociālos tīklus, dalāmies tajā ar draugiem. Toties GoPro sniedz iespēju izcilā kvalitātē iemūžināt tos īpašos mirkļus, kuros domās vēlamies atgriezties vēlreiz un vēlreiz – lauvu apciemošana Āfrikas savannā, rāpšanās aisbergā ar alpīnisma aprīkojumu, sērfošana un lēkšana no stratosfēras. GoPro nepieviļ.
Tā ir iespēja FullHD vai pat 4K kvalitātē un iespaidīgi platā leņķī nofilmēt savu skatījumu uz nedēļas nogales izbraucienu pie dabas ar ģimeni vai draugiem. Izveido nelielu filmu par saviem piedzīvojumiem un skatītājiem būs sajūta, ka viņi piedalās visā redzētajā.
1. Pirmā GoPro kamera bija pie rokas piesieta parasta ūdensdroša kamera. Kompānijas dibinātājs Nikolass Vudmens 2002. gadā bija dzīves strupceļā un nezināja, ko vēlas darīt tālāk savā dzīvē, tādēļ devās 5 mēnešu garā sērfošanas tūrē gar Austrālijas un Indonēzijas krastiem. Viņš vēlējās iemūžināt labākos mirkļus no šī sērfošanas laika, tādēļ viņš ar parastu saiti pie rokas piestiprināja mitrumizturīgu kameru un devās sērfot, līdz vienu brīdi iedegās spuldzīte – viņš saprata, ka ļoti daudzi sportisti visā pasaulē arī vēlētos fotografēt un filmēt savus piedzīvojumus, trikus un iespaidīgākos dzīves mirkļus.
Parasta kamera, kas piestiprināta pie rokas ar saiti, vienmēr agri vai vēlu nokrita un nepiedāvāja augstas kvalitātes attēlus. Tomēr Niks vēlējās izturīgu kameru ar krietni augstāku kvalitāti nekā līdzšinējai ierīcei.
Tā nu viņš pusotru gadu, braukājot pa pasaules tehnoloģiju sarīkojumiem, meklēja kameru, ko viņš vēlētos pārveidot par GoPro. Viņš atrada labāko kandidātu savai idejai un noslēdza līgumu, lai kompānija priekš viņa sāktu ražot cita veida kameras, kas būtu piemērotas aktīvajam sportam. Ar šo firmu viņi nekad nebija personīgi tikušies, sazinājās tikai pa epastu un sazvanījās tikai vienreiz, un to pašu reizi esot bijis grūti saprasties valodas barjeras dēļ.
Pirmajā kamerā (kura nebija digitāla, bet gan izmantoja 35mm filmiņu) Nikolass no sākuma investēja 5000$, pat nezinot, vai naudas saņēmēji tiešām ir īsta firma, jo nevēlējās doties pāri visai pasaulei, lai satiktos ar firmas pārstāvjiem, kas sanāktu dārgāk nekā 5000$. Tāpēc viņš uzņēmās risku, un firma izrādījās īsta – viņš bija kļuvis par savas kameras īpašnieku un uzsāka savas kameras projektēšanu. Pēc 2 gadiem, 2004. gadā, tika izveidota GoPro 35mm Hero.
1. GoPro kompānija sāka savu uzvaras gājienu no 3$ vērtas, pāris reizes lietojamas, vienkāršas kameras, un mūsdienās tā ir populārākā aktīvā sporta kamera pasaulē.