local-stats-pixel

Elektroniskie neironu tīkli vai mašīnapmācība2

10 0

Liela daļa būs kaut ko dzirdējusi par šiem elektroniskajiem instrumentiem un lēnām sāk pieņemt to, ka nākotnē tehnoloģija būs lielākā vai mazākā mērā saistīta ar iespēju pārspēt cilvēku kaut kā atpazīšanā vai notikumu attīstības paredzēšanā. Bet es šoreiz ne par to, kur šīe ciparu instrumenti varētu tikt pieleitoti, bet par to kā šī tehnoloģija darbojas.


Elektronisko neironu tīkla apgabals
Vienkāršoti šis apgabals ir kaut kāds noteikts vietu kopums, kurš tiek izmantots, lai salīdzinātu apgabalus savā starpā un atrastu kritērijus, kuri būtu atbildīgi par vienas vai citas pazīmes atpazīstamību. Lai gan šāda mašīnapmācība varētu tikt piemērota skaņu salīdzināšanai vai procesu plūsmu noteikšanai uzskatāmības pēc balstīšos uz piemēriem, kuri saistīti ar vizuālās informācijas attēlošanu. Tātad šajā gadījumā neironu tīkla apgabals varētu būt simts vietas, kas attiecīgi veidotu desmit reiz desmit rūtiņu lielu kvadrātu, kur katru rūtiņu aizkrāsojot varētu censties noteikt, kāds skaitlis ir ierakstīts kvadrātā.

Elektronisko neironu atgriezeniskās sasaiste
Atgreizeniskā sasaiste ir atbildīga par atpazīstamo pazīmju piešķiršanu vai nosakot to, ka neironu apgabalā ir kaut kādas pazīmes, kuras ir unikālas katram skaitlim varētu atpazīt atsevišķus skaitļus ierakstītajā apgabalā. Tātad atgriezeniskā sasaiste ir svarīgākais mašīnapmācības elements un patreiz ir izstrādāts visai apjomīgs skaits dažādu atgriezenisko saišu modeļu, veidu, kuri attiecīgi labāk darbosies vienam vai citam uzdevumam.

Mērķa filtri
Pieturoties pie izvirzītā piemēra par simts kvadrātiem, kuri sakārtoti desmit reiz desmit kvadrātu lauciņā. Varētu izvirzīt kaut kāda veida nosacījumus, kuri raksturotu to, kas būtu nepieciešams, lai būtu iespējams sekojošajā apgabalā izšķirt vēlamos skaitļus, ko varētu salīdzināt ar vajadzīgo rūtiņu skaitlim aizpildījumu - visas rūtiņas nevarētu būt aizkrāsotas vai tukšas, lai aizkrāsotu rūtiņu kombinācija varētu tikt sasaistīta ar kādu noteiktu skaitli vai kaut kādā citādā veidā aizkrāsotas rūtiņas varētu drizāk reprezentēt burtu kā skaitli.

~

Protams šeit to pasniedzu ļoti vienkāršoti, tomēr saprotot šos trīs pamatfaktorus mašīnapmācībai ir iespējams izveidot visai iespaidīgus elektroniskos instrumentus, kuri tā pat kā kalkulators tiem izvirzītajos uzdevumos spēs pārspēt cilvēku no lielāka attāluma, pēc mazāka informācijas daudzuma atpazīt cilveku vai labāk aprēķināt spēka piemērošanu dažādos virzienos, lai precīzāk iemestu basketbola bumbu grozā. Bet neskatoties uz to mašīnapmācība saskarās ar sava veida izaicinājumiem, kā dubultnozīmi - kur lielo burtu "I" varētu jaukt ar skaitli "1" vai piemērojot rotāciju nebūs iespējams izšķirt ciparu "6" no cipara "9" utt. Dažādu konroles sasaišu ieviešanu ar mērķi padarīt kritiskākas robežas starp dažāda veida nosacījumiem, lai arī notikumu secība iegūtu kaut kāda veida svaru.

lasi, vērtē, komentē emotion

Reklāma
10 0 2 Ziņot!
Ieteikt: 000
Spoki.lv logo
Spoki.lv
Reklāma