Ja agrāk dronus izmantoja militārām vajadzībām, tad tagad to popularitāte tik ļoti pieauga, ka vienkārši nav iespējams iedomāties lielus pasākumus, bez viņu klātbūtnes.
Šeit būs aprakstīti interesanti un mūsdienīgi droni.
Ja agrāk dronus izmantoja militārām vajadzībām, tad tagad to popularitāte tik ļoti pieauga, ka vienkārši nav iespējams iedomāties lielus pasākumus, bez viņu klātbūtnes.
Šeit būs aprakstīti interesanti un mūsdienīgi droni.
Robot Arm Drone (PD6B-AW-ARM)
Izstrādātāji viņam pievienoja divas robotizētas “rokas”, kuras var kontrolēt attālināti, lai varētu saķert dažādus priekšmetus. Šis drons tika būvēts no cita modeļa bāzes.
Pateicoties šīm “rokām” dronam ir iespēja veikt noteikta rakstura uzdevumus, kā piemēram pārnest priekšmetus no vienas vietas uz citu, savienot konstrukcijas, griezt kabeļus, nogādāt glābējriņķus ja cilvēks slīkst utt.
Tas ir spējīgs pacelt līdz 10 kilogramiem katrā rokā, tātad kopā līdz 20 kilogramiem. Programmatūras algoritms spēj saglabāt drona līdzsvaru, nosakot smaguma centru, kad tiek pārvietoti priekšmeti.
Akumulators izlādējas aptuveni 30 minūšu laikā.
Air Selfie
Kompaktais Air Selfie spēj pacelties līdz 20 metru augstumam un uztaisīt selfiju ne tikai ar sevi, bet arī ar draugiem. Air Selfie korpuss ir izveidots no anodēta alumīnija. Dronam ir 4 rotori, giroskops, magnetometrs, hidrolokators (sonors), iebūvēts Wi-Fi un atmiņas karte Micro SD 4GB.
5 MP kamera atļauj uzņemt fotogrāfijas HD kvalitātē.
Apakšējā korpusa daļā ir vēl viena maza kamera, lai stabilizētu dronu lidojuma laikā.
Visa šī elektronika ļoti ātri patērē drona resursus. Akumulators ar 260 mA/h pietiek tikai līdz 3 minūtēm. Taču ar šo laiku pilnīgi pietiek, lai nofotografētu sevi vai draugus, kā arī lai uzņemtu īsu video. Pēc tam dronu ievieto čehola power bankā uz pusstundu. Ārējais akumulātors spēj 20 reizes uzlādēt dronu.
Šis projekts savāca vairāk kā 500 000 eiro, taču prasīts tika 45 000 eiro.
Drons tiks palaists tirdzniecībā 2017. gada martā.
Ehang 184
Ķīnas kompānija “Ehang” ievietoja izstādē dronu Ehang 184.
Aprīkots ar 8 propelleriem. Vieta ir domāta priekš viena cilvēka. Šis drons varēs nogādāt cilvēku uz darba vietu. Iztur līdz 118 kg un spēj nolidot distanci līdz 16 km. Ehang 184 izskatās kā minihelikopters, taču patiesība tas ir drons. Pasažieri spēs likt dronam tikai pacelties, apstāties un nosēsties. Viss kas ir jādara ir jānospiež tikai viena poga, uzstādot maršrutu. Pēc šīs tik vienkāršās operācijas, pasažierim atliek tikai ērti apsēsties kreslā un izbaudīt lidojumu.
Aprīkots ar 4G un bagāžnieku.
Jau neskaitāmas reizes ir mēģināts uzbūvēt personīgo lidošanas aparātu, taču bieži vien tas beidzās ar vienkāršām spēļmantiņām. Savukārt “Ehang”, pieiet tai lietai visai nopietni. Viņi ne tikai parādīja to izstādē, bet arī apsolīja atvērt specializētu komandas centru, kurš novēros katra drona lidojumu.
Cik tad tas ir drošs? Tas ir labs jautājums, ņemot vērā to, cik daudz parastu dronu nokrīt un saplīst.
Ehang apgalvo, ka aparāts ir aprīkots ar drošības sistēmu, un gadījumā ja drons sabojājas, tad pasažieris nebūs brīvā kritienā. Atliek tikai cerēt, ka šī drošības sistēma strādās uz visiem 100%.
Šis drons spēj pacelties līdz 3.3 km augstumā ar ātrumu gandrīz līdz 100 km/h.
Naviator
Mēs visi iztēlojamies dronu kā mazu priekšmetu, kurš paceļas gaisā, spēj apstāties un karāties virs mūsu galvām.
Inženieru grupa no Ratgersas Universitātes piedāvāja izveidot dronu – amfībīju, kurš spēs veikt zemūdēns izmeklējumus. Šis drons spētu veikt dažāda veida uzdevumus, kā piemēram tilta balstu bojājumu izvērtēšana, zemūdens atkritumu konstatēšana, palīdzēt glābšanas misijās, zemūdens izlūkošana utt.
Tā kā šis drons tika nesen izgatavots, tas vēl ir nepilnīgs un ir nepieciešami daudzi uzlabošanas darbi. Piemēram, pašlaik drons nespēj darboties bez vada palīdzības. Pie tam, radio signāli starp dronu un operatoru līdz galam vēl nav izstrādāti. Viens no problēmu atrisinājumiem ir jau iepriekš, pirms drons nolaižas zem ūdens, uzstādīt nepieciešamās komandas, kuras ir jāizpilda.
Fleye
Šis drons tikai izstrādāts ar domu, lai rūpētos par lietotāju drošību. Atšķirībā no parastajiem droniem, šim, propellers ir iebūvēts iekšā korpusā. Lido tas diezgan lēni un tiek kontrolēts ar iPhone vai Android ierīcēm.
Pamatā, korpuss ir izveidots no tāda paša materiāla, kāds atrodas motocikla vai velosipēda aizsargķiverēs. Iekšā atrodas skrūve, kura griež propelleru un pūš gaisu lejā. Virzienu kontrolē astoņas lāpstiņas.
Drona lidojuma laiks ir 10 minūtes. Taču, ja akumulators beigsies un drons laicīgi netiks nosēdināts uz zemes, tad ir ļoti maza iespēja, ka ar dronu notiks kaut kas slikts. Ja lidojuma laikā šo dronu pagrūdīs, tad tas eleganti apstāsies un sāks karāties gaisā. To pat var satvert un pavērst tā, lai lidotu uz citu pusi.
Šim aparātam optiskā kamera ir 5 MP ar redzamības leņķi 160°. Video tiek filmēts ar 1080p ar 30 kadriem sekundē. Aprīkots arī ar Wi-Fi, kas nodrošina video tiešraidi. Korpusa diametrs ir 230mm un sver nieka 450 gramus.
* * *
Ceru ka bija interesanti
Un kā vienmēr
Paldies par uzmanību :)
" 3.Ehang apgalvo, ka aparāts ir aprīkots ar drošības sistēmu, un gadījumā ja drons sabojājas, tad pasažieris nebūs brīvā kritienā."
Jā, jā.. katram drona pircējam bonusā tiek iedots lietussargs ar firmas logo..
Pēc loģikas, drons ir aparāts, kas lido, neesot cilvēkam iekšā. Drons, kurā sēž cilvēks ir helikopters.
Ehang 184 nav drons ja jau cilvēks ar viņu pārvietoties var. hibrīdhelikopters varbūt jā