BMW auto ražotāju kompānija tuvojas savai 100 gadu jubilejai, un šim notikumam par godu “BMW Welt” muzejā, kas atrodas Vācijas pilsētā Minhenē, laida klajā 100 jaunas nākotnes BMW auto koncepcijas.
Jāatzīst, ka publiskotās koncepcijas ir vienas no iespaidīgākajām, kādas jebkad BMW ir laidusi klajā. Tomēr redzētās koncepcijas ir tikai kompānijas vīzija, kādi BMW auto varētu izskatīties nākotnē, un līdz gala rezultātam vēl ir tālu.
Vizuāli tie izskatās satriecoši, it sevišķi tāpēc, ka ir piepildīti ar futūristiskām tehnoloģijām, no kurām kā viena noteikti ir jāatzīmē vējstikls: tas ir kā displejs, uz kā atainotas dažādas darbības satiksmes laikā, proti - spidometrs, degvielas apjoma indikators, tuvumā esošie cilvēki un citas lietas, tāpat arī informācija par pašu auto. Turklāt mašīnas salonā esošais displejs unikāls ar to, ka to ir iespējams kontrolēt ar žestiem. Arī citas mašīnu koncepcijas, (tai skaitā BMW “Vision Future Interaction Concept”, ko BMW demonstrēja pirms dažiem mēnešiem CES pasākumā) ļauj diskutēt par automātiskajām mašīnām (self-driving), kas nākotnē varētu būt pilnīgi automātiskas, taču BMW nākotnes auto gadījumā - ļaus braukt arī pašam vadītājam, vienlaikus palīdzot vadītajam satiksmē - vējstiklā iezīmējot optimālās braukšanas līnijas, un brīdinot par šķēršļiem 360 grādu leņķī - šo procesu dēvē par “Boost” režīmu.
Nenoliedzami nākotnē automašīnas tehnoloģiski būs sarežģītas, izmantos elektrisko piedziņu un neizdalīs nekādas kaitīgas oglekļa dioksīda emisijas. To arī apgalvoja BMW kompānija, kuru strādā pie speciālas elektriskas tehnoloģijas, lai izstrādātu bateriju, kas pilnībā nodrošinātu automobilim nepieciešamo enerģiju.
Šāda veida auto tuvākajā laikā droši vien varam nesagaidīt, jo vēl tāls ceļš ir ejams un jāatrisina dažādas problēmas pirms šo projektu īstenošanas realitātē. Tomēr jāatzīst, ka tas ir interesants tehnoloģiju sajaukums, ko BMW redz kā nākamās paaudzes automašīnā. Kā apgalvoja BMW izpilddirektors Haralds Krūgers, tad šāda veida automašīnas varētu sagaidīt pēc 20 - 30 gadiem un nav labākas alternatīvas par elektrisko piedziņu, kas ir visdraudzīgākā dabai un apkārtējai videi.
Kā alternatīva ir “Ease” režīms, kad mašīna pārņem pilnīgu kontroli pār auto un ļauj vadītājam atpūsties no turpmākās braukšanas - sēdvieta iegūst komfortablāku formu, lai vadītājam atvieglotu komunicēšanos ar automobili un bez liekiem uztraukumiem izbaudītu braucienu automātiskajā režīmā. Ceļa laikā viņš var parotaļājoties ar vējstiklā ar iebūvēto displeju) pieejamām izklaidēm vai parunāt ar aiz sevis esošajiem pasažieriem, neliekoties ne zinis par uz ceļu notiekošo.
Viena no BMW interesantākajām nākotnes idejām ir “Companion” - mākslīgais intelekts, kas “simbolizē gudrību, savienojamību un pieejamību”, nemitīgi iepazīstot auto īpašnieku un sniedzot pat padomus braukšanas laikā. Viss ir atkarīgs no uzstādītā režīma, jo tā spēj arī brīdināt par cilvēku vai kādu kustību, kas atrodas tuvumā. Principā tā ir dzīva mašīna, kas ar vadītāju komunicējas.