Iedomājieties, ka viedtelefons ar šādu akumulatoru spētu darboties bez atkārtotas uzlādes vairākas dienas un elektroauto spētu nobraukt vairāk kā 1 000 km!
Pētnieki no Monaša universitātes (Monash University, Australia) pētnieki izstrādāja Litija-Sēra (Li-S) akumulatoru, kas vairāk kā četras reizes pārsniedz šībrīža sērijveidā ražoto litija-jonu, litija-polimēra akumulatoru energoietilpību.
Li-Sulphur akumulatoru labāko īpašību klāstā ir arī mazāka iedarbība uz apkārtējo vidi, atkal salīdzinot ar šībrīža Li-ion risinājumiem.
Izmantojot tos pašus parasto akumulatoru materiālus, pētnieki izmainīja katoda struktūru, kas palielināja tā noturību pret mainīgām slodzēm un palielināja izmantojamo energoietilpību. Jaunās struktūras radīšanas stūrakmenis bija īpašs daļiņu sasaistes efekts, ko pirmo reizi piefiksēja pagājušā gadsimta septiņdesmitajos gados veļas pulvera ražošanas procesā.
Pētnieki jau ir sākuši pētījuma komercializāciju. Viņi jau patentēja ražošanas tehnoloģiju un saņēma akumulatora bloka prototipu, ko tiem izgatavoja vācu sadarbības partneris - Fraunhofer institūts.
Jaunā akumulatora izmēģinājumi notiks Austrālijā šī gada sākumā.
Kā ziņo, ieinteresētību sērijveida ražošanā jau izrādījuši pasaules lielākie litija-jonu akumulatoru ražotāji no Ķīnas un Eiropas.